کراتین

کراتین

ارسال سفارش به سراسر کشور با سریع زمان

فروشنده: 09129008862

خرید کراتین مونوهیدرات

کراتین یک مولکول تولید شده در بدن است. این گروه فسفات با انرژی بالا را در قالب فسفوکراتین ذخیره می‌کند. فسفوکراتین انرژي را به منظور كمك به سلول در زمان استرس آزاد مي‌كند. این اثر باعث افزایش قدرت پس از مکمل کراتیـن می‌شود و همچنین می‌تواند به مغز، استخوان، ماهیچه و کبد برسد. بیشتر مزایای آن نتیجه این مکانیزم است.

این ماده در برخی از غذاها، بیشتر گوشت، تخم‌مرغ و ماهی یافت می‌شود. مکمل آن، مزایای بهداشتی مختلفی را به همراه می‌آورد و دارای خواص ضد عفونی و محافظتی است. این اغلب توسط ورزش‌کاران مورد استفاده قرار می‌گیرد تا هر دو قدرت تولید و توده بی‌رویه را افزایش دهد. فرم‌های مختلف موجود در بازار وجود دارد، اما شکل مونوهیدرات ارزان‌ترین و مؤثرترین است. یکی دیگر از انواع آن، مونوهیدرات میکرونیزه است که در آب به راحتی حل می‌شود و می‌تواند عملی‌تر باشد.

ساختار کراتین

عملکرد کراتین در بدن:

بدن شما بعد از خوردن پروتئین، در واقع کراتین خود را از طریق کلیه و کبد تولید می‌کند. سپس عضلات شما آن را به کراتین فسفات تبدیل می‌کنند، که سپس به آدنوزین تری فسفات (ATC) تولید می‌شود، که بدن شما برای ورزش‌های انفجاری از آن استفاده می‌کند.

بدن شما آن را به فسفوکراتین تبدیل می‌کند و آن را در ماهیچه‌های خود ذخیره می‌کند، جایی که برای انرژی استفاده می‌شود. در نتیجه، مردم این ماده را به صورت خوراکی برای بهبود عملکرد ورزشی و افزایش توده عضلانی مصرف می‌کنند.

تولید کنندگان مکمل‌ها، مصرف آن را کارآمدتر کرده‌اند. به جای مصرف پوند پروتئین، تنها کاری که باید انجام دهید این است که این ماده مغذی را به صورت پودر، مایع یا قرص مصرف کنید.

همچنین این نکته مهم است که مکمل کراتین باید بارمصرف مکمل پروتئین در نظر گرفته شود، نه جایگزین آن. این به این دلیل است که کراتین و پروتئین به روش‌های مختلف کار می‌کنند. به طور خلاصه، این ماده منجر به قدرت بیشتر در طول تمرین شما می‌شود در حالی که پروتئین منجر به ترمیم عضلات بیشتر پس از تمرین می‌شود.

پودر کراتین

کاربرد:

برای افزایش قدرت، افزایش توده عضلانی بدون چربی و کمک به بهبود عضلات در طول ورزش کمک می‌کند. این تقویت عضلانی ممکن است به ورزشکاران کمک کند تا سرعت و انرژی بیشتری به دست بیاورند، به ویژه در دوره‌های کوتاه مدت فعالیت‌های شدید مانند وزنه‌برداری یا سرعت بالا.

با این حال، تحقیقات علمی در مورد این ماده مخلوط شده است. گرچه بعضی از مطالعات نشان داده‌اند که در طول دوره‌های کوتاه فعالیت ورزشی به بهبود عملکرد کمک می‌کند، هیچ شواهدی وجود ندارد که کراتیـن، به ورزش‌های استقامتی کمک کند. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که عضلات هر کس به کراتیـن پاسخ نمی‌دهد؛ برخی از افرادی که از آن استفاده می‌کنند هیچ مزیتی ندارند.

اثرات مصرف 

این ماده توانایی تولید سریع انرژی در بدن را افزایش می‌دهد. به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد و به سوخت عضلات ما کمک می‌کند، به همین دلیل برخی افراد آن را به عنوان مکمل برای تقویت عملکرد خود در سالن بدنسازی استفاده می‌کنند.

مکانیسم ساده است: اگر بتوانید در سالن بدنسازی وزنه بیشتری بردارید، می‌توانید پارگی فیبر عضلانی بیشتری ایجاد کنید که بدن شما بعد از تمرین می‌تواند به صورت بزرگتر و قویتر آن‌ها را ترمیم و بازسازی کند.

با توجه به تحقیقات انجام شده، هنگام بهبود قدرت عضلات، کراتین “احتمالاً موثر” ارزیابی می‌شود.

“تحقیقات زیادی در مورد توانایی این ترکیب در بهبود قدرت عضلانی انجام شده است.” “با این حال، تجزیه و تحلیل این تحقیقات نشان می‌دهد که کراتین به طور متوسط قدرت بالاتنه و قدرت پایین بدن را در بزرگسالان جوان و مسن بهبود می‌بخشد.” همچنین نشان داده شده است که کراتین باعث بهبود عملکرد ورزشکاران در قایقرانی، فوتبال و پرش از ارتفاع می‌شود.

اثرات کوتاه مدت 

یک چیز تقریباً قطعی این است که اگر این ماده مصرف کنید، اضافه وزن پیدا می‌کنید.

به گفته مشاورین تغذیه، “کراتین یک روش سریع برای اضافه کردن عضله است ” و “بیشتر افراد در هفته اول بین دو تا چهار پوند احتباس آب به دست می‌آورند.”

آن‌ها همچنین اشاره می‌کنند که این افزایش وزن آب خوب است: “کراتین آب بیشتری به عضلات شما می‌کشد و باعث بزرگتر و پرتر شدن عضلات می‌شود.”

اثرات طولانی مدت 

طبق گفته محققان، پس از آن دوره حفظ اولیه، سودهای بعدی به دلیل افزایش حجم کاری است که می‌توانید تحمل کنید.

بعضی از بچه‌ها فکر می‌کنند اگر کراتین مصرف کنند و نتیجه ندهند، چربی اضافه می‌کنند – اما این گفته درست نیست.

آن‌ها توضیح می‌دهند: “كراتین فاقد كالری است و هیچ تاثیری در متابولیسم چربی شما ندارد.” “بنابراین مصرف کراتین و کار نکردن تنها منجر به هیچ چیز نمی‌شود.”

فروش کراتین

بهترین فرم‌های این ترکیب کدامند؟

همه مکمل‌های شامل این ماده یکسان نیستند.

طبق گفته محققان: “اگر می‌خواهید یک مکمل به رژیم غذایی خود اضافه کنید، مطمئن شوید که کراتین مونوهیدرات است.”

مطالعات نشان می‌دهد که کراتین مایع و کراتین اتیل استر (CEE) ناپایدار هستند و در سیستم خون شما تجزیه می‌شوند.

نتایج تحقیقات انجام شده 100٪ پودر کراتین خالص را توصیه می‌کند. برخی از شرکت‌ها الکترولیت و سایر مواد را به آن اضافه می‌کنند، اما آزمایش‌ها نشان می‌دهد که این محصولات برای بهبود عملکرد کار چندانی ندارند.

توصیه شده است که پودر کراتین را همراه با آبمیوه مصرف کنید. قند موجود در آبمیوه باعث افزایش سطح انسولین می‌شود که به افزایش جذب کراتین به عضله کمک می‌کند. نوشیدنی‌های ورزشی نیز بسیار خوب عمل می‌کنند.

چه غذاهایی سرشار از کراتین هستند؟

همانطور که بدن ما کراتین تولید می‌کند، این ماده شیمیایی به طور طبیعی در غذاهای مختلف نیز یافت می‌شود.

“این ماده فقط در مکمل‌ها یافت نمی‌شود.” “در واقع در گوشت گاو، گوشت خوک و ماهی آزاد نیز وجود دارد.”

زرده تخم مرغ: ترک خوردن تخم مرغ هنگام صبحانه باعث باز شدن کمتر از 2 گرم در هر تخم مرغ می‌شود، بنابراین صرف یک صبحانه پخته قبل از سالن ورزشی ارزش دارد.

ماهی: یکی دیگر از مواد غذایی سرشار از این ترکیب، ماهی است. ماهی قزل آلا و به ویژه ماهی تن دارای مقدار زیادی از این ماده هستند، به ازای هر 5 کیلوگرم ماهی قزل آلا بسته بندی شده در حدود 4.5 گرم از آن وجود دارد.

استیک: استیک یکی از متراکم ترین کراتین‌ها است که حدود 5 گرم کراتین در هر کیلوگرم گوشت گاو نپخته بسته بندی می‌کند.

آیا این ترکیب باعث اختلال در عملکرد کلیه‌ها، قند خون یا باعث دیستروفی عضلانی می‌شود؟

هر آنچه را که در انجمن‌های اینترنتی می‌خوانید باور نکنید.

محققان دائماً در حال بررسی کراتینها برای اثربخشی و ایمنی آن هستند. به همین دلیل بسیاری از مربیان و متخصصان بهداشت از استفاده از کراتین پشتیبانی می‌کنند: مطالعات نشان می‌دهد که این ماده بی‌خطر است. “این ترکیب یكی از مکمل‌های ورزشی است که بیشترین تحقیقرا به خود اختصاص داده است.” “و هیچ مقاله علمی منتشر شده‌ای وجود ندارد که نشان دهد این ترکیب ناامن است.”

گزارش‌هایی از آسیب کلیوی، نگرانی‌های مربوط به قند خون، مشکلات قلبی، گرفتگی عضلات، کمبود آب بدن و اسهال، علاوه بر سایر عوارض جانبی منفی، گزارش شده است.

طبق گفته محققان: برخی از این شرایط می‌تواند در اثر مصرف بیش از حد برخی ویتامین‌ها ایجاد شود. آن‌ها می‌گویند: “مصرف بیش از حد ویتامین C می‌تواند باعث اسهال شود و مصرف آهن زیاد ممکن است منجر به مشکلات معده شود.”

برای ایمنی، توصیه می‌کنند از این ترکیب فقط درصورتی که سالم هستید و مشکلی در کلیه ندارید استفاده کنید. به این دلیل که کلیه‌های شما این ماده را که یک محصول تجزیه کننده کراتین است، دفع می‌کنند.

خرید کراتین

سایر محصولات ما: کینولین

فروش کراتین:

این ماده در درام های ۲۵ کیلوگرمی آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می‌باشد.

شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌های مشتریان عزیز، محصولات مورد نیاز صنایع غذایی و دارویی را بهترین قیمت و کیفیت تأمین کرده و در اسرع وقت به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

پپیشنهاد مطالعه:

خرید آگار آگار

وانیلین

کراس پویدون

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

Call Now Buttonبرای مشاوره تماس بگیرید