جایگزین شکر در کیک

کیک‌های بدون شکر همان قدر که طرفداران بسیاری دارد، سخت نیز هست. به همین دلیل تولید کنندگان بسیاری تمایل به استفاده از جایگزین شکر در کیک دارند. این جایگزین‌ها شاید در آشپزخانه‌ها به سادگی یافت شوند. برخی از آن‌ها نیز صنعتی هستند و تنها در کیک‌های کارخانه‌‌ای یافت می‌شوند. با این حال پیشگامان شیمی آن‌ها را به شما معرفی خواهد کرد.

پیشگامان شیمی نامی ماندگار در حوزه توزیع مواد اولیه صنایع مختلف همچون صنایع آرایشی بهداشتی و یا غذایی می‌باشد. آن هم به دلیل کیفیت و قیمت مناسب محصولاتی است که به شما عرضه می‌کند.این شرکت همچنین به ارتقای دانش شما در این حوزه نیز توجه دارد. به طوری که هر روز مقالات مفیدی در زمینه شناخت این مواد در سایت خود قرار می‌دهد. شما عزیزان می‌توانید به سادگی از این مقالات استفاده کرده یا این محصولات را با یک تماس سفارش دهید.

چطور از جایگزین شکر در کیک استفاده کنیم؟

استفاده از این مواد باید به درستی انتخاب شود. انتخاب ماده بسته به فرمولاسیون‌هایی است که شما در دستور دارید. اهمیت این ماده در دستورهای شیمیایی بیشتر از گذشته می‌شود.

جایگزین شکر در کیک

علاوه بر انتخاب ماده میزانی که از آن در دستور استفاده می‌کنید نیز بسیار مهم است. آن هم به این دلیل که شکر علاوه بر شیرین کردن کیک، روی بافت و دیگر بخش‌های یک کیک خوب نیز تأثیر می‌گذارد.

انتخاب بهترین جایگزین شکر در کیک

شکر نارگیل

شکر نارگیل محصولی دیگر از درخت نارگیل است که از گل‌های آن گرفته می‌شود. این ماده از خود میوه نارگیل شیرینی بیشتری دارد. به طوری که در بخش‌های دیگر آشپزی نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. رنگ این شکر کاراملی است. به همین دلیل بسیاری آن را با شکر قهوه‌‌ای اشتباه می‌گیرند. با این حال رنگ این شکر نسبتاً روشن‌تر است.

شکر نارگیل خواص بسیاری دارد که آن را به بهترین جایگزین شکر در کیک تبدیل کرده است. در این شکر ماده‌‌ای به نام اینولین وجود دارد که سلامت دستگاه گوارش شما را تعمین می‌کند.این ماده نوعی فیبر است که در هر ۱۰۰ گرم شکر نارگیل ۵ گرم آن را تشکیل داده است. این فیبر به بهبود حرکات روده‌ها و ترشح اسید معده کمک می‌کند. همچنین باکتری‌های دستگاه گوارش را نیز بهبود می‌دهد.

شربت نارگیل

این شکر همچنین اندکس گلایسمیک کمتری نسبت به شکر معمولی دارد. این مورد باعث شده کیک‌های تهیه شده با این ماده برای بیماران دیابتی نیز قابل استفاده باشد. البته میزان این ماده در شکر نارگیل به طور شگفت انگیزی وابسته به فرآیند تولید آن می‌باشد. میزان کالری شکر نارگیل با شکر معمولی تقریباً برابر است. از این رو افرادی که به فکر این هستند که در تبلیغات خود بگویند این محصول کمتر شما را چاق می‌کند، باید از ماده دیگری استفاده کنند.

حتی انرژی شکر نارگیل نیز همانند شکر بالاست. از این رو توصیه شده برای کودکان در مقادیر بسیار کم در روز استفاده شود. وگرنه می‌تواند خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را در آن‌ها افزایش دهد.با تمام این موارد می‌توان گفت شکر نارگیل یکی از انواع جایگزین شکر در کیک است که بهتر است به نسبت مساوی استفاده شود. یعنی اگر یک فنجان شکر در دستور دارید، به جای آن باید یک فنجان شکر نارگیل اضافه کنید.

عسل

واقعاً چه انتخابی می‌تواند پر فایده‌تر و بهتر از عسل در تولید کیک‌های خانگی باشد؟ عسل خواص بسیاری دارد که می‌تواند به درمان بیماری‌های مختلف کمک کند. نکته مهم این است که طعم عسل‌های مختلف متفاوت است. در واقع طعم عسل وابسته به گل و شرایط رشد آن گل در هر منطقه می‌باشد. بنابراین بهتر است عسلی را انتخاب کنید که با آن احساس راحتی بیشتری دارید.خواص درمانی هر عسل نیز باز وابسته به مکان تولید آن عسل می‌باشد. برای مثال عسل آویشن عسلی است که از گونه‌های مختلف آویشن و نعنای وحشی تولید می‌شود.

جایگزین شکر در کیک

این عسل نسبت به دیگر هم نوعان خود خواص ضد التهابی بیشتری دارد. بنابراین افرادی که در بهار دچار آلرژی می‌شوند، می‌توانند از این عسل استفاده کنند. این در حالی است که عسل کنار خواص بهتری در خصوص حافظه دارد. این نوع عسل یکی از بهترین جایگزین شکر در کیک است. چرا که آنتی اکسیدان‌های فراوان آن برای مغز فواید بسیاری به همراه دارند.

شهد یا شربت آگاو

در دستور تهیه خود هر قدر شکر داشتید ۲. ۳ برابر از این شهد استفاده کنید. شهد آگاو یا همان شربت آگاو به صورت مایع است. بنابراین بهتر است هر مایعی که در دستور دارید را حدود ۴ قاشق غذاخوری کاهش دهید.البته این مقادیر برای کاربرانی است که به صورت خانگی می‌خواهند کیک درست کنند.آگاو یک گیاه بومی مکزیک است که از محصولات آن مواد جایگزین شکر در کیک را تهیه می‌کنند. البته به شهد به دست آمده از این گیاه بومی مکزیک، نوعی آنزیم به نام آسپرژیلوس نیجر اضافه می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین خواصی که باعث شهرت این ماده در میان تولید کنندگان موادغذایی شده است، شاخص گلوکز آن می‌باشد. این عدد بین ۲۰ تا ۳۰ است. این در حالی است که شاخص گلوکز دیگر شکرها بین ۶۰ تا ۶۵ می‌باشد.این بدان معنی است که کیکی که با این ماده تولید شده است در زمان طولانی‌تری قندخون را افزایش می‌دهد. این دقیقاً همان چیزی است که بیماران دیابتی برای جلوگیری از شوک‌های قندی به آن نیاز دارند.

شربت نارگیل

یک قاشق غذاخوری از شربت آگاو حدود ۵۰ کالری، ۵۸ گرم کربوهیدرات و ۴. ۷ گرم قند را در خود دارد. البته بیش از ۹۰ درصد این قند از نوع فروکتوز یا همان قند میوه است که ضرر بسیار کمی دارد.نکته دیگری که باید هنگام استفاده از این جایگزین شکر در کیک به یاد داشته باشید این است که این ماده کمتر از شکر شیرینی ایجاد می‌کند. در واقع نوعی طعم شیرین اما ملایم به کیک شما می‌دهد.با این حال استفاده از این ماده معایبی هم دارد. برای مثال میزان کالری آن نسبتاً زیاد است. پس هنگام استفاده از آن باید به میزان افزایش وزن خود و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی توجه داشته باشید.

شربت افرا از بهترین جایگزین شکر در کیک

به ازای هر فنجان شکر باید سه چهارم فنجان شربت افرا اضافه کنید. البته از آنجایی که این ماده یک شربت است، لازم است میزان مایعات به کار رفته در کیک را ۳ قاشق غذاخوری کاهش دهید. این شربت یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که کمبود روی و منگنز دارند. شربت افرا یکی از غنی‌ترین شربت‌های ایرانی از مواد معدنی است.

شربت افرا در مبارزه با رادیکال‌های آزاد کولاک می‌کند. آن هم به دلیل ۲۴ نوع آنتی اکسیدان مختلف است که در این شربت به وفور یافت می‌شوند. نکته جالبی که درباره شربت افرا وجود دارد این است که زمانی که در معرض حرارت در کیک قرار گیرد، احتمال نفخ و سوءهاضمه را کاهش می‌دهد. بنابراین برای دستگاه گوارش نیز مفید محسوب می‌شود.مطالعاتی که در دانشگاه دیترویت صورت گرفته نشان می‌دهد شربت افرا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای درمان سرماخوردگی است. چه کیفی می‌دهد که کیک را به جای دارو استفاده کنی!

شربت افرا

سایر جایگزین های شکر در کیک شامل فروکتوز و گلوکز که اگر متناسب با فرمول و سلامتی افراد انتخاب شود، می‌تواند مشتریان شما را هیجان زده کند. شما عزیزان می‌توانید هر کدام از این محصولات را نیاز داشتید با کارشناسان پیشگامان شیمی تماس گرفته و سفارش دهید. ما آماده خدمات دهی به شما هستیم!

منابع:

  • 11 Handy Sugar Substitutes to Keep in the Pantry (& the Fridge!)
  • 7 NATURAL SUGAR SUBSTITUTES TO TRY IN YOUR COOKING & BAKING
  • 6 Sweet Sugar Substitutes for Baking

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • فلاح

    ممنون از روند راحت ارسال نظر در سایتتان تشکر فراوان ممنون از مقاله و عکسای مفید و جالب و استفاده از متن و تصویر با هم سلامت باشید چه کسب و کار مفیدی پرخیر و برکت باشه برایتان

    پاسخ
  • فلاح

    چقدر ارسال دیدگاه در سایتتان روند ساده ای دارد ممنون

    پاسخ
  • فلاح

    😯😯😯😯😯به طرز فوق العاده ای این مطلب همون چیزی بود که دنبالش بودم واقعااا تشکر فراوان

    پاسخ
    • وحید طهماسبی

      سلام بر شما ، خواهش میکنم خوشحالیم جایگزین شکر در کیک براتون مفید بود

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست