تجهیزات تولید نوشابه

به عنوان یک واردکننده مواد اولیه نوشابه، یکی از چالش‌هایی که با آن روبرو هستید جلوگیری از آلودگی در فرآیند و در نهایت محصول شما است. میکروارگانیسم‌های شناسایی نشده نه تنها می توانند طعم نوشیدنی‌ها را از بین ببرند، بلکه باعث بیماری نیز می‌شوند.

نوشیدنی‌های غیر الکلی شامل کلیه نوشیدنی‌های ساخته شده از آب یا آب معدنی، شکر، اسانس‌ها و مواد معطر می‌باشد و معمولاً حاوی دی اکسید کربن هستند. سایر محصولات نوشیدنی مانند آب طعم‌دار، نوشیدنی‌های ورزشی و انرژی زا از فرآیند تولید مشابهی استفاده می‌کنند.

این نوع نوشیدنی‌ها به دلیل سطح pH، سطح قند بالا، مواد نگهدارنده پایین و فرآیندهای تولید بسیار حساس به تولید مخمر و کپک هستند. مدیریت میکروبی برای جلوگیری از آلودگی بسیار مهم است. پیشگامان شیمی به شما کمک می‌کند چالش‌های خود را برآورده کنید، ابزارها، فن‌آوری‌ها و تخصصی را که برای ایمن‌تر و کارآمدتر کردن فرآیند در هر مرحله از مراحل مختلف لازم دارید، فراهم می‌کند.

در حالی که فرآیندهای تولید نوشابه با توجه به نوع محصول و کاربرد آن متفاوت است، فرایند اصلی همان است.

مراحل تولید نوشابه

شفاف‌سازی شربت قند

به مخلوط شکر، طعم‌دهنده‌ها، اسانس‌ها و آب شربت گفته می‌شود. شفاف‌سازی شربت ذرات و بلورهای شربت شما را حفظ می‌کند.

تثبیت میکروبی آب

آب بیشترین قسمت نوشیدنی شما را تشکیل می‌دهد و باید بی خطر باشد. مرحله پیش تصفیه نقشی اساسی در روند شما ایفا می‌کند – محافظت از فیلتر نهایی، اطمینان از دوام طولانی و صرفه اقتصادی مناسب در فیلتر و کاهش بار زیستی اولیه. فیلتراسیون نهایی میکروارگانیسم‌ها مانند باکتری‌ها، کپک، مخمر و پروتوزوا را از بین می‌برد تا به کیفیت آب بدون آلاینده مورد نیاز برسد.

کربناسیون

کربناسیون مرحله افزودن دی اکسید کربن به یک نوشیدنی است. CO2 که به نوشیدنی خود تزریق می‌کنید باید فاقد ذرات و میکروارگانیسم‌ها باشد. نوشیدنی‌های غیر گازدار شامل مرحله کربن شدن نیستند.

دمنده بطری و واشر بطری

هوای مورد استفاده در دمنده بطری برای تبدیل پیش فرم‌ها به بطری نهایی PET باید فاقد آلودگی باشد. فیلتراسیون آن اطمینان حاصل می کند که یک بطری با بار زیستی کم تولید می‌شود. دمیدن بطری را می‌توان در هر فرآیند نوشیدنی با استفاده از بطری های PET انجام داد.

همانطور که هوای استفاده شده در دمنده بطری باید فاقد آلودگی باشد، آب مورد استفاده برای شستشوی بطری نیز باید فاقد آلودگی باشد. فیلتراسیون آن کیفیت خوب بطری‌ها را قبل از پر کردن تضمین می کند. یک ظرف مطمئن و قابل اطمینان برای حفظ کیفیت و ماندگاری نوشیدنی ضروری است.

پرکننده بطری

از فیلتراسیون گاز می‌توان در فرآیند پر کردن نوشیدنی‌های گازدار نیز استفاده کرد. برای امکان پر کردن، باید کاسه پرکننده تحت فشار قرار گیرد و گاز مورد استفاده باید از نظر میکروبیولوژیکی پایدار باشد.

جهت خرید مواد اولیه غذایی با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

منبع:

  • مرک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست