مونو سدیم گلومات

خرید مونو سدیم گلوتامات

خرید مونو سدیم گلوتامات را با بهترین قیمت و کیفیت از ما تجربه کنید. مونو سدیم گلوتامات (Monosodium Glutamate)، که معمولاً با عنوان MSG شناخته می‌شود، یکی از جنجالی‌ترین مواد افزودنی غذایی است که توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تأیید شده است. ازآنجایی که مواد غذایی اولیه این ماده، ایمن شناخته شده و به عنوان ماده ای GRAS در نظر گرفته شده است برای تهیه مواد غذایی توسط آژانس‌های نظارتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جهت دریافت آنالیز

و استعلام قیمت مونو سدیم گلوتامات مش 200 و 80

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

✅ معادل انگلیسی MSG – monosodium glutamate
✅کاربرد تشدید کننده طعم
✅برند Fic
✅کشور تولید کننده چین
✅ محل تحویل شورآباد تهران
✅ قیمت 💲 تماس بگیرید 📞
مراکز فروش ✔ اصفهان – تهران

خرید مونو سدیم گلوتامات

تمامی شرکت های تولید کننده مواد غذایی طی تحقیق و توسعه ممکن است ده ها ماده را برای بالابردن کیفیت محصول نهایی تست کنند. تا عطر و طعم نهایی محصول خود را تقویت کنند، در این میان با اضافه کردن مونو سدیم گلوتامات یا همان MSG به راحتی می توانند عطر و طعم نهایی محصول خود را فوق العاده بالا ببرند. شرکت پیشگامان شیمی این محصول را از کشور چین با برند فوفنگ وارد می‌کند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و خرید مونو سدیم گلوتامات با گرید خوراکی با ما تماس بگیرید.

پیشگامان شیمی، واردکننده، تأمین‌کننده و عمده فروش و فروشنده مونو سدیم گلوتامات در ایران است. شما می‌توانید قیمت این محصول را از طریق تماس با ما یا ارسال درخواست به ایمیل: info@irchem.ir یا درج پیغام در سایت irchem دریافت کنید. اطمینان داشته باشید که می‌توانید خرید مواد اولیه غذایی را با قیمت مناسب از این مجموعه داشته باشید.

مونو سدیم گلومات

مونو سدیم گلوتامات

مونو سدیم گلوتامات (Monosodium Glutamate)، که معمولاً با عنوان MSG شناخته می‌شود، یکی از جنجالی‌ترین مواد افزودنی غذایی است که برای استفاده توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تأیید شده است. ازآنجایی که مواد غذایی اولیه این ماده، ایمن شناخته شده و به عنوان ماده ای GRAS در نظر گرفته شده است برای تهیه مواد غذایی توسط آژانس‌های نظارتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این محتوا توضیح می‌دهیم که گلوتامات سدیم یا MSG چیست و چه کاربردی دارد. همچنین بررسی می کنیم که این ماده به چه غذاهایی به طورمعمول اضافه می‌شود. MSG یا مونو سدیم گلوتامات یک تقویت‌کننده عطر و طعم محبوب است. گلوتامات طبیعی که به صورت L گلوتامیک اسید می باشد برای ایجاد پروتئین‌ها ضروری است. گلوتامیک اسید به طور طبیعی در بدن ما و در بسیاری از غذاها و مواد افزودنی غذایی وجود دارد.

علاوه بر اینکه مونو سدیم گلوتامات به عنوان یک افزودنی غذایی مورد استفاده قرار می گیرد به طور طبیعی در برخی غذاها از جمله گوجه‌فرنگی و پنیر وجود دارد. اولین‌بار در سال 1908 توسط محققان ژاپنی به عنوان تقویت‌کننده طعم شناخته شد و از آن زمان به بعد MSG در میان خرید مواد اولیه غذایی، پرمصرف‌ترین مواد افزودنی محسوب می‌شود.

امروزه می‌توان آن را در تعدادی از محصولات فرآوری‌ شده، از فست فود گرفته تا سوپ‌های کنسروی یافت. MSG طعم غذاها را با تحریک گیرنده‌های طعم، تقویت می‌کند و در مطالعات نشان داده شده است که پذیرش طعم‌های خاص را افزایش می‌دهد. افزودن MSG به غذاها باعث ایجاد طعم اومامی می‌شود. اومامی یک واژه ژاپنی است که به معنای طعمی خوشمزه و دلپذیر است و موادی که دارای انواع مختلفی از اسید آمینه به ویژه گلوتامات هستند، دارای طعم اومامی نیز می‌باشند. FDA مقرر می‌کند که MSG هنگام استفاده به عنوان ماده غذایی، باید با نام معمول مونو سدیم گلوتامات برچسب زده شود.

لازم نیست غذاهایی مانند محصولات گوجه‌فرنگی، پروتئین‌ها و پنیرها که به طور طبیعی حاوی MSG هستند، از MSG به عنوان یک ماده افزودنی در آن، نام ببرند. در کشورهای دیگر، خرید مواد غذایی MSG به عنوان یک افزودنی غذایی طبقه‌بندی می‌شود و ممکن است توسط شماره E621 در این لیست قرار بگیرد.

استاندارد مونو سدیم گلوتامات

مولکول‌های MSG یک پیوند یونی بین Na + و C5H8NO4– دارند. ساختار یک مولکول آن در زیر نشان داده شده است.

فورمول مونو سدیم گلومات

تولید مونو سدیم گلوتامات

سه روش متداول تولید مونو سدیم گلوتامات در زیر ذکر شده است:

  • هیدرولیز برخی پروتئین‌های گیاهی در حضور اسید هیدروکلریک.
  • سنتز شیمیایی با کمک آکریلونیتریل (CH2CHCN).
  •  فرآیند تخمیر باکتریایی شامل نشاسته یا ملاس.

بیشتر تولید MSG از طریق تخمیر باکتری‌ها انجام می‌شود. نمونه‌های تجاری این ترکیب معمولاً به صورت مونوهیدرات هستند.

مشخصات فیزیکی مونو سدیم گلوتامات

  • این ترکیب در دمای اتاق جامد است و ظاهری سفید و کریستالی دارد.
  • مونو سدیم گلوتامات بی‌بو است.
  • محلول اشباع شده مونو سدیم گلوتامات در آب دارای چگالی 26.2 گرم در سانتی‌متر مکعب در دمای 20 درجه است.
  • MSG در آب بسیار محلول است.
  • حلالیت آن در آب، 740 گرم در لیتر می باشد.

خواص مونو سدیم گلوتامات

  • هنگامی که در دمای بالاتر از 232 درجه سانتی‌گراد گرم می‌شود، این ترکیب باعث آزاد شدن دودهای سمی حاوی اکسیدهای ازت و سدیم می‌شود.
  • محلول‌های مونو سدیم گلوتامات دارای مقادیر pH از 6.7 تا 7.2 هستند.
  • هنگامی که در دمای کمتر از -8 درجه سانتی‌گراد سرد می‌شود، این ترکیب به عنوان پنتاهیدرات متبلور می‌شود.

مونو سدیم گلوتامات در چه غذاهایی است

مونو سدیم گلوتامات MSG یک طعم‌دهنده غذایی می‌باشد که به‌طور طبیعی در برخی از غذاهای حاوی پروتئین مانند گوشت، نخود، عصاره مخمر، سس سویا، قارچ و پنیر وجود دارد. مونو سدیم گلوتامات یک نمک سدیم  و اسید آمینه‌ی غیر ضروری است و در مواد غذایی برای تقویت طعم غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. گلوتامات از طریق فرآوری ملاس از چغندر قند و یا نیشکر و نشاسته نیز بدست می‌آید.

مونو سدیم گلوتامات خوراکی، طعم خاصی ندارد، اما به تشدید طعم و مزه طبیعی غذاها کمک می‌کند. بعضی از رستوران‌ها و تولید کنندگان از این ماده برای کمک به افزایش طعم غذا استفاده می‌کنند و یکی از دلایلی که MSG به غذا اضافه می‌شود کمک به کاهش محتوای سدیم است. سازمان غذا و داروی کشور آمریکا افزودنی MSG و مواد اولیه دارویی مونو سدیم گلوتامات را به عنوان ماده امن شناخته است.

تولید مونو سدیم گلوتامات

مونو سدیم گلوتامات در مواد غذایی مانند گوجه‌فرنگی و پنیر، به طور طبیعی وجود دارد. مردم در سراسر جهان، غذاهای غنی از گلوتامات را در طول تاریخ خورده‌اند. به عنوان مثال، یک غذای تاریخی در جامعه آسیا یک آبگوشت جلبک دریایی غنی از گلوتامات است. در سال 1908، یک استاد ژاپنی به نام Kikunae Ikeda توانست گلوتامات را از این آبگوشت استخراج کند و مشخص کرد که گلوتامات طعم ترشی را به سوپ می‌بخشد.

سپس پروفسور ایكدا برای تولید MSG ثبت اختراع كرد و تولید تجاری آن از سال بعد آغاز شد. امروزه به جای استخراج و تبلور MSG از آبگوشت جلبک دریایی، MSG با تخمیر نشاسته، چغندرقند، نیشکر یا ملاس تولید می‌شود. این فرایند تخمیر شبیه به فرآورده‌های تهیه شده ماست، سرکه و شراب است.

کاربردهای مونو سدیم گلوتامات در صنایع غذایی:

  • باعث افزایش طعم گوشت در فرآورده‌های گوشتی می‌شود.
  • به طور گسترده‌ای به عنوان عصاره‌دهنده درغذاهایی مانند: سوسیس، سبزیجات کنسرو شده، سوپ‌ها، چیپس سیب‌زمینی، شامی یخ‌زده، سیب‌زمینی، ادویه زراعی وتنقلات شور استفاده می‌شود.
  • مونو سدیم گلوتامات یا همان E621 به عنوان تقویت‌کننده طعم در نوشیدنی ها شناخته می شود.
  • مانند سس سویا و پنیر برای بهبود طعم استفاده می‌شود.
  • در صنایع داروسازی در درمان انسفالوپاتی کبدی استفاده می‌شود.
  • در صنایع کشاورزی به عنوان تقویت‌کننده طعم در محصولات کشاورزی ، خوراک دام و مرغ استفاده می‌شود.

تفاوت MSG و گلوتامات در مواد غذایی چیست؟

از نظر شیمیایی، گلوتامات موجود در مونو سدیم گلوتامات مانند گلوتامات موجود در پروتئین‌های غذایی  قابل تشخیص نیست. بدن ما در نهایت هر دو منبع گلوتامات را به همان روش متابولیزه می‌کند. یک فرد بالغ به طور متوسط روزانه حدوداً 13 گرم گلوتامات از پروتئین موجود در مواد غذایی مصرف می‌کند، در حالی که میزان مصرف MSG اضافه شده تقریباً 0.55 گرم در روز تخمین زده می‌شود.

گلوتامات در بدن:

پوشش معده و روده شما سرشار از گیرنده‌های گلوتامات است. MSG و سایر اشکال گلوتامات از طریق تعامل با این گیرنده‌ها جذب می‌شوند. گلوتامات در روده، شکسته می‌شود تا به عنوان سوخت عمل کند یا در سایر مولکول‌ها قرار بگیرد. گلوتامات همچنین یک انتقال‌دهنده عصبی مهم در مغز است.

با این حال، اعتقاد بر این است که گلوتامات رژیم غذایی قادر به عبور از سد خونی مغزی نیست و نشان می‌دهد که تمام گلوتامات مغز در آن‌جا ایجاد می‌شود. اما طبق مطالعات انجام‌شده در موش‌ها شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد سد خونی مغزی در نوزادان نابالغ است و در برخی موارد، گلوتامات می‌تواند به مغز منتقل شود.

مقادیر زیاد گلوتامات تزریق‌شده به موش‌های تازه متولد شده باعث آسیب دیدگی مغزی شده است. یک مطالعه جدید نشان داد که میزان بالای مونو سدیم گلوتامات همچنین اثرات شدیدی را در مگس‌های میوه ایجاد کرده است که منجر به مرگ زودرس در آن‌ها می‌شود. در حالی که میزان استفاده شده در این مطالعات بسیار فراتر از میزان مصرف عادی روزانه است که در بین انسان گزارش‌شده است، این نکته حائزاهمیت است که رستوران‌ها و تولید کنندگان مواد غذایی نیازی به اعلام سطح MSG اضافه‌شده به مواد غذایی ندارند.

مضرات مونو سدیم گلوتامات چیست؟

گلوتامات یکی از مهم‌ترین انتقال دهنده های عصبی در مغز است و برای برخی عملکردهای حیاتی بدن ضروری است. اما درباره مصرف مونوسدیم گلوتامات (MSG) باید دقت کرد زیرا این ماده کاملا شبیه گلوتامات نیست که به طور طبیعی در بدن تولید می شود. میزان بیش از حد آن در اشکالی مانند مونوسدیم گلوتامات ممکن است همراه با برخی عوارض جانبی باشد. به عنوان مثال می تواند به مرگ سلولی در مغز منجر شود و همچنین با علائم افسردگی و آلزایمر مرتبط باشد.

ایمنی مونو سدیم گلوتامات

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) MSG را به عنوان ماده ای “بی‌خطر” شناخته و طبقه بندی کرده است. در سال 1907، دانشمند Kikunae Ikeda، استاد دانشگاه توکیو در ژاپن، اولین کسی بود که MSG را از جلبک دریایی استخراج کرد. امروزه، مونو سدیم گلوتامات با تخمیر کربوهیدرات‌ها، در فرآیندی مشابه ساخت ماست و شراب توسط FDA، تولید می‌شود.

FDA از تولیدکنندگان مواد غذایی خواسته است MSG را به عنوان یک جزء ذکر کنند. اما ترکیباتی مانند:

نیز حاوی مونو سدیم گلوتامات طبیعی هستند.

فروش مونو سدیم گلوتامات

MSG یا نمک اسید گلوتامیک در بسته‌بندی‌های 25 کیلویی موجود می‌باشد شما مشتریان عزیز می‌توانید برای اطلاع از قیمت و نحوه‌ی سفارش این محصول با شماره‌های موجود در پایین همین صفحه تماس بگیرید.

قیمت مونو سدیم گلوتامات

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت مونو سدیم گلوتامات MSG با کارشناسان ما تماس بگیرید و یا از قسمت انتهای صفحه درخواست ثبت سفارش خود را از طریق فرم مربوطه ثبت کنید.

خرید اینترنتی مونو سدیم گلوتامات

جهت خرید اینترنتی مونو سدیم گلوتامات می‌توانید فرم درخواست محصول را پر کرده تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس گرفته و راهنمایی لازم در این خصوص را به شما ارائه دهند.

نمک مونو سدیم گلوتامات

مونوسدیم گلوتامات MSG یک ماده پودری یا کریستالی سفید، بدون بو و بی‌رنگ است و به عنوان یک طعم‌دهنده شناخته می شود. E621 عمدتاً از اسید گلوتامیک و نماد تشکیل شده است.

آنالیز مونو سدیم گلوتامات

فروش مونو سدیم گلوتامات

فروش مونو سدیم گلوتامات

مونو سدیم گلوتامات را از کجا تهیه کنیم؟

خرید این ماده به عنوان ماده اولیه بسیاری از شرکت‌های تولید کننده، کار ساده‌‌ای است. کافی است با کارشناسان پیشگامان شیمی تماس گرفته و ابتدا اطلاعات لازم را کسب کنید. سپس با همان کارشناسان تماس دوباره برقرار کرده و محصول مدنظر خود را سفارش دهید. چرا که مونو سدیم گلوتامات از پیشگامان شیمی در مقایسه با خرید از شرکت‌های بازرگانی مواد اولیه شیمیایی دیگر بسیار ساده‌تر و سریعتر می‌باشد.

فروش مونو سدیم گلوتامات در تبریز

شما تولید کننده محترم جهت خرید مونو سدیم گلوتامات در تبریز میتوانید با شماره های ابتدای همین صفحه تماس برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست