پودر بهبود دهنده کیک و کلوچه

بهبود دهنده کیک و کلوچه یا به طور کلی بهبود دهنده‌ها دسته‌‌ای کلی از موادی هستند که پیشگامان شیمی به شما عزیزان عرضه می‌کند. این محصولات نه تنها برای بدن انسان مضر نیستند، بلکه در بسیاری از موارد برای صنعتی‌سازی این محصولات مفید به نظر می‌رسند.

آیا شما یک تولید کننده عمده کیک و کلوچه هستید؟ هیچ تولید کننده‌‌ای دوست ندارد محصولی نامرغوب به دست مشتریان داده و آن‌ها را نا امید کند. بهبود دهنده‌ها محصولاتی هستند که عملکرد کلی خمیر شما را بهبود می‌دهند.

یکی از شرکت‌هایی که در زمینه ارائه این مواد به شرکت‌های تولید کننده موادغذایی فعالیت دارد، پیشگامان شیمی می‌باشد. این شرکت با وجود دهه‌ها سابقه در این حوزه آماده است تا شما را بیشتر با این مواد و کاربرد آن‌ها آشنا کند. بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه بمانید.

خمیر بهبود دهنده کیک

بهبود دهنده کیک و کلوچه چیست؟

راه‌های گسترده‌‌ای برای داشتن یک خمیر کلوچه یا کیک عالی وجود دارد. اما یکی از بهترین راه‌ها برای شرکت‌های تولید عمده، استفاده از بهبود دهنده‌ها می‌باشد. بهبود دهنده‌ها دسته‌‌ای کلی از محصولات هستند. اما نوع خاصی از آن‌ها برای کیک و کلوچه طراحی شده است که می‌تواند کیفیت کلی خمیر شما را به صورت شگفت‌انگیزی بهتر کند.

بهترین امولسیفایر برای کیک و کلوچه چیست؟ مونو دی گلیسرید یک امولسیفایر مهم و ضروری برای کیک و کلوچه و بیسکویت است که به تقویت خمیر کمک می کند و به مخلوط شدن آسان همه مواد کمک می کند.

اما بهبود دهنده‌ها نیز دسته‌بندی کیفیتی دارند. با وجود اینکه شما با یک تماس از پیشگامان شیمی می‌توانید بهترین محصول را خریداری کنید، اما در ادامه به اصلی‌ترین ویژگی‌های یک بهبود دهنده کیک و کلوچه عالی اشاره می‌کنیم.

جهت استعلام

قیمت انواع بهبوددهنده کیک و کلوچه

و پودر بهبود دهنده بافت کیک

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

تماس با پیشگامان شیمی

مهم‌ترین ویژگی‌های بهبود دهنده کیک یا کلوچه عالی

شما برای چه کاربردی از این مواد استفاده می‌کنید؟ مسلم است که هیچ چیز اضافه‌‌ای در دستور شما وجود ندارد. بنابراین مهم‌ترین هدفی که از استفاده از این مواد دارید باید برآورده شود. بهبود دهنده‌ها به وجود آمده‌‌اند تا توسعه خط تولید کیک و کلوچه شما سریعتر و ساده‌تر شود. چرا که این مواد باعث می‌شوند انعطاف‌پذیری محصول بیشتر شده و میزان آن نیز افزایش یابد.

مسلم است که مشتریان شما با احساس طعم ناخوشایند از برند شما نا امید می‌شوند. حتی اگر طعم بیسکوئیت‌هایی که خریداری کرده‌‌اند در زمان طولانی تغییر کند، باز هم مشتریان به شما بدبین می‌شوند. یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای این مشکل استفاده از بهبود دهنده‌ها می‌باشد. یک بهبود دهنده کیک و کلوچه عالی بهبود دهنده‌‌ای است که طعم محصول شما را در طولانی مدت خوب نگه دارد.

علاوه بر طعم رنگ و ظاهر محصول نیز بسیار مهم است. بنابراین توصیه می‌شود بهبود دهنده‌‌ای را استفاده کنید که ظاهر محصول شما را چندان غیرطبیعی جلوه ندهد. امروزه همه دوست دارند محصولات طبیعی مصرف کنند! محصولی که بافت خوبی نداشته باشد مسلم است که ظاهر خوبی هم نخواهد داشت. به خصوص این مورد درباره کیک‌ها بسیار مهم است. بنابراین سعی کنید بهبود دهنده‌‌ای را استفاده کنید که بافت کلی محصول را بر هم نزند.

نگهداری از بهبود دهنده‌ها

بهبود دهنده‌هایی که پیشگامان شیمی به شما عزیزان عرضه می‌کند شرایط نگهداری ساده‌‌ای هم دارد. آن هم به لطف بسته‌بندی مناسبی است که این شرکت خریداری کرده است.

بهبود دهنده کیک و کلوچه نوعی آرد است. بنابراین با یک محصول فیزیکی طرف هستید که نباید به آن آب یا مایعات برسد. بنابراین در یک مکان نیمه خنک اما خشک می‌توانید از آن نگهداری کنید.

جالب است بدانید پیشگامان شیمی شرکتی است که به طبیعت هم اهمیت می‌دهد. چرا که بسته بندی‌های این محصول به دلیل استفاده از مواد مناسب، قابلیت استفاده در روند بازیافت را نیز دارند.

محصول بهبود یافته با بهبود دهنده ها

بهبود دهنده کیک و کلوچه چطور عمل می‌کند؟

عمده‌ترین روش عملکرد این بهبود دهنده‌ها بر پایه آنزیم‌های گوناگون می‌باشد. نحوه استفاده از این آنزیم‌ها در کنار هم است که کیفیت بهبود دهنده را مشخص می‌کند.

با این حال اکثر بهبود دهنده‌های موجود در بازار با حفظ بیشتر گاز درون کیک حجم آن را بیشتر می‌کنند. برخی از بهبود دهنده‌ها نیز نوعی امولسیفایر در خود دارند. این امولسیفایر باعث می‌شود محصول نهایی در گذر زمان هنوز هم نرم و پوک باقی بماند. ترکیب این دو محصول می‌تواند یک بهبود دهنده عالی به ما بدهد که ساختار، بافت، حجم و… بهتری در محصول نهایی به شما هدیه می‌کنند. همچنین این مواد می‌توانند در برش‌پذیری بهتر محصول شما را یاری کنند.

برخی آنزیم‌هایی که در این محصولات به کار برده می‌شوند با تجزیه عوامل دیگر تشکیل‌دهنده خمیر شما کار می‌کنند. برای مثال آنزیم‌هایی هستند که لیپیدهای درون کیک را تجزیه می‌کنند تا رنگ و طعم بهتری به آن دهند. مهم‌ترین نکته‌‌ای که هنگام استفاده از این آنزیم‌ها باید به یاد داشته باشید این است که خوراک موردنیاز باکتری‌های آن‌ها را در دستور تعمین کرده باشید.

چرا که بسیاری از این آنزیم‌ها با تخمیر باکتری یا قارچ‌ها پدید می‌آیند. بنابراین اگر خوراک مناسب به آن‌ها نرسد، ممکن است روی طعم و به طور کلی محصول نهایی تاثیر منفی بگذارند.

محصول بهبود یافته با خمیر بهبود دهنده

انواع آنزیم‌های بهبود دهنده کیک و کلوچه

آمیلاز‌ها

یکی از پرکاربرد‌ترین آنزیم‌هایی که در بهبود دهنده‌ها وجود دارد آنزیم آمیلاز می‌باشد. این ماده نه تنها در بهبود دهنده‌های کیک و کلوچه بلکه در اکثر بهبود دهنده‌ها کاربردی است. این آنزیم نشاسته را تجزیه کرده و آن را به دکسترین، الیگوساکاریدها و مالتوزهای قندی تبدیل می‌کند. بنابراین می‌توان گفت این آنزیم با استفاده از تجزیه یکی از مواد اولیه اصلی کار می‌کند.

همچنین باید توجه داشت که مالتوزهای قندی به موادی می‌گویند که برای تخمیر ضروری هستند. این مالتوزها توسط باکتری‌های تخمیری مصرف می‌شوند. از جمله مزایای استفاده از این آنزیم در بهبود دهنده کیک و کلوچه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش حجم کلی محصول نهایی
  • بهبود وضعیت تقارن و یک دست بودن محصول
  • رنگ پوسته تیره‌تر
  • افزایش عمر مفید محصول
  • طعم طبیعی‌تر و بهبود یافته‌تر

پروتئازها

یکی دیگر از آنزیم‌هایی که در این مقاله به آن می‌پردازیم، پروتئازها می‌باشد. این آنزیم نیز همچون آمیلاز، با تجزیه مواد اولیه اصلی دستور شما کار می‌کند. پروتئازها نیاز دارند برخی از پروتئین‌ها را تجزیه کنند. یکی از بهترین انتخاب‌ها برای این آنزیم، گلوتن است. پروتئاز با تجزیه گلوتن زمان تلف شده خمیر را به طور قابل ملاحظه‌‌ای کاهش می‌دهد.

این آنزیم می‌تواند کشش خمیر شما را بهبود بخشد. از این رو بیش از اینکه در بهبود دهنده کیک و کلوچه استفاده شود، در بهبود دهنده‌های نانوایی از آن استفاده می‌کنند. این آنزیم می‌تواند به حبس شدن بهتر گاز درون محصول کمک کند. از این رو محصول شما پف بیشتری کرده و حجیم‌تر می‌شود. امروزه در اکثر نانوایی‌های نان فانتزی از این آنزیم استفاده می‌شود.

از جمله مزایای دیگر این آنزیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود کشش و جریان‌های کلی درون خمیر
  • ارائه یک پوسته تیره‌تر به خمیر به خصوص در کیک‌ها
  • بهبود دانه و بافت کلی محصول نهایی

لیپاز در بهبود دهنده کیک و کلوچه

این آنزیم نیز یکی دیگر از آنزیم‌هایی است که با استفاده از تجزیه لیپیدها کار می‌کند. لیپیدها در کوکی‌ها و کلوچه‌های ایرانی بسیار یافت می‌شوند. بنابراین بهبود دهنده‌های دارای آنزیم لیپاز برای کلوچه و کیک‌های ایرانی مناسب‌تر هستند.

این ماده زمانی که لیپیدها را تجزیه می‌کند به شما مونوگلیسیریدها و دی گلیسیریدهای مختلفی می‌دهد. این مواد باعث می‌شوند خمیر شما تحمل بیشتری داشته باشد.

این آنزیم را در بسیاری از موارد به صورت تکی نمی‌توانید پیدا کنید. چرا که امروز و با تکنولوژی‌های اخیر آن را با مواد دیگری که اثر این آنزیم را افزایش می‌دهند ترکیب می‌کنند.

بهبود دهنده کیک و کلوچه
همه چیز درباره بهبود دهنده کیک و کلوچه

بهبود دهنده کیک شکلاتی

یک ترکیب شیمیایی است که برای بهبود کیفیت کیک شکلاتی استفاده می شود. این ترکیب حاوی مواد مختلفی است که می توانند به افزایش حجم، طعم، بافت و ماندگاری کیک کمک کنند.

برخی از مواد تشکیل دهنده رایج بهبود دهنده کیک شکلاتی عبارتند از:

  • امولسیفایر ها: امولسیفایر ها به ترکیب روغن و آب در خمیر کیک کمک می کنند. این امر باعث می شود که خمیر کیک یکدست تر و منسجم تر باشد و کیک پس از پخت بافت نرم تری داشته باشد.
  • تثبیت کننده ها: تثبیت کننده ها به حفظ شکل کیک پس از پخت کمک می کنند. این امر باعث می شود که کیک پس از سرد شدن یا برش دادن کمتر خرد شود.
  • عامل های ورآمدن: عامل های ورآمدن به افزایش حجم کیک کمک می کنند. این امر باعث می شود که کیک پف کرده تر و سبک تر باشد.
  • شیرین کننده ها: شیرین کننده ها به افزایش طعم کیک کمک می کنند.

بهبود دهنده کیک شکلاتی را می توان به دستورهای کیک شکلاتی تجاری یا خانگی اضافه کرد. مقدار مصرف بهبود دهنده کیک شکلاتی معمولاً در دستورالعمل ذکر شده است.

در اینجا برخی از مزایای استفاده از بهبود دهنده کیک شکلاتی آورده شده است:

  • افزایش حجم کیک
  • بهبود طعم و بافت کیک
  • افزایش ماندگاری کیک
  • کاهش احتمال خرد شدن کیک پس از پخت یا برش دادن

البته، بهبود دهنده کیک شکلاتی یک ماده افزودنی است و برخی از افراد ترجیح می دهند از آن استفاده نکنند. در این صورت، می توان با استفاده از مواد طبیعی مانند تخم مرغ، آرد و شیر، کیک شکلاتی خوشمزه و باکیفیتی تهیه کرد.

مهم‌ترین نکات درباره بهبود دهنده کیک و کلوچه را در این مقاله از پیشگامان شیمی مورد برسی قرار دادیم. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم.

 

منابع:

  • Cake improvers
  • Classikool Cake Improver: Extends Shelf Life for All Baking Flour Confectionery (100g)
  • The Role of Enzyme-Based Dough Improvers in Bakery Products

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست