فروش طعم دهنده های طبیعی خوراکی

طعم دهنده‌های طبیعی در صنایع غذایی

مهم است که بدانیم چه چیزی عطر و طعم را تشکیل می‌دهد و چرا داشتن عطر و بو برای مواد لازم است. چه چیزی غذا را جذاب می‌کند؟ طعم و مزه یکی از ویژگی‌های مهم غذاهایی است که ما هر روز می‌خوریم. اساساً طعم ترکیب مزه، عطر و احساس غذا است. در حالی که برخی از غذاها مانند میوه‌های تازه و انواع توت‌ها، دارای طعم خوشمزه‌اند اما اکثر غذاهائی که می‌خوریم، پیچیده‌تر هستند و تقریباً همیشه حاوی نوعی مواد افزودنی برای افزایش طعم هستند.

در واقع، هر دستورالعمل شامل برخی از مواد افزودنی اضافی طعم‌دهنده مانند نمک، فلفل، گیاهان، ادویه‌جات و ترشی‌جات است. تقویت عطر و طعم غذاها می‌تواند برای هر انسانی دلپذیر باشد. اما اضافه‌کردن طعم دهنده ها به غذا می‌تواند باعث تحریک اشتها می‌شود که برای افرادی مانند افراد مسن که ممکن است برخی از توانایی‌های خود را برای خوردن غذا از دست داده باشند مفید باشد.

جهت استعلام قیمت انواع طعم دهنده طبیعی

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

خواص شیمیایی طعم دهنده‌های طبیعی

منبع اصلی طعم طبیعی باید یک گیاه یا حیوان باشد. در مقابل، منبع اصلی یک طعم مصنوعی یک ماده‌شیمیایی است. مهم‌تر از همه، همه طعم‌ها حاوی مواد شیمیایی هستند، چه طبیعی و چه مصنوعی. در واقع، هر ماده‌ای در دنیا از مواد شیمیایی شامل آب تشکیل شده است.

طعم‌های طبیعی مخلوط پیچیده‌ای است که توسط شیمی‌دان‌هایی که به طور خاص آموزش دیده شناخته شده به عنوان طعم دهنده ها ایجاد شده است. علاوه بر منبع عطر و طعم اولیه، این مخلوط‌ها می‌توانند شامل بیش از 100 ماده شیمیایی مختلف شامل نگه‌دارنده‌ها، حلال‌ها و سایر مواد دیگر باشند. این‌ها به عنوان “افزودنی‌های اتفاقی” تعریف می‌شوند. منبع اصلی طعم دهنده‌های طبیعی باید مواد گیاهی یا حیوانی باشد. با این حال، طعم‌های طبیعی بسیار پردازش شده و حاوی مواد افزودنی شیمیایی زیادی هستند.

انواع طعم دهنده خوراکی

هفت طعم رایج در غذا که مستقیماً توسط زبان تشخیص داده می شود عبارتند از: شیرین، تلخ، ترش، شور، گوشتی (امامی)، خنک و گرم.

طعم دهنده‌های طبیعی

شما ممکن است اصطلاح “طعم‌های طبیعی” را در لیست ترکیبات دیده باشید. این‌ها عوامل طعم‌دهنده‌ای هستند که تولید کنندگان مواد غذایی برای افزایش طعم و مزه به محصولات خود اضافه می‌کنند.

طعم‌های طبیعی چه هستند؟ طبق دستورالعمل‌های فدرال FDA ایالات متحده، طعم‌های طبیعی از مواد استخراج‌شده از گیاه یا منابع حیوانی تولید می‌شود: ادویه‌ها، میوه یا آب میوه، سبزیجات یا آب سبزیجات، مخمر خوراکی، گیاهان، پوست، جوانه، برگ، ریشه یا مواد گیاهی، محصولات لبنی، از جمله محصولات تخمیر شده گوشت، مرغ یا غذاهای دریایی و تخم‌مرغ این طعم‌ها را می‌توان با حرارت دادن یا سرخ‌کردن مواد حیوانی یا گیاهی به دست آورد.

علاوه بر این، تولیدکنندگان به طور فزاینده‌ای از آنزیم‌ها برای استخراج ترکیبات طعم‌دهنده از منابع گیاهی به منظور پاسخگویی به تقاضای طعم‌های طبیعی (Trusted Source) استفاده می‌کنند. طعم‌های طبیعی به معنای تقویت‌کننده طعم هستند و لزوماً به ارزش غذای مواد غذایی و یا نوشیدنی کمک نمی‌کنند. این طعم‌ها در غذاها و نوشیدنی‌ها بسیار رایج هستند. در واقع، گزارش شده است که تنها مواردی که بیشتر در فهرست مواد تشکیل‌دهنده غذای فرآوری شده ذکر شده‌اند عبارت‌اند از: نمک، آب و شکر.

مواد غذایی دارای طعم‌های متمایز از قبیل ماست، زرشک، میوه، جو دوسر، نخود فرنگی و پیتزا، آدامس، پیت کورن مایکروویو با طعم کره می‌توانند طعم و عطر خود را از طعم‌های طبیعی دریافت کنند. مانند هر نوع افزودنی، طعم دهنده خوراکی می‌توانند طعم مواد غذایی یا نوشیدنی را به منظور افزایش جذابیت مصرف‌کنندگان افزایش دهند.

صدها طعم طبیعی ایجاد شده توسط شیمی‌دانان مواد غذایی وجود دارد. در اینجا چند مورد است که معمولاً در غذاها و نوشیدنی‌ها یافت می‌شود:

  • آمیل استات

این ترکیب را می‌توان از موز تقطیر کرد تا عطر و طعم موز را در محصولات پخته‌شده ایجاد کند.

  • سیترال

همچنین به عنوان geranial شناخته می‌شود، سیترال از لمون گراس، لیمو، نارنجی و پیمونو استخراج و در نوشیدنی‌های شیرین و مرکبات استفاده می‌شود.

  • بنزالدهید

این ماده‌ی شیمیایی از بادام، روغن دارچین و سایر مواد تشکیل شده و غالباً برای غذاهای حاوی عطر و طعم بادام استفاده می‌شود.

  • Castoreum

یک منبع شگفت‌انگیز و ناخوشایند! این ماده کمی شیرین در ترشحات مقعدی ببر پیدا شده است. گاهی اوقات به عنوان یک جایگزین برای وانیل استفاده می‌شود، گرچه این به دلیل هزینه بالای آن نادر است.

دیگر طعم‌های طبیعی عبارتند از:

  • لیندن اتر: طعم عسل
  • Massoia lactone: طعم نارگیل
  • Acetoin: عطر و طعم کره

اسانس‌ها را می‌توان از هر نوع مواد گیاهی، از جمله میوه‌ها، گیاهان و ادویه‌ها طی فرآیند تقطیر بدست آورد. اسانس‌ها ممکن است به آدامس یا آب‌نبات اضافه شوند تا عطر و طعم قرمز یا نعناع را اضافه کنید.  تعریف عطر و طعم طبیعی طبق قوانین فدرال عبارت است از: “اسانس یا ماده استخراج‌ شده از تقطیر یا هر محصول تولید شده از عمل فرآوری مانند گرمایش یا آنزیمولیز که حاوی ترکیبات طعم دهنده های غذایی هستند.”

فروش طعم دهنده‌های طبیعی

شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، طعم دهنده‌های طبیعی و طعم دهنده خوراکی مورد نیاز را با بهترین قیمت و کیفیت تأمین کرده و در اسرع وقت به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید. برای دریافت هرگونه مشاوره در زمینه طعم دهنده های غذایی با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست