خرید سدیم دی تیونیت

فروش سدیم دی تیونیت

سدیم دی تیونیت یکی دیگر از محصولات پیشگامان شیمی است که بسیار کاربردی است. این محصول را می‌توان در صنایع مختلف به کار گرفت. نکته مهمی که باید درباره آن به یاد داشته باشید این است که این ماده در صورتی که برای خوراکی مصرف شود، می‌تواند کشنده باشد. بنابراین باید در هنگام استفاده از آن دقت بسیاری داشت. تولید کنندگان برای خرید سدیم دی تیونیت عمده میتوانند با ما تماس بگیرند.
جهت استعلام قیمت سدیم دی تیونیت

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

این محصول که در ایران با نام جوهر قند نیز شناخته می‌شود. اما این تصور کاملاً اشتباه است. بلکه جوهر قند ترکیبی از این ماده و اکسیژن است. در واقع می‌توان گفت جوهر قند ترکیبی از اکسیژن، گوگرد و سدیم است. این محصول در طی آزمایش‌های گوناگون خودی نشان می‌دهد! یعنی برخی مواد غذایی باید آزمایش شوند تا مشخص شود از این ماده درون خود دارند یا خیر! از جمله این مواد می‌توان به نان و کله قند اشاره کرد.

خرید سدیم دی تیونیت عمده 

اگر بخواهیم آن را از نظر ظاهری برسی کنیم، این محصول ظاهری سفید و یا زرد روشن دارد و جز مواد شیمیایی صنعتی نیر میباشد. در واقع یک پودر کریستالی سفید یا زرد مایل به سفید است. رنگ دیگری از آن نیز مشاهده شده است که به صورت سفید مایل به خاکستری است. این تفاوت رنگ به دلیل ساختار‌هایی است که این ماده می‌تواند به خود بگیرد.

به طور کلی دو فورمول اصلی برای آن ارائه شده است: Na2S2O4 و Na2O4S2

Sodium dithionite
سدیم دی تیونیت محصولی با کاربرد سفید کننده

این محصول را با نام‌های دیگری همچون هیدروسولفیت سدیم و اسید دیتون نیز می‌شناسند. البته نام‌های بسیاری برای سدیم دی تیونیت ذکر شده است. برای شناسایی این ماده می‌توانید از بوی آن استفاده کنید. چرا که بویی شبیه به گوگرد و یا دی اکسید گوگرد دارد. این بو به صورت ملایم در فضا پخش می‌شود. این محصول زمانی که در هوای آزاد قرار گیرد ممکن است گرم شود. گرمایی که در صورتی که مواد قابل اشتعال در اطراف خود داشته باشد، برای احتراق آن‌ها کافی است.

حتی ممکن است زمانی که این ماده در معرض احتراق قرار گرفته باشد، ببرد. بنابراین برای نگهداری آن باید دقت داشت که در مکان خنک و حتی بدون حضور هوا نگهداری شود. همچنین از مواد قابل اشتعال دور باشد. نقطه‌‌ای که این ماده دیگر تحمل گرما را نداشته و آتش می‌گیرد، ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد است. با این حال اگر آن را در دمایی حدود ۵۲ درجه سانتی گراد نگه داشته باشید، سدیم دی تیونیت شما تجزیه می‌شود.

این ماده می‌تواند در آب با دمایی در حدود بیست تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد حل شود. اما اگر بخواهید آن را در الکل حل کنید، کار کمی سخت می‌شود. حتی در بحث انحلال در انواع اسید‌ها، این ماده ناتوان است!

فروش سدیم دی تیونیت عمده

شرکت پیشگامان شیمی یکی از توزیع کنندگان و فروش سدیم دی تیونیت در کشور می‌باشند. بنابراین تولید کنندگان داروها و شرکت‌های داروسازی که به دنبال خرید سدیم دی تیونیت کیلویی می‌توانند به سادگی این محصول را سفارش دهند. این شرکت با سال‌ها تجربه می‌تواند بهترین‌ها را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. از این رو کافی است با شماره تلفن‌‌های ما تماس حاصل نمایید.

کاربردهای سدیم دی تیونیت

از این ماده در داروسازی استفاده می‌شود. برخی داروهای بیماری‌های خاص عوارض شدیدی دارند. داروهایی که با سیس پلاتین تهیه می‌شوند، عوارض گسترده و شدیدی دارند. با استفاده از سدیم دی تیونیت می‌توان کمی این عوارض را کاهش داد.

در صورتی که دچار مسمومیت با سیانور شده باشید، این ماده می‌تواند عملکردی با سرعت بالا داشته باشد. اما به یاد داشته باشید که این ماده به خودی خود داروی این مسمومیت نیست. برخی از تحقیقات نشان دهنده این است که اگر این ماده را به صورت موضعی روی پوست کارگران استفاده کنید، از درماتیت پیشگیری کرده اید.

درماتیت بیماری است که در اثر تماس زیاد فرد با سیمان به آن مبتلا می‌شود. البته برخی تحقیقات نیز نشان می‌دهند که این ماده اگر با کرومات ترکیب شود واکنش درستی در این حیطه نمی‌دهد. به هر حال این تحقیقات هنوز ادامه دارند. این ماده زمانی که در شرایط فیزیولوژیکی باشد، پایداری کافی ندارد. یعنی هر چقدر که میزان اسید در اطراف آن را افزایش دهیم، تجزیه سریع‌تری خواهیم داشت.

سدیم دی تیونیت در تماس با رطوبت زمانی که در این شرایط باشد به سولفیت هیدروژن و سولفات هیدروژن اکسید می‌شود. حتر در صورتی که مقدار اسید اطراف آن را افزایش دهیم ممکن است گاز سمی دی اکسید گوگرد را آزاد کند. در صورتی که در شرایط بی‌هوازی نیز این ماده را قرار دهیم، سولفیت هیدروژن و تیول سولفات آزاد می‌کند. این شرایط همچون زمانی است که این ماده را بلعیده اید. باید توجه داشت که تیول سولفات دفع راحتی ندارد اما سولفیت هیدروژن به سادگی دفع می‌شود.

موارد استفاده از سدیم دی تیونیت

این ماده نوعی عامل کاهنده است که می‌تواند برای پاک کردن رنگ از سطوح مختلف کاربرد داشته باشد. در واقع به طور کلی می‌توان گفت نوعی عامل سفید کننده است. پاک کردن رنگ‌های خاص از پارچه یا گلدان نمونه‌‌ای از کاربردهای خانگی این ماده است. حتی از این ماده می‌توان برای سفید کردن صابون‌های گوناگون و قند خوراکی نیز استفاده کرد.

این ماده عاملی است که به کمک آن می‌توان پشم و طیف گسترده‌‌ای از منسوجات مختلف را سفید کرد. بنابراین کاربرد گسترده‌‌ای در صنایع گوناگون دارد. سدیم دی تیونیت برای سفید کردن کاغذ و خمیر آن نیز استفاده می‌شود. حتی برخی لاستیک‌های مصنوعی را نیز می‌توان با این ماده سفید کرد. دوز کمی از آن نیز در پودر‌ها و مایع‌های شست وشوی لباس نیز موجود است. البته در صورتی که از پودر ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید، بخش‌های سفید رنگ می‌توانند از این ماده باشند.

Sodium dithionite

خطرات استفاده از سدیم دی تیونیت

این ماده زمانی که در شرایط اضطراری و خاص باشد، می‌تواند موجب ناتوانی موقتی و یا جراحت‌های موقت باشد. این مورد توسط سازمان رتبه‌بندی سلامت NFPA اثبات شده است. تماس نزدیک با این ماده زمانی که گرم شده باشد می‌تواند موجب سوختگی شدید شود. حتی در صورتی که این محصول با چشم تماس پیدا کند، می‌تواند چشم را بسوزاند.

زمانی که آن را در یک ظرف در بسته نگهداری می‌کنید باید بسیار مراقب باشید. چرا که در صورتی که در این ظروف ماده گرم شود، می‌تواند به صورت شدید ظرف را پاره و از بین ببرد. مسمومیت این ماده شدید نیست اما باید اقداماتی را هنگام دیدن فرد مسموم صورت دهید:

  1. با اورژانس تماس بگیرید و اطلاع دهید فردی با سدیم دی تیونیت مسموم شده است.
  2. قربانی را به مکانی باز و دارای اکسیژن زیاد ببرید.
  3. در صورتی که تنفس قربانی قطع شده است، به او تنفس مصنوعی دهید.
  4. لوازم آلوده را از قربانی دور کرده و آن‌ها را قرنطینه کنید.
  5. در صورتی که این محصول با پوست یا چشم تماس داشته است، حداقل ۲۰ دقیقه ناحیه آلوده را با آب روان بشویید.
  6. اگر قربانی این ماده را خورده است، به هیچ عنوان سعی نکنید آن را بالا بیاورد. بلکه آب دهید تا بنوشد.

سدیم دی تیونیت یکی از محصولاتی است که پیشگامان شیمی به عنوان واردکننده و فعال در حوزه فروش مواد اولیه شیمیایی به شما ارائه می‌کند. در صورتی که یک کارگاه تولید کاغذ دارید و یا رنگرز پارچه هستید، برای خرید سدیم دی تیونیت کیلویی به راحتی می‌توانید آن را دریافت کنید. کافی است با ما تماس بگیرید.

منابع: Sodium dithionite

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست