بهبود دهنده نان فانتزی

بهبود دهنده نان فانتزی یکی دیگر از انواع بهبود دهنده‌هایی است که در پیشگامان شیمی به فروش می‌رسد. این بهبود دهنده کاربرد گسترده‌‌ای در صنایع تولید نان و نانوایی‌های معمولی دارد. عملکرد بهبود دهنده‌ها عموماً شبیه به یکیدیگر است. با این حال در برخی نان‌ها مثل نان باگت عملکرد‌های آن گسترده‌تر می‌شود. از این رو پیشگامان شیمی ترجیح داده است که از یک مقاله جداگانه برای این ماده استفاده کند.

پیشگامان شیمی یکی از بهترین شرکت‌های عرضه‌کننده بهبود دهنده نان در ایران می‌باشد. این شرکت سالیان سال است که در این زمینه کار کرده و متخصصان بسیاری را در خود دارد که می‌توانند بهترین‌ها را برای شما عرضه کنند. این شرکت با وجود سابقه و نام خوشی که در این صنعت به هم زده است، تمایل دارد باز هم اعتماد شما مشتریان عزیز را جلب کند. به همین منظور شما را بیشتر با بهبود دهنده نان فانتزی آشنا می‌کند. تا انتهای مقاله با ما همراه بمانید.

جهت استعلام

قیمت بهبود دهنده نان فانتزی

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

تماس با پیشگامان شیمی

بهبود دهنده نان فانتزی چیست؟

مواد شیمیایی بسیاری هستند که آن‌ها را به مواد غذایی خود اضافه کرده‌‌ایم تا به اهداف گوناگون برسیم. غافل از اینکه بسیاری از این مواد ممکن است مضر باشند. با این حال برخی از این مواد نه تنها مضر نیستند، بلکه استفاده از آن‌ها در صنایع امروز ضروری به نظر می‌رسد. یکی از این مواد بهبود دهنده‌های نان می‌باشد. برای اینکه بهتر بتوانیم ببینیم بهبود دهنده چیست لازم است سری به درون نانوایی‌ها بزنیم و خبری از آن‌ها بگیریم. در ادامه این عملیات را برای شما ساده‌تر کرده‌ایم!

دو عامل کلی هستند که دست هیچ نانوایی نیست اما می‌تواند نان تولید شده را به صورت وحشتناکی خراب کند. یکی از این عوامل آرد است که تأثیر به سزایی روی کیفیت محصول دارد. بسیاری از بهبود دهنده نان فانتزی نیز در جهت بهبود وضعیت آرد عمل می کنند. آرد مهم‌ترین عنصر در نانوایی به شمار می‌رود. اما با توجه به مسائل مختلف کیفیت آن تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. دو ماده مهمی که می توان در این نوع نان به عنوان بهبود دهنده استفاده کرد اسید سیتریک و اسید اسکوربیک می باشد.

بهبود دهنده نان فانتزی
ویژگی های بهبود دهنده نان فانتزی

یکی از موادی که امروزه به آرد افزوده می‌شود نشاسته است. در اکثر نانوایی‌ها از نشاسته گندم استفاده می‌شود اما درباره برخی از نان‌ها لازم است از نشاسته دیگری استفاده کرد. نکته مهم درباره نشاسته این است که بلافاصله پس از خارج شدن از تنور، نشاسته شروع به پیر شدن می‌کند. این روند پیر شدن برابر است با خشک شدن و از بین رفتن نان تولید شده توسط نانوایی!

یکی دیگر از کارهایی که می‌تواند کیفیت محصول نهایی را افزایش دهد، بهبود وضعیت نشاسته درون آرد می‌باشد. به صورت خانگی از مواد گسترده‌‌ای می‌توان استفاده کرد اما به صورت صنعتی راهی به جز استفاده از بهبود دهنده نان فانتزی نیست. تمام این‌ها مشکلات معمولی یک نانوایی است که اگر با محصولات صنعتی نانوایی‌ها آشنا نباشد گریبان‌گیر او خواهد بود. اما امروزه به سادگی می‌توانید این محصولات را سفارش دهید. کافی است با کارشناسان پیشگامان شیمی تماس حاصل نمایید.

اصطلاح بهبود دهنده نان به طور کلی برای موادی استفاده می‌شود که رفتار خمیر را بهبود می‌بخشند. این مواد ممکن است آنزیم بوده و یا اسید باشند. اما در کل این اصطلاح برای موادی است که کیفیت نهایی خمیر را بهبود می‌بخشند.

مزایای بهبود دهنده نان فانتزی 

بهبودهنده‌های نان مواد مختلفی را شامل می‌شوند. از این رو دارای انواع مختلف با ظاهرهای متفاوت می‌باشند. تفاوت در آن‌ها به قدری زیاد است که برخی حالت جامد، برخی مایع و حتی برخی ژل مانند هستند. به طبع مواد سازنده این بهبود دهنده‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. اما اغلب بهبود دهنده‌هایی که برای نان فانتزی استفاده می‌شوند، بهبود دهنده‌های پودری شامل چند آنزیم اصلی می‌باشند.

بهبود دهنده نان یک ترکیب مبتنی بر آرد از چندین جزء با خواص عملکردی خاص است که برای اصلاح ویژگی های خمیر و دادن ویژگی های با کیفیت به نان طراحی شده است. بهبود دهنده های نان عمدتاً از ترکیبی از آنزیم ها علاوه بر امولسیفایرهای مختلف، آرد سویا و آرد مالت برای حالت دادن به خمیر و خواص بهبود آنها ساخته می شوند. بهبود دهنده های نان دارای طیف وسیعی از مزایای عملکردی هستند. آنها می توانند با کاهش زمان مورد نیاز برای دستیابی به نتیجه ای قابل مقایسه با خمیرهای تخمیر شده طولانی سنتی گذشته، توسعه سریع خمیر را تا محصول پخته شده تکمیل کنند.

تحریک و ترویج تولید گاز و کمک به احتباس گاز

هنگامی که قندهای موجود توسط آنزیم های مختلف تجزیه می شوند، دی اکسید کربن در خمیر تشکیل می شود. بهبود دهنده های نان باعث تولید مداوم و ثابت گاز در طول دوره تخمیر می شوند تا زمانی که فعالیت مخمر با دمای بالا در اجاق پخت متوقف شود.

بهبود دهنده های نان برای بسیاری از سبک های خمیر سازی و تجهیزات اختلاط که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند، تولید می شوند. بهبود دهنده های نان به سرعت ساختار گلوتن را در خمیر تغییر می دهند تا ماتریکسی تولید کنند تا بتوان حداقل مقدار گاز را حفظ کرد و از این رو به انبساط یا خمیر شدن خمیر کمک کرد.

بهبود دهنده نان فانتزی
ویژگی های بهبود دهنده نان فانتزی

بهبود دهنده های نان همچنین ممکن است ترکیبی از آنزیم هایی را در خود داشته باشند که به اصلاح ماتریکس گلوتن کمک می کند و همچنین مخمرها یا منابع نیتروژن برای مخمر استفاده می شود. برای نانوا مهم است که از تفاوت‌های بین بهبود دهنده‌های نان آگاه باشد، زیرا یکی از مواردی که با موفقیت در یک برنامه خاص استفاده می‌شود، ممکن است باعث نرم شدن یا تقویت بیش از حد ماتریکس گلوتن در هنگام استفاده در دیگری شود. این می تواند منجر به مشکلات عمده و پرهزینه در نانوایی شود. هنگامی که بهبود دهنده نان مناسب برای یک برنامه کاربردی انتخاب شد، باید با نرخ استفاده صحیح استفاده شود.

عملکرد بهبود دهنده نان فانتزی از نظر ظاهر

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که مخصوص بهبود دهنده نان فانتزی است، بهبود ظاهر است. این نان‌ها زمانی که خوب به نظر برسند به فروش می‌روند. از این رو تولید کنندگان ابتدا به ظاهر محصول خود توجه می‌کنند.

درون این بهبود دهنده‌ها از موادی استفاده شده است که کشسانی خمیر را بهبود می‌دهند. بهبود وضعیت کشسانی خمیر موجب می‌شود روند حالت گرفتن آن نیز بهبود یابد. رنگ نان‌های فانتزی نیز درباره درون آن‌ها توضیحات بیشتری ارائه می‌کند. به طور کلی نان‌هایی که تیره‌تر باشند مشتریان بیشتری دارند. اما این بدان معنی نیست که تیره‌تر بودن باعث بهبود فروش شما می‌شود.

نان‌هایی که در قسمت‌های خاص تیره‌تر هستند فروش بهتری دارند. برای مثال نان باگت قسمت تیره‌تری دارد که هر چقدر این بخش تیره‌تر باشد، نشان از کیفیت بالاتر این محصول دارد. اما قسمت‌های دیگر باید رنگ روشن‌تری داشته باشند. یکی از کاربردهای بهبود دهنده نان فانتزی نیز همین است. این بهبود دهنده‌ها بخش‌هایی از خمیر که حرارت بیشتری می‌بینند را آماده رنگ تیره‌تر می‌کنند. از این رو بخش‌های بالاتر تیره و بخش‌های پایین‌تر روشن باقی می‌مانند.

بهبود دهنده نان فانتزی
ویژگی های بهبود دهنده نان فانتزی

تست فیزیکی نان 

بسیاری از افراد زمانی که می‌خواهند نان فانتزی خریداری کنند با تست فیزیکی از کیفیت نان اطمینان پیدا می‌کنند. به این صورت که بخشی از نان را فشار داده و رفتار نان پس از فشردن را برسی می‌کنند. در صورتی که نان به سرعت به حالت قبلی خود بازگشت به این معنی است که نان تازه است. در غیر اینصورت نان کمی مانده می‌باشد و از خرید خود منصرف می‌شوند.

همانطور که در بخش قبلی این مقاله به آن اشاره کردیم، بهبود دهنده نان فانتزی شامل موادی است که می‌تواند از پیر شدن نشاسته جلوگیری کند. در پخت نان فانتزی بخش‌های خاصی از نان، نشاسته سریعتر پیر می‌شود. بخش‌هایی که حرارت بیشتری دریافت کرده باشند نشاسته در قسمت رویی نان سریعتر پیر می‌شود. یکی از کاربردهای بهبود دهنده نان فانتزی تعادل در پیر شدن نشاسته و افزایش عمر نان می‌باشد.

بهبود دهنده نان فانتزی از نظر سلامتی

در تولید تعدادی از نان‌های فانتزی امروز از سویا استفاده می‌شود. سویا می‌تواند روند هضم نان را سخت‌تر کند. از این رو بسیاری از نانوایی‌ها در استفاده از آن دو به شک هستند. امروزه استفاده از سویا و جوش شیرین در بسیاری از کشورها ممنوع اعلام شده است. با این حال بهبود دهنده‌هایی هستند که کار این دو ماده را برای شما انجام می‌دهند. آن هم بدون اینکه حساسیت‌های گوارشی ایجاد کنند.

از دیرباز انسان به دنبال تولید بیشتر غذا برای رشد اجتماع خود بوده است. غذای بیشتر و حجیم‌تر دستپخت تمدن‌های امروزی می‌باشد. نیاز به این غذاها و طرفداران بیشتری آن‌ها نیز تامل برانگیز است. بهبود دهنده نان فانتزی یکی از محصولاتی است که می‌تواند حجم و پف محصول بیشتری به شما ارائه کند. خمیر شما با استفاده از این بهبود دهنده‌ها عملیات تخمیر بهتری را تجربه می‌کند. بنابراین سریعتر و بیشتر رشد می‌کند.

رشد بیشتری باکتری‌های تخمیری به شما این اجازه را می‌دهد که محصول بیشتری برای عرضه داشته باشید. در عین حال کیفیت محصول نهایی از نظر رنگ و ظاهر، عطر، پف و ماندگاری بیشتر می‌شود. استفاده از این ماده توجیه اقتصادی خوبی نیز دارد. با استفاده از آن دیگر نیاز نیست از طیف گسترده‌‌ای از مواد که در نان‌های فانتزی مورد استفاده قرار می‌گیرند استفاده کنید. مثال کوچکی از این مواد جوش شیرین و سویا می‌باشند. بهبود دهنده‌های نان نیاز امروز اکثر نانوایی‌هایی است که تمایل دارند محصول با کیفیت‌تر و بهتر به مشتریان ارائه کنند. اگر شما هم از این دسته تولید کنندگان هستید، می‌توانید با ما تماس بگیرید.

جوش شیرین را از کجا تهیه کنیم

بهبود دهنده نان پودری
ویژگی های بهبود دهنده نان فانتزی

نان فانتزی بهتر و با کیفیت‌تر تنها با استفاده از بهبود دهنده نان فانتزی ممکن است. شما عزیزان امروز به سادگی می‌توانید این محصول را تهیه کنید. کافی است با کارشناسان پیشگامان شیمی تماس گرفته و به صورت عمده آن را سفارش دهید.

منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست