روغن ساچا اینچی

خرید روغن ساچا اینچی

روغن ساچا اینچی یکی دیگر از محصولات پیشگامان شیمی است که به صورت کاملاً ارگانیک به دست شما عزیزان می‌رسد. این محصول کمتر شناخته شده است. از این رو در این مقاله آن را به صورت کامل به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. درست است که شاید امروز نامی از این محصول اصیل نشنیده باشید؛ اما سالیان سال است که طب‌های مختلف و قدیمی دنیا از آن استفاده می‌کنند. حتی گیاه یک افزودنی خوردنی عالی به شمار می‌رود.

پیشگامان شیمی پیشگام در عرصه عرضه روغن‌های گیاهی طبیعی در دنیا به شمار می‌رود. این شرکت سالیان سال است که توانسته است در این حوزه فعال باقی بماند. شما عزیزان تولید کننده لوازم مختلف می‌توانید این محصول را با بهترین قیمت و بیشترین کیفیت از پیشگامان شیمی تهیه کنید. برای تهیه یک محصول عالی لازم است اطلاعات کافی درباره محصول داشته باشید. در ادامه شما را با آن آشنا می‌کنیم.

روغن ساچا اینچی چیست؟

به طور کلی گیاهانی که در منطقه کارائیپ رشد می‌کنند برای ما ایرانیان جدید و جذاب به شمار می‌روند. حال آنکه گیاهی باشد که خواص بسیاری دارد؛ مزید بر علت می‌شود.

Inch Sacha oil
روغن ساچا اینچی محصولی پر از مزایا

گیاه مبنع این محصول در منطقه آمریکای شمالی و کارائیپ رشد می‌کند. دانه‌ها و میوه‌های بزرگ و خاصی دارد که از گذشته تا امروز مورد استفاده‌های مختلف قرار می‌گرفته است. میوه‌های این گیاه به خودی خود قابل استفاده نیستند. اما از آن‌ها دانه‌هایی استخراج می‌شود که بو داده و مصرف می‌شوند. از این دانه‌ها است که می‌توان روغن ساچا اینچی گرفت.

بومیان پرو سالیان سال است که از این گیاه و دانه‌های خاص آن استفاده می‌کنند. از این رو نام‌های بسیاری برای آن گذاشته اند. از جمله این نام‌ها می‌توان به بادام کوهی یا آجیل اینکا اشاره کرد.

روغن ساچا اینچی در تغذیه

این روغن حاوی مواد بسیاری است که می‌تواند به بخش‌های مختلف بدن کمک کند. تعدادی از مواد درون هر ۱۰ گرم این محصول را در زیر مشاهده می‌کنید:

  • کالری ۷۰
  • پروتئین ۳ گرم
  • چربی ۵ گرم
  • کربوهیدرات ۱ گرم
  • فیبر ۱ گرم

با توجه به این ترکیب‌ها می‌توان گفت این محصول برای بخش‌های اصلی بدن همچون قلب از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشند. از این رو بهترین انتخاب برای داروها و محصولات مکمل می‌باشد. همچنین روغن ساچا اینچی حاوی مقادیر زیادی چربی‌های غیر اشباع است. این چربی‌ها مزایای بسیاری دارند. کوچکترین مزیتی که می‌توان برای آن‌ها متصور شد؛ کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی می‌باشد.

از دیگر مواد مفیدی که می‌توان در این محصول یافت می‌توان به انواع ریزمغذی‌های اصلی اشاره کرد. فسفر، پتاسیم، منیزیم، کلسیم و روی از جمله این ریزمغذی‌ها هستند.

Inch Sacha oil
روغن ساچا اینچی محصولی پر از مزایا

از سوی دیگر آنتی اکسیدان‌ها و فیبرهای موجود در این محصول موجب شده تا بومیان پرو از گذشته تا امروز از این محصول استفاده کنند.

مزایای استفاده از روغن ساچا اینچی

همانطور که اشاره کردیم این محصول دارای مواد فوق العاده‌‌ای است که می‌تواند در آشپزی، دارو و لوازم آرایشی بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد. اما هر کدام از این موارد موجب خواصی شده که برای ما بیشتر آشنا هستند. در ادامه به برسی این خواص و مزایا می‌پردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

بهبود کلسترول

کلسترول دارای دو نوع مفید و مضر می‌باشد. این دانه‌های روغنی می‌توانند از کلسترول خوب خون پشتیبانی کنند. در نتیجه به بهبود بیماری کلسترول که ناشی از وجود بیش از اندازه کلسترول منفی خون است کمک می‌کنند.

مطالعاتی که بر روی ۳۰ شرکت کننده صورت گرفت نشان می‌دهد این محصول قادر است به بهبود وضعیت کلسترول خون کمک کند. این شرکت کنندگان روزانه ۱۰ تا ۱۵ میلی لیتر از این محصول را دریافت می‌کردند. مدت مصرف نیز حدود ۴ ماه بود. در این آزمایش گروه دیگری نیز شرکت کردند که به همین میزان روغن آفتاب گردان دریافت می‌کردند.

نتیجه نشان داد مصرف کنندگان روغن ساچا اینچی می‌توانند به افزایش کلسترول HDL و کاهش کلسترول نوع LDL منجر شوند. همچنین این آزمایش نشان داد مصرف کنندگان این روغن شاهد کاهش فشارخون در بیماران مبتلا به فشارخون بالا بودند. مطالعات دیگر روی ۴۲ بزرگسال نشان داد تاثیر این روغن بر کاهش کلسترول وابسته به وضعیت متابولیک افراد می‌باشد. البته این افراد شاهد مزایای دیگری هچون کاهش التهاب‌های عمومی بدن نیز بودند.

گوارش و تاثیر روغن ساچا اینچی روی آن

بسیاری از روغن‌های گیاهی هنوز هم روی انسان به صورت گسترده برسی نشده اند. اما تحقیقات روی حیوانات نشان داده است که این روغن می‌تواند به بهبود گوارش و روده‌ها کمک کند. برای مثال مطالعاتی که روی موش‌ها صورت گرفته است نشان می‌دهد این روغن می‌تواند باکتری‌های روده را بیشتر کند. البته باکتری‌های روده به دو دسته مفید و مضر تقسیم می‌شوند. در این آزمایش باکتری‌های مفید بیشتر شده و تعادل بیشتری یافتند.

آزمایشات متعدد دیگری صورت گرفته است که نشانه‌هایی این چنینی دارد. برای مثال طی یک آزمایش دیگر اثبات شد این روغن می‌تواند به سلامت میکروبیوم در روده موش‌های صحرایی کمک کند.

Inch Sacha oil
روغن ساچا اینچی محصولی پر از مزایا

یکی از موادی که می‌تواند به سلامت روده‌ها و به طور کلی گوارش شما کمک کند؛ فیبرها می‌باشند. فیبرها به طور گسترده در سبزیجات محلی یافت می‌شوند. اما روغن ساچا اینچی نیز حاوی مقادیر زیادی فیبرهای مفید است. فیبرهای مختلف باعث می‌شوند روند گوارش بهبود یابد. همچنین به دستگاه دفع شما نیز کمک می‌کند. از این رو این روغن را در انواع مکمل‌های غذایی و موضعی استفاده می‌شود.

لاغری با روغن ساچا اینچی

هر ده گرم از این محصول حدود ۷۰ کالری دارد. در کنار آن مقدار مناسبی از پروتئین، چربی و… را به بدن شما می‌رساند. از این رو می‌تواند انتخاب خوبی برای رژیم‌های کاهش وزن باشد. پروتئین‌هایی که در این محصول یافت می‌شوند می‌توانند میل به غذا را به شدت کاهش دهند. از این رو در داروهای کنترل اشتها از آن استفاده می‌کنند.

فیبر نیز اثری مشابه دارد. فیبرها به شما کمک می‌کنند تا احساس سیری داشته باشید زمانی که غذای زیادی مصرف نکرده اید! از این رو بدن مجبور به سوزاندن چربی‌ها برای داشتن انرژی می‌شود. چربی‌های غیر اشباعی که در این محصول یافت می‌شوند نیز برای قلب مفید می‌باشند. این چربی‌ها باعث می‌شوند روند خروج مواد از معده کند شده و احساس سیری افزایش یابد.

عوارض جانبی احتمالی

این ماده غذایی به نسبت موادی که می‌تواند به بدن برساند؛ عوارض زیادی ندارد. از این رو قابل استفاده برای عموم مردم است. البته در صورتی که از آن به عنوان یک مکمل و با دوز کم استفاده شود. شایع‌ترین عارضه‌‌ای که ممکن است در حین استفاده از این محصول گریبان گیرتان شود؛ حالت تهو است. البته نگران نباشید با گذشت زمان و ادامه مصرف این عارضه نیز از بین می‌رود.

واکنش‌های آلرژی بسیار نادری از این محصول گزارش شده است. اما باز هم بهتر است جانب احتیاط رعایت شود. بنابراین اگر هنگام مصرف با واکنش‌های آلرژیک برخورد کردید؛ مصرف را متوقف کرده و به پزشک گزارش دهید.

Inch Sacha oil
روغن ساچا اینچی محصولی پر از مزایا

در دانه‌های ساچا اینچی مقدار زیادی مواد مغذی و آلکالوئید یافت شده است. این مواد ترکیباتی هستند که می‌توانند مانع جذب ریز مغذی‌ها می‌شوند. با این حال زمانی که از این دانه‌ها روغن بگیریم؛ این عارضه به شکل شگفت انگیزی کاهش می‌یابد. این در حالی است که این ماده در روغن، فعالیت‌های آنتی اکسیدانی را به شدت افزایش می‌دهد.

روغن ساچا اینچی محصولی است که برای سلامتی بیشتر باید آن را استفاده کنید. از این محصول به صورت خوراکی و موضعی می‌توان استفاده کرد. از این رو تولید کنندگان عزیز می‌توانند با یک تماس این ماده را سفارش داده و در محصولات خود از آن استفاده کنند.

منابع:

What Is Sacha Inchi? Uses, Benefits, Side Effects, and Forms

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست