جایگزین بکینگ پودر

معرفی بهترین مواد جایگزین بکینگ پودر

بکینگ پودر یکی دیگر از رایج‌ترین مواد در کیک‌ها و شیرینی‌ها می‌باشد. این ماده معایب بسیاری دارد. به همین دلیل بسیاری از تولید کنندگان ترجیح می‌دهند از جایگزین بکینگ پودر استفاده کنند. بکینگ پودر یکی از مواد رایج در آشپزی است که به منظور افزایش حجم و روشن کردن بافت محصول استفاده می‌شود. این ماده که در واقع نوعی مخمر است، در اغلب آشپزخانه‌ها یافت می‌شود.

پیشگامان شیمی یکی از توزیع‌کنندگان اصلی در ایران می‌باشد. این شرکت در واردات انواع مواد اولیه صنایع غذایی و دارویی فعالیت می‌کند. سالیان سال است که پیشگامان شیمی را به عنوان شرکت پیشگام در عرضه این مواد اولیه شناخته شده است. شما عزیزان تولید کننده می‌توانید تنها با یک تماس از ما محصولاتمان را با بهترین کیفیت و قیمت تهیه کنید. اما ابتدا باید شما را با این محصولات آشنا کنیم.

جایگزین بکینگ پودر در آشپزخانه

برای اینکه بدانید بهترین جایگزین برای بکینگ پودر کدام است لازم است ابتدا با خود این ماده کاملاً آشنا شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا این محصول را بشناسیم.

این ماده در واقع نوعی مخمر است که در آشپزی استفاده می‌شود. بکینگ پودر از بی‌کربنات سدیم تشکیل شده است. لازم است بدانید بدانید این ماده در علم شیمی به عنوان ماده پایه استفاده می‌شود. البته بکینگ پودر از بی‌کربنات سدیم در کنار برخی پر کننده‌ها ساخته شده است. عمده‌ترین پر کننده در این محصول نشاسته ذرت است. از دیگر انتخاب‌ها می‌توان به اسید یا کرم تارتار اشاره کرد.

این محصول زمانی که با آب ترکیب می‌شود اسید درونی آن با آب واکنش می‌دهد. آب خواصیت بازی دارد. پس این واکنش اسیدی بازی است. طی این واکنش دی اکسید کربن آزاد می‌شود. دی اکسید کربن یکی از دلایلی است که باید از جایگزین بکینگ پودر استفاده کنید. اما دی اکسید کربن به صورت حباب در محصول دیده می‌شود. این حباب‌ها منجر به انبساط محصول می‌شود.

لازم است بدانید بکینگ پودر با جوش شیرین تفاوت‌های بسیاری دارد. اگرچه مردم در بسیاری از موارد این دو را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. مهم‌ترین تفاوت بکینگ پودر و جوش شیرین این است که جوش شیرین تنها از بی‌کربنات سیدیم تشکیل شده است. این بدان معنی است که فاقد هر گونه اسید می‌باشد. بنابراین اگر می‌خواهید جوش شیرین خواصیت انبساط دهندگی داشته باشد، لازم است آن را با یک نوع اسید ترکیب کنید. این اسید نیز باید در ترکیب قابلیت خوراکی داشته باشد.

دوغ از بهترین جایگزین بکینگ پودر

شیر یک فرآورده لبنی است که از آن مواد بسیاری از جمله دوغ می‌گیرند. دوغ در گذر زمان می‌تواند ترش شده و کاربری آن تغییر می‌کند. زمانی که دوغ در طی فرآیند تولید خود با کشتار باکتری‌ها مواجه شود، حالت مخمری به خود می‌گیرد. در این حالت قندها تجزیه شده و به اسید تبدیل می‌شوند. بنابراین می‌توانید آن را به عنوان جایگزین بکینگ پودر استفاده کنید.

دوغ ترکیب اسیدیته دارد. از این رو زمانی که آن را با جوش شیرین ترکیب کنید می‌توانید خواصیت مخمری پیدا کنید. این خواصیت مخمری مشابه بکینگ پودر خواهد بود. دوغ یک ترکیب مایع است. از این رو اگر می‌خواهید بافت و قوام محصول نهایی خود را حفظ کنید، لازم است مایعات دیگر ترکیب خود را کاهش دهید. در صورتی که ۱۲۲ گرم دوغ به ترکیب اضافه کنید، لازم است ۱۲۲ گرم از مایعات دیگر را کاهش دهید.

ماست ۲ درصد ساده

این نوع ماست نیز یکی دیگر از انواع جایگزین بکینگ پودر در آشپزی می‌باشد. اما فرآیند تولید ماست نیز دقیقاً همانند دوغ می‌باشد. یعنی زمانی که شیر را تخمیر می‌دهید، می‌توان ماست داشت. ماست در حالت معمول PH بالایی دارد. به این معنی که حالت آن اسیدی می‌باشد. از این رو زمانی که آن را با جوش شیرین مخلوط کنید، یک جایگزین بکینگ پودر خوب خواهید داشت.

ماست ساده بهتر از دیگر انواع ماست عمل می‌کند. چرا که در اولین گام تغییر خاصی در طعم محصول ایجاد نمی‌کند، اسیدیته آن نیز به اندازه کافی خواهد بود. هر ۵ گرم بکینگ پودر قابل جایگزینی با ۴/۱ قاشق چای‌خوری یا یک گرم جوش شیرین و ۱۲۲ گرم ماست است. البته این مقدار در صورتی است که از ماست ساده استفاده کنید.

ملاس

ملاس یکی از موادی بود که در بحث جایگزینی شکر درباره آن به طور کامل توضیح دادیم. ملاس ماده‌‌ای است که نوعی شیرین کننده نیمه طبیعی به شمار می‌رود.

ملاس حالتی اسیدی دارد. همین حالت اسیدی موجب شده تا بتوان ملاس را به عنوان جایگزین بکینگ پودر استفاده شود. زمانی که شما ملاس را با جوش شیرین ترکیب کنید، نوعی فرآیند اسیدی – بازی ایجاد می‌شود که همین مناسب جایگزین این ماده شدن است.

ملاس محصولی است که قند زیادی را در خود دارد. از این رو زمانی که تصمیم گرفتید از آن استفاده کنید علاوه بر مایعات دستور، باید میزان قند درون محصول را کاهش دهید.

به طور کلی توصیه می‌شود برای جایگزین کردن ۵ گرم بکینگ پودر ۸۴ گرم ملاس و یک گرم جوش شیرین بریزید. ۵ گرم برابر با یک قاشق چای‌خوری، ۸۴ گرم برابر با ۴/۱ فنجان و یک گرم برابر با ۴/۱ قاشق چای‌خوری است.

شیر ترش جایگزین بکینگ پودر ساده

یکی از بهترین جایگزین‌های بکینگ پودر شیر ترش می‌باشد. این محصول زمانی آماده می‌شود که معمولاً گرما و زمان باعث کاهش سطح PH شیر می‌شوند. در صورتی که می‌خواهید از شیر ترش شده برای این جایگزینی استفاده کنید باید مقداری هم جوش شیرین در اختیار داشته باشید. باز هم فرآیند اسید – بازی باعث می‌شود بتوانید یک بکینگ پودر عالی داشته باشید.

باز هم فراموش نکنید که شیر ترش یک محصول مایع است. بنابراین زمانی که می‌خواهید از این محصول استفاده کنید، مقدار مایعات ترکیب را به اندازه شیر ترش کاهش دهید. برای جایگزین کردن هر ۵ گرم بکینگ پودر نیاز به ۱۲۲ گرم شیر ترش در کنار یک گرم جوش شیرین دارید. اگر تمام این کارها را انجام دهید، باز هم با وجود جایگزین کردن بکینگ پودر، بافت و ساختار محصول شما حفظ خواهد شد.

سرکه

سرکه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای جایگزین بکینگ پودر شدن می‌باشد. اگرچه تصور می‌کنم تا به اینجای مقاله و با توضیحاتی که خدمت شما عزیزان دادیم، حدس می‌زدید که ماده بعدی سرکه باشد. سرکه زمانی تولید می‌شود که طی یک واکنش طبیعی توسط باکتری‌ها قرار گیرد. زمانی که این باکتری‌ها این واکنش را ندهند، انگور تبدیل به سرکه نشده و مشروب خواهد بود. طی این واکنش الکل موجود در انگور تبدیل به اسید استیک می‌شود.

سرکه طعم قوی و تیزی دارد. طعمی که شاید باعث شود تصور کنید از این ماده تنها در تعداد کمی از محصولات می‌توان استفاده کرد. اما نتیجه شگفت‌انگیز طبخ سرکه با محصول نشان می‌دهد این ماده می‌تواند کاربرد گسترده‌‌ای در خوراکی‌ها داشته باشد. ترکیب سرکه با جوش شیرین فرآیندهای شیمیایی در محصول شما را افزایش می‌دهد. از این رو می‌توان از این محصول شگفت‌انگیز در محصولاتی مانند کیک‌ها و کلوچه‌ها استفاده کرد.

سرکه همانطور که مطلع هستید دارای انواع مختلفی می‌باشد. با این حال سرکه سفید از نظر طعم نسبت به دیگر سرکه‌ها خنثی‌تر است. همچنین به دلیل اینکه بدون رنگ است، رنگ محصول شما را تغییر نمی‌دهد. ۲. ۵ گرم سرکه به همراه یک گرم جوش شیرین می‌تواند یک انتخاب عالی برای جایگزین کردن ۵ گرم بکینگ پودر می‌باشد. این میزان در صورتی است که از سرکه سفید استفاده کنید.

در این مقاله پیشگامان شیمی به شما تعدادی از بهترین جایگزین بکینگ پودر را معرفی کردیم. در نظر داشته باشید که این مواد را میتوانید تنها با یک تماس به صورت عمده از پیشگامان شیمی سفارش دهید. کارشناسان ما آماده پاسخ دهی به شما عزیزان هستند.

منابع: 10 Handy Substitutes for Baking Powder

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست