خصوصیات آلومینیوم اکسید فیوز

قیمت پودر اکسید آلومینیوم

 

آلومینیوم اکسید فیوز چیست؟

آلومینیوم اکسید فیوز یک ترکیب شیمیایی آلومینیوم و اکسیژن با فرمول شیمیایی Al2O3 است. این ترکیب متداول‌ترین نوع اکسید آلومینیوم است و به طور خاص به عنوان آلومینیوم (III) اکسید شناخته می‌شود. معمولاً آلومینا نامیده می‌شود و بسته به نوع یا کاربرد خاص، ممکن است به آن آلوکسید، آلوکسیت یا آلوند نیز گفته شود.

آلومینیوم اکسید به طور طبیعی در فاز کریستالی پلی‌مورفیک α-Al2O3 آن به عنوان هسته کانی مشاهده می‌شود. انواع مختلف آلومینیم اکسید سنگ‌های قیمتی یاقوت و یاقوت کبود را تشکیل می‌دهد. در استفاده از آلومینیوم اکسید برای تولید فلز آلومینیوم به عنوان ساینده با توجه به سختی آن و به عنوان ماده‌ای نسوز به دلیل نقطه ذوب زیاد از اهمیت خاصی برخوردار است.

کوراندوم متداول‌ترین شکل کریستال طبیعی اکسید آلومینیوم است. یاقوت‌ها و یاقوت‌های کبود اشکال سنگی کورند هستند که رنگ مشخصه آن‌ها را مدیون ناخالصی‌ها هستند. یاقوت کروم به رنگ قرمز عمیق و خصوصیات لیز خاص خود می‌باشد. یاقوت کبود در رنگ‌های مختلفی وجود دارد که توسط ناخالصی‌های مختلف دیگری مانند آهن و تیتانیوم به وجود می‌آید.

خصوصیات آلومینیوم اکسید فیوز:

Al2O3 یک عایق الکتریکی است اما دارای یک هدایت حرارتی نسبتاً بالایی است. اکسید آلومینیوم مسئول مقاومت آلومینیوم فلزی در برابر هوا زدگی است. آلومینیوم فلزی با اکسیژن جوی بسیار واکنش‌پذیر است و یک لایه غیرفعال نازک از اکسید آلومینیوم (ضخامت 4 نانومتر) در هر سطح آلومینیوم تشکیل می‌دهد. این لایه از فلز محافظت می‌کند. اکسیداسیون بیشتر ضخامت و خواص این لایه اکسید را می‌تواند با استفاده از فرآیندی به نام آنودایزینگ افزایش دهد.

بوکسیت:

بوکسیت مواد معدنی اولیه آلومینا و در نهایت تولید آلومینیوم است. این نام از شهر Les Beoux در جنوب فرانسه گرفته شده است، جایی که شیمی‌دان Berthier اولین بار در سال 1821 آن را شناخت.

آلومینیوم اکسید فیوز:

با تلفیقی از بوکسیت‌های با کیفیت بالا در کوره‌های قوس الکتریکی با عبور جریان بین الکترودهای کربن عمودی تولید می‌شود. گرمای حاصل از این روش، ذرات آلومینا را ذوب می‌کند. هر دو ماده‌ای سخت، سفت و با استحکام بالا می‌باشند. آلومینیم اکسید فیوز را به عنوان یک دانه ساینده عالی برای کاربردهایی از قبیل چرخ‌های سنگ‌زنی، کاغذ سنباده، مواد منفجر کننده، آماده‌سازی فلز، صیقل‌دادن و سنگ‌زنی استفاده می‌کنند. این ماده اولیه عالی برای کاربردهای نسوز است.

Brown Fused Alumina (آلومینیم اکسید فیوز قهوه‌ای) ماده‌ای متراکم است که از مواد اولیه بوکسیت تولید می‌شود. محصول نهایی از نظر درصد آهن کم است و آن را در کاربردهای نسوز بسیار ارزشمند می‌کند. White Fused Alumina (آلومینیم اکسید فیوز سفید) توسط ذوب آلومینای کلسینه تولید می‌شود. از لحاظ رنگی سفید، یک ماده معدنی متراکم است و دارای کریستال‌های بزرگی از آلفا آلومینا است.

خواص شیمیایی آلومینا قهوه‌ای و سفید ذوب‌شده:

                     Brown Fused Alumina                                    White Fused Alumina

Al2O3 [%]                     95.38                                                             99.60

SiO2 [%]                       0.98                                                                0.08

TiO2 [%]                       2.55                                                                0.01

Fe2O3 [%]                     0.16                                                                 0.02

 

سمیت‌شناسی آلومینا ذوب‌شده:

مواد معدنی پایدار غیر سمی و غیر خطرناک است.

خرید آلومینیوم اکسید فیوز

شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، محصول مورد نیاز صنایع مختلف را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت تأمین کند. این محصول در سریع‌ترین زمان ممکن به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال می‌شود. قیمت‌های عرضه شده توسط این شرکت همواره پائین‌ترین قیمت است و شما مشتریان عزیز می‌توانید ضمن استعلام قیمت، با قیمت سایر اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر مقایسه نمائید.

قیمت پودر آلومینا

قیمت پودر آلومینا به وابستگی از چندین عامل مختلف مانند کیفیت، اندازه ذرات، مقدار سفارش و نوع بسته بندی متفاوت است. به عنوان مثال، آلومینا با اندازه ذرات کوچکتر و کیفیت بهتر، هزینه بیشتری دارد. به طور کلی، قیمت پودر اکسید آلومینیوم بین ۱ تا ۲۰ دلار برای هر کیلوگرم می‌تواند متفاوت باشد. با این حال، برای دقت بیشتر، بهتر است با ما تماس بگیرید و قیمت جدید را بررسی کنید.

فروش عمده پودر اکسید آلومینیوم

برای خرید پودر اکسید آلومینیوم به صورت عمده، بهتر است با شرکت‌های تولید کننده این محصول در ارتباط باشید و میزان سفارش خود را با آنها مذاکره کنید. همچنین، می‌توانید با تامین کنندگان و واردکنندگان این ماده تماس بگیرید و قیمت و شرایط فروش را بررسی کنید.

در صورتی که قصد خرید پودر اکسید آلومینیوم به صورت عمده را دارید، بهتر است که بتوانید به قیمت آلومینا صنعتی مناسب‌تری نسبت به خرید خرده پیدا کنید. برای این منظور، معمولاً با افزایش میزان سفارش، تخفیف‌هایی اعمال می‌شود که می‌تواند برای شما مفید باشد. بنابراین، برای خرید پودر اکسید آلومینیوم به صورت عمده، بهتر است با تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان این محصول تماس بگیرید و از شرایط و قیمت‌های آنها استعلام بگیرید.

پیشگامان شیمی با بیش از 15 سال سابقه در واردات مواد شیمیایی، واردکننده و تامین کننده حرفه ای پودر آلومینا در ایران می باشد. جهت دریافت بهترین قیمت آلومینا در ایران و اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

قیمت اکسید آلومینیوم صنعتی

در طول تاریخ، اکسید آلومینیوم برای بسیاری از صنایع از جمله صنایع ساختمانی، فلزی، شیمیایی و الکترونیکی مورد استفاده قرار گرفته است. اکسید آلومینیوم صنعتی در فرایند تولید کریستال‌های الکترونیکی، تولید کامپوزیت‌های پلیمری، تولید کاتالیزورها و در طیف وسیعی از فرایندهای صنعتی دیگر به عنوان یک ماده پایه به کار می‌رود.

با افزایش تقاضا برای این ماده در سال‌های اخیر، قیمت اکسید آلومینیوم به طور قابل توجهی افزایش یافته است. اما همانطور که قبلاً گفته شد، قیمت این ماده به وابستگی از چندین عامل مختلف مانند کیفیت، میزان خلوص، مقدار سفارش و نوع بسته بندی متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست