خرید مونو دی گلیسیرید

خرید مونو دی گلیسیرید

فروش مونو دی گلیسیرید یا همان E471 با بهترین کیفیت در شرکت پیشگامان شیمی صورت می گیرد. جهت خرید مونو دی گلیسیرید و دریافت آنالیز و استعلام قیمت مونو دی گلیسیرید می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان ما در حوزه مواد اولیه شیمیایی استفاده کنید. شرکت پیشگامان شیمی مونو دی گلیسیرید را در گرید خوراکی با بهترین کیفیت از کشور چین وارد می‌کند.

جهت استعلام قیمت مونو دی گلیسیرید

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

منو دی گلیسیرید قیمت

به انگلیسی Monoglycerides
شناسه محصول 31566-31-1
فرمول شیمیایی C21h42o4
گرید غذایی
شکل ظاهری پودر سفید
خواص ⭐ امولسیفایر
عملکرد ⭐ امولسیون کننده در صنعت نان، لبنی و روغن
کشور تولید کننده ⭐ چین
قیمت ⭐ لطفا تماس بگیرید
محل تحویل ⭐ تهران شوراباد – اصفهان امیرکبیر

يكي از پرکاربردترین امولسيفايرهای صنایع غذايي مونو دی گلیسیرید می‌باشد. امولسیفایرهای غذایی به دلایل متعددی مثل کمک به افزایش مقاومت خمیر، افزایش مدت نگهداری گاز و بهبود نرمی مغز نان، در ترکیب بهبود دهنده‌ها بکار می‌روند.

مونو دی گلیسیرید چیست؟

مونو دی گلیسیرید اسیدهای چرب (E471) به یک ماده افزودنی غذایی متشکل از دی گلیسیریدها و مونوگلیسیریدها اطلاق می‌شود که به عنوان امولسیفایر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مخلوط همچنین گاهی اوقات به عنوان گلیسیرید جزئی شناخته می‌شود. یک مونوگلیسیرید نوعی امولسیفایر است که در آن اسید استیک با گلیسیرید متصل است.

با وجود فعالیت امولسیون‌کننده کم آن، ویژگی‌ها و کاربردهای زیادی  دارد. ترکیبی از مونو دی گلیسیریدهای اتوکسیله‌شده مایع و چربی‌های هیدروژنه می‌تواند کیفیت چربی‌ها را بهبود بخشد. به عنوان مثال، مارگارین که با تغییرات دما و دامنه وسیع پلاستیک‌سازی مشخص می‌شود، می‌تواند با آن‌ها تولید شود.

منو دی گلیسیرید اتوکسیله می‌تواند به عنوان روکش محافظ برای محصولات گوشتی، آجیل و میوه‌ها برای بهبود ظاهر، بافت و ماندگاری آن‌ها استفاده شود. مقادیر کمی از e471 برای بهبود بافت و پایداری، جلوگیری از جدا شدن روغن و افزایش عمر مفید به غذاهای بسته‌بندی‌شده و یخ‌زده اضافه می‌شود.

نان
فروش مونوگلیسرید

تولید مونو دی گلیسیرید

مونوگلیسیریدها و دی گلیسیریدها هر دو به طور طبیعی در روغن‌های مختلف بذر وجود دارند، اما غلظت آن‌ها معمولاً کم است و تولید صنعتی در درجه اول با یک واکنش گلیسیرولیز بین تری‌گلیسیریدها (چربی‌ها / روغن) و گلیسیرین حاصل می‌شود. در هنگام تولید، مونو دی گلیسیریدها می توانند از چربی‌های حیوانی یا روغن‌های گیاهی (روغن سویا، کلزا، روغن آفتابگردان، روغن پنبه‌دانه، روغن نخل یا روغن نارگیل) به عنوان ماده اولیه استفاده کنند. از یک کاتالیزور قلیایی با درجه حرارت بالا برای ایجاد ترکیبی از مونو، دی و تری‌گلیسیریدها و مقدار کمی گلیسرول استفاده می‌شود.

مونوگلیسیریدها می‌توانند با استفاده از روش‌های تقطیر از این مخلوط جدا شوند و سپس بیشتر پردازش شوند تا به ماده دیگر قابلیت اضافی در فرمول داده شود. اسیدهای چرب از هر منبع از نظر شیمیایی یکسان هستند. مونو- و دی‌گلیسیریدها روی پروتئین گلوتن در محصولات پخته‌شده تأثیر دارند. با تشکیل خمیر نان، گلوتن برای به دام انداختن گازهای باقی‌مانده، یک شبکه الاستیک ایجاد می‌کند و باعث بلند شدن خمیر می‌شود. با داشتن شبکه ضعیف، ممکن است گازها از بین بروند و باعث کاهش تلفات در حجم نان شوند. استفاده از آنزیم داتم یا گاهی اوقات مونوگلیسیریدهای اتوکسیله‌شده در فرمولاسیون شما به بهبود این شبکه کمک خواهد کرد.

مونوگلیسیریدها چیستند؟

تمام گلیسیریدها از یک مولکول گلیسیرین و همچنین یک یا چند زنجیره از اسید چرب  تولید می شوند:

  • مونوگلیسیریدها دارای یک زنجیره از اسید چرب می باشند.
  • دی گلیسیریدها دارای دو زنجیره اسید چرب هستند.
  • تری‌گلیسیریدها شامل سه زنجیره اسید چرب می باشند.

بر طبق سنجش سازمان بهداشت جهانی (WHO)، مونو دی‌گلیسیریدها حدودا 1% از گلیسیریدهای مصرفی شما را شامل می‌شوند. این‌ها به‌صورت طبیعی در روغن‌های خاص و همچنین در خوراکی‌های فرآوری‌شده موجود هستند. بیشتر چربی‌ها از جمله روغن‌های گیاهی و چربی‌های حیوانی از تری‌گلیسیرید تشکیل شده‌اند. تری‌گلیسیریدها نقش مهمی در سلامت قلب دارند. آزمایشگاه معمولاً در طی آزمایشاتی که برای کلسترول انجام می‌دهند میزان تری‌گلیسیرید را مورد بررسی قرار می‌دهند. زمانی که مونو دی‌گلیسیریدها به جریان خون وارد می‌شوند به تری‌گلیسیریدها تبدیل خواهند شد.

کاربرد مونو دی گلیسیرید

مونوگلیسرید صنایع غذایی در نان، روغن‌ها و مارگارین، لبنیات، شیرینی و شکلات استفاده می‌شود. باعث انحلال فاز آب و روغن شده و سبب بهبود بافت مواد غذایی می‌گردد. رایج‌ترین نوع امولسیفایری که در صنایع غذایی مصرف می‌شود مونو دی‌گلیسیرید است. مونو دی گلیسیرید باعث افزایش نرمی مغز نان و کیک‌های اسفنجی با کنترل اندازه حباب‌های خمیر شده و بهبود مقاومت و کاهش چسبندگی خمیر می‌گردد. یکی از مهم‌ترین مواد غذایی مصرفی روزانه نان می‌باشد که مونو دی‌گلیسیرد یکی از رایج‌ترین محصولات جهت افزایش کیفیت آن می‌باشد. 
 
در حلوا شکری، مونو دی گلیسیرید از دو فاز شدن آن جلوگیری کرده و همچنین باعث نرمی بافت آدامس و راحت جویدن آن می‌شود. این ماده در پنیر پیتزا با بهبود بافت و پخش چربی در آن باعث بهبود رفتار ذوب پنیر می‌شود. مونو دی گلیسیرید بیشتر به شکل پودری بکار برده می‌شود چراکه تعیین میزان آن‌ها به این شکل بسیار راحت‌تر است. این امولسیفایر باعث می‌شود که آب و روغن به راحتی با هم مخلوط شده و در کنارهم با افزایش تجزیه نشاسته سبب نرمی و تردی در محصول نهایی شود.

امولسیفایر مونو دی گلیسیرید

مونوگلیسیرید E471 به عنوان یک امولسیفایر شناخته می‌شود که یک نوع راه حل برای فرآوری بهینه و تهیه درست فرمولاسیون محصولات صنایع غذایی به حساب می‌آید. مونو دی گلیسیریدها همانطور که از نامشان پیداست، محتوای یک مولکول اسید چرب هستند، در صورتی که دی گلیسیریدها از دو زنجیره اسید چرب ساخته شده‌اند.

مونو دی گلیسیریدها در علم شیمیایی به عنوان جزئی از اسیدهای چرب شناخته می‌شوند و از افزودنی‌های مهم صنایع غذایی نیز هستند. انواع مختلف دانه‌های روغنی، تولید کننده طبیعی مناسبی برای مونو دی گلیسیرید یا به عبارتی امولسیفایر مونو دی گلیسیرید هستند. از آنجایی که تولیدات طبیعی مونو دی گلیسیرید با غلظت پایینی رخ می‌دهد، به وسیله واکنش گلیسرولیز بین تری گلیسیریدها یعنی چربی‌‌ها به همراه روغن‌ها و گلیسرول‌ها تولیدات صنعتی این ماده شیمیایی انجام می‌شود.

فورمول مونو دی گلیسیرید

مواد غذایی حاوی مونو دی گلیسیرید

مقادیر کمی از مونوگلیسیریدها در هر ماده غذایی حاوی چربی‌ها یا روغن‌های گیاهی یا حیوانی هستند. مقدار کمی مونوگلیسیرید نیز در طیف گسترده‌ای از محصولات غذایی بسته‌بندی شده و آماده وجود دارد، از جمله:
  • نان
  • مارگارین
  • سس مایونز
  • کره گردو
  • آب‌نبات و آدامس
  • بستنی
  • وعده‌های غذایی یخ‌زده
  • جایگزین‌های گوشت
  • برخی از گوشت‌های فرآوری‌شده، به خصوص سوسیس و نان گوشتی
  • کرم های قهوه یا سفید کننده‌ها
  • کالاهای پخته‌شده، از جمله کوکی‌ها، کیک‌ها، بیسکویت‌ها، کروسانس‌ها و کیک‌ها

ایمنی در استفاده مونو دی‌گلیسیرید

بر طبق مقررات FDA، مونو دی‌گلیسیریدها به شکل کلی ایمن توصیف می‌شوند. این مواد می‌توانند بدون محدودیت در صنایع غذایی بکار برده شوند، به این شرط که فرآیند تولید رضایت بخش باشد.گزارش WHO نشان می‌دهد مصرف آنها بی خطر بوده و هیچ اثر مضر در مصرف آن‌ها وجود ندارد. البته این بدان معنی نیست که آن‌ها برای شما خوب هستند. در این زمان، راهی برای فهمیدن مقدار چربی ترانس در محصولات حاوی مونو دی‌گلیسیرید نیست. محصولات غذایی حاوی مونو دی‌گلیسیریدها همچنین به احتمال قوی از نظر چربی‌های دیگر، همچنین قند و آرد تصفیه‌شده هستند.

میزان مصرف مونو دی‌گلیسیرید بین ۰۵ /۰ تا ۵ /۰ درصد است.

تهیه شیرینی

فروش مونوگلیسرید

فروش مونوگلیسرید در بسته‌بندی‌های ۲۵ کیلوگرمی آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می‌باشد. شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، امکان خرید اینترنتی مونو دی گلیسرید مورد نیاز صنایع غذایی و دارویی را با بهترین قیمت و کیفیت تأمین کرده و در اسرع وقت به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

آنالیز مونوگلیسیرید:

مونو دی گلیسیرید

 

 

جهت دریافت آنالیز جدیدتر مونوگلیسیرید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

مونو دی گلیسیرید از کجا بخریم؟

خرید مونو دی گلیسیرید فودگرید از پیشگامان شیمی بسیار ساده است. این شرکت با سالها سابقه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. کافی است با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

سوالات متداول

دوز مونو دی گلیسیرید در غذا

دوز عمومی 0.3٪ - 0.5٪ است. به عنوان سس سویا، میزان کف زدا برای شیر سویا و نوشیدنی های اسید لاکتیک 0.1٪ است. 3.

مونو دی گلیسیرید چیست و چه کاربردی دارد

مونو و دی گلیسیریدها امولسیفایری هستند که در محصولات نانوایی استفاده می شود که بیشتر به عنوان امولسیفایر مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد و حجم نان را بهبود می بخشد و بافت نرم تری ایجاد می کند.

مونوگلیسریدها و دی گلیسیریدها از چه چیزی ساخته شده اند؟

مونو و دی گلیسیریدها از طریق یک واکنش شیمیایی که با چربی حیوانی یا روغن گیاهی حاوی تری گلیسیرید آغاز می شود، به دست می آیند. با افزودن گرما و یک کاتالیزور قلیایی، تری گلیسیریدها مجدداً به مونو و دی گلیسریدها تبدیل می شوند.
مونو و دی گلیسیرید از کجا می آید؟
منابع طبیعی اسیدهای چرب و مونو و دی گلیسیریدها عبارتند از: روغن های گیاهی مانند سویا، دانه انگور، کانولا، آفتابگردان، پنبه دانه، نارگیل و روغن نخل. تفاله گیاهی مانند تفاله انگور یا تفاله گوجه فرنگی؛ و همچنین برخی از چربی های حیوانی.

آیا مونو دی گلیسیریدها وگان هستند؟

3 ماده ای که معمولا (اما نه همیشه) وگان هستند عبارتند از: مونو و دی گلیسیرید: اینها انواع چربی هایی هستند که به عنوان امولسیفایر برای بهبود بافت نان و حفظ رطوبت استفاده می شوند. آنها اغلب از روغن سویا به دست می آیند اما می توانند از چربی حیوانی نیز تهیه شوند.

دوز مصرف مونو دی گلیسیرید در بستنی

متداول ترین امولسیفایرهای مورد استفاده در بستنی مونو دی گلیسیرید و پلی سوربات 80 هستند. به دلیل خواص عملکردی بهبود یافته هنگام استفاده با هم، این دو امولسیفایر اغلب به صورت ترکیبی از 20% پلی سوربات 80 و 80% مونو و دی گلیسیرید در 0.2٪ تا 0.3٪ از وزن کل مخلوط استفاده می شوند.

کاربرد مونو دی گلیسیرید در صنعت پخت

مونو و دی گلیسیریدها سورفکتانت هایی هستند که توسط استریفیکاسیون چربی ها یا روغن ها با گلیسرول تولید می شوند. آنها متداول ترین امولسیفایرهای مورد استفاده در محصولات پخته هستند.

چگونه از مونو دی گلیسیرید در پخت استفاده می کنید؟

در تابه ای روی اجاق گاز، روغن را با دمای بالای 60 درجه سانتیگراد گرم کنید. پس از داغ شدن روغن، مونو و دی گلیسیریدها را داخل آن بزنید تا ذوب شوند. برای اینکه مونو و دی گلیسیریدها در روغن تأثیر بگذارند، مخلوط باید حداقل تا دمای اتاق یا در حالت ایده آل در یخچال خنک شود.
مونو دی گلیسیریدها امولسیفایر هستند، به این معنی که به ترکیب روغن و آب کمک می کنند.

عملکرد مونو دی گلیسیرید چگونه است

مونو دی گلیسیرید (اسیدهای چرب) رایج ترین امولسیفایرهای مورد استفاده در تولید مواد غذایی هستند. مونو و دی گلیسیریدها می توانند به روغن و آب بچسبند و برای ترکیب آنها در محصولاتی مانند مارگارین، بستنی، سس مایونز، سس سالاد و محصولات صنایع پخت استفاده می شوند.
- کاهش کشش سطحی آب و روغن
- بهبود پراکندگی و ترکیب مواد خشک و مایع
- افزایش هوادهی امولسیون خمیری
- تثبیت بهتر فوم (امولسیون هوا/آب).
- اصلاح کریستال های چربی

مونو دی گلیسیرید در کدام HLB بهترین کارایی را دارد؟

وقتی HLB> 3.7 باشد، مونو و دی گلیسیرید به عنوان امولسیون کننده بکار می روند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست