فروش افزودنی های سوسیس

فروش افزودنی‌های سوسیس و کالباس

شرکت پیشگامان شیمی با بهره‌گیری از تجربیات خود در واردات افزودنی‌های صنعت غذایی و فروش مواد اولیه سوسیس و کالباس آماده همکاری با تولیدکننده‌های سوسیس و کالباس می‌باشد. این شرکت واردکننده مواد زیر است:

  • بهبود دهنده رنگ: اسید اسکوربیک
  • نگهدارنده‌ها: لاکتات سدیم، دی سدیم استات 
  • طعم‌دهنده‌ها: مونو سدیم گلوتامات
  • پایدار کننده‌ها و بهبود دهنده‌های بافت: زانتان گام، مالتودکسترین، گوارگام، کاپا کاراگینان، ایزوله سویا
  • تعدیل‌کننده PH

جهت استعلام

قیمت افزودنی های سوسیس

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

مروری بر افزودنی‌های سوسیس:

آب بخشی جدایی‌ناپذیر در ساخت سوسیس است و معمولاً اولین ماده‌ای است که پس از گوشت ذکر شده است. آب و یخ، گوشت را خنک می‌کند و هرگونه گرمای اصطکاک را که هنگام مخلوط شدن ایجاد می‌شود خنثی می‌کند و اجازه می‌دهد گوشت به مدت طولانی‌تر مخلوط شود و بافت بیشتری ایجاد کند.

آب همچنین به حل نمک کمک می‌کند، “سیالیت را به امولسیون منتقل می‌کند” و با افزودن رطوبت باعث بهبود طعم نهایی سوسیس نهایی می‌شود. نمک (یعنی نمک سفره، کلرید سدیم) مهم‌ترین ماده افزودنی است. این ماده از رشد میکروب جلوگیری می‌کند و دارای کارکردهای زیر است:

  • “کمک به حل پروتئین‌های نوع میوزین”
  • افزایش “ظرفیت نگه‌داشتن آب” و ایجاد طعم بهتر

نمک‌پاشی (سدیم‌ نیتریت، نیترات سدیم، نیترات پتاسیم و سایر موارد) در تهیه سوسیس عملکردهای مختلفی را انجام می‌دهد.

برای مثال:

آن‌ها اکسید نیتریک را تشکیل می‌دهند که با میوگلوبین ارتباط برقرار می‌کند تا رنگ صورتی گلگون را که ما در گوشت‌های درمان‌شده انتظار داریم ایجاد کند. اکسید نیتریک همچنین از اتصال چربی به اتم آهن جلوگیری می‌کند و در غیر این صورت باعث چرب‌شدن آن می‌شود. نمک‌های کرنرینگ طعم و مزه قابل توجهی به گوشت می‌بخشد. آن‌ها همچنین از رشد میکروب‌های بیماری‌زا جلوگیری می‌کنند.

هنگامی که نیتریت با اسیدهای آمینه در گوشت تداخل پیدا می‌کند، نیتروسامین‌ها تشکیل می‌شوند. این‌ها سرطان‌زا شناخته شده‌اند. با این حال، نمک‌های پخت و پز برای سوسیس سنتی کاملاً ضروری است و از رشد باکتری‌های بوتولیسم کشنده جلوگیری می‌کند.

افزودنی‌های سوسیس از نظر FDA

FDA نیترات سدیم را در ژانویه 1996 به عنوان یک افزودنی غذایی تأیید کرد. این ماده به عنوان یک ماده افزودنی بدون چربی، بدون کالری و نگه‌دارنده معرفی شد و نه تنها چربی‌های ناخواسته را از مواد غذایی حذف کرد بلکه توانایی بدن در جذب ویتامین‌های اساسی را نفی نکرد. FDA تا به امروز نیترات‌ سدیم را به عنوان یک ماده افزودنی غذایی قانونی نگه داشته است، اما پیامدهای سلامتی خود را در دست مصرف‌کنندگان قرار داده است.

مواد نگه‌دارنده ناسالم / مصنوعی

اگرچه بسیاری از این مواد نگه‌دارنده، ناسالم شناخته می‌شوند، اما به دلیل خصوصیات نگه‌دارنده مواد غذایی، هنوز هم در مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. نمک‌های نیتریت به عنوان یک ماده افزودنی غذایی در گوشت‌هایی مانند بیکن، هات‌داگ و ژامبون استفاده می‌شود.

یون نیتریت به عنوان یک افزودنی، دارای دو عملکرد است. ابتدا با مهار رشد باکتری‌ها، به طور خاص کلستریدیوم بوتولینوم، باعث جلوگیری از رشد می‌شود. همچنین طعم اشتها آور و رنگ قرمز گوشت را حفظ می‌کند. بحث در مورد استفاده مداوم از نیتریت‌ها در محصولات گوشتی پخته‌شده به‌وجود می‌آید زیرا HNO2 می‌تواند با اسیدهای آمینه واکنش نشان دهد تا ترکیباتی به نام نیتروسامین‌ها تشکیل شود.

unhealthy-food-concept-chemical-additives-in-food-sausages-isloated-DY7NAX

تقویت‌کننده‌های طعم‌دهنده شامل موارد زیر هستند که گاهی برای تقویت طعم گوشت استفاده می‌شوند:

  • MSG
  • IMP
  • GMP

لیست مواد تشکیل‌دهنده سوسیس

معمولاً اسیدها به عنوان شتاب‌دهنده‌ها استفاده می‌شوند، اما از آنجا که نمکی در این سوسیس‌ها نیست، اسید سیتریک باید برای طعم باشد. استئارت کلسیم اغلب به عنوان روان‌کننده استفاده می‌شود.

آسکوربات و اریتوربات

آسکوربات‌ها و ایزواسوربات‌ها که به عنوان گلبول‌های قرمز نیز شناخته می‌شوند عوامل كاهش‌دهنده فعال هستند كه با افزايش نيتريت باعث افزايش عملكرد اكسيد نيتريك مي‌شوند.” آن‌ها “تولید رنگ مورد نظر در فرآورده‌های گوشتی” را تضمین می‌کنند و “واکنش پخت را سرعت بخشیده و از تشکیل نیتروسامین‌های ثانویه جلوگیری می‌کنند”. شکر (اشکال متداول از جمله ساکارز، دکستروز و شربت ذرت) بیشتر برای طعم‌دادن به آن اضافه می‌شود. در مورد سوسیس‌های تخمیر شده مانند سالامی، برای تغذیه لاکتوباکتری‌ها اضافه می‌شود، که قند را به اسید لاکتیک تبدیل می‌کنند و به سوسیس نهایی رنگ و لعاب می‌دهند.

فسفات‌ها

دو نوع فسفات در گوشت‌های فرآوری شده وجود دارد:

  • اسیدی
  • قلیایی

فسفات‌های قلیایی که رایج‌ترین نمونه‌های آن:

می‌باشد عنوان پلی‌الکترولیت‌ها برای افزایش استحکام یونی ظرفیت اتصال آب را افزایش می‌دهد.

دیگر محصولات: آنزیم آمیلاز

فروش افزودنی های سوسیس

شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، افزودنی‌های سوسیس و سایر مواد مورد نیاز صنایع مختلف را با بهترین قیمت و کیفیت تأمین کرده و در اسرع وقت به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

سوالات متداول

مواد افزودنی در سوسیس چیست؟

نگهدارنده مواد غذایی شیمیایی
بنزوات ها (مانند بنزوات سدیم، اسید بنزوئیک) نیتریت ها (مانند نیتریت سدیم) سولفیت ها (مانند دی اکسید گوگرد) سوربات ها (مانند سوربات سدیم، سوربات پتاسیم).

چه مواد نگهدارنده ای در سوسیس و کالباس استفاده می شود؟

نیتریت سدیم یا نیتریت پتاسیم نقش کلیدی در ایمنی گوشت های فرآوری شده دارد. نیتریت ها، یا در گوشت ها، نیترات های سدیم یا پتاسیم که به تدریج به نیتریت تبدیل می شوند، مواد اصلی در بهبود شکل گوشت هستند. آنها محافظت عالی در برابر بوتولیسم در گوشت های فرآوری شده ایجاد می کنند.

چرا سوسیس ها مواد نگهدارنده دارند؟

اکثر سوسیس های تولید انبوه یا قصابی از مواد نگهدارنده برای جلوگیری از رشد باکتری ها و به تاخیر انداختن اکسیداسیون خاکستری-قهوه ای گوشت استفاده می کنند.

ایزوله سویا در سوسیس و کالباس چه کاربردی دارد

کنسانتره و ایزوله سویا در سوسیس، برگر و سایر فرآورده های گوشتی استفاده می شود. پروتئین سویا هنگامی که با گوشت چرخ کرده مخلوط می شود پس از گرم شدن ژل تشکیل می دهد و مایع و رطوبت را به دام می اندازد. آنها سفتی و آبدار بودن محصول را افزایش می دهند و از افت پخت در هنگام سرخ کردن کم می کنند.

علت استفاده گلوتن در سوسیس

چرا سوسیس حاوی گلوتن است؟
گوشت های فرآوری شده از جمله انواع برش، جگر، هات داگ، سوسیس، بولونیا، پپرونی، سالامی و خمیر دارای گلوتن بالایی هستند زیرا از غلات مختلف در تولید آنها استفاده می شود. گلوتن مانند یک چسب عمل می‌کند، مواد اولیه غذا را کنار هم نگه می‌دارد و خاصیت «کششی» به آن اضافه می‌کند - به این فکر کنید که یک پیتزاساز خمیر را پرت می‌کند و دراز می‌کند. بدون گلوتن، خمیر به راحتی پاره می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست