خرید پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید

پروپیونیل ال کارنیتین چیست؟

پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید، مشتق کارنیتین است که به طور طبیعی در اثر اکسیداسیون بتا توسط کارنیتین استیل ترانسفراز اسیدهای چرب زنجیره‌ای ناهموار، با میل زیاد به ترنسفراز کارنیتین عضلانی تشکیل می‌شود. پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید در متابولیسم میتوکندری نقش دارد و اثرات قلبی عروقی مفیدی را نشان می‌دهد.

خرید پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید
خرید پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید

پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید چگونه کار می‌کند؟

پروپیونیل-ال-کارنیتین هیدروکلراید به بدن در تولید انرژی کمک می‌کند. این برای عملکرد قلب، حرکت عضلات و بسیاری از فرایندهای بدن مهم است. همچنین به نظر می‌رسد که به افزایش گردش خون کمک می‌کند.

خرید پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید
خرید پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید

عملکرد پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید در بدن

پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید محتوای کارنیتین سلولی را افزایش می‌دهد و اجازه می‌دهد اسیدهای چرب آزاد به میتوکندری منتقل شود. با افزایش چرخه اسید سیتریک و تحریک فعالیت پیروات دهیدروژناز، تولید انرژی در عضلات ایسکمیک را تحریک می‌کند. برای متابولیسم میتوکندری و تنظیم انرژی دارای اهمیت است. متابولیسم کربوهیدرات‌ها و لیپیدها را تنظیم می‌کند و منجر به افزایش تولید ATP می‌شود.

به طور انتخابی سنتز فاکتور فعال کننده پلاکت (PAF) در شرایط in vitro و in vivo را از نوتروفیل‌های انسانی مهار می‌کند. آنتی اکسیدان فعالیت مهار رادیکال‌های آزاد را نشان می‌دهد. بیان تولید اکسید نیتریک سنتاز (iNOS / NOS II) و تولید گونه‌های اکسیژن فعال واسطه در سلول‌های اندوتلیال عروق ناف انسان را کاهش می‌دهد.

اثرات مفید قلبی عروقی را نشان می‌دهد. وزن بدن، مصرف غذا، چربی و مقاومت به انسولین را در دیابت نوع 2 بهبود می‌بخشد. اکسید نیتریک اندوتلیال (eNOS / NOS III) و افزایش تولید NO را از طریق سیگنالینگ واسطه AMPK / Src تحریک می‌کند که منجر به فعال شدن PI3 کیناز و Akt می‌شود.

موارد استفاده از پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید

  • سطح پایین تستوسترون در مردان مسن

به نظر می‌رسد مصرف پروپیونیل-ال-کارنیتین از طریق دهان در ترکیب با استیل-ال-کارنیتین به مدت شش ماه باعث بهبود عملکرد جنسی، افسردگی و خستگی در مردان مسن می‌شود.

  • درد قفسه سینه (آنژین)

به نظر می رسد مصرف پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید از طریق دهان به افراد مبتلا به آنژین کمک می‌کند تا مسیر طولانی‌تری را بروند. در بعضی از افراد، ممکن است این ترکیب باعث کاهش احساس درد در قفسه سینه شود.

خرید پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید
خرید پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید
  • بیماری قلبی

هنگامی که با سوزن در ورید استفاده می‌شود، پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید به پمپاژ بهتر قلب در افراد مبتلا به بیماری ایسکمیک قلب کمک می‌کند.

  • نارسایی قلب و تجمع مایعات در بدن (نارسایی احتقانی قلب یا CHF)

به نظر می‌رسد مصرف پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید باعث بهبود عملکرد قلب در افراد با CHF خفیف یا متوسط ​​می‌شود. 

  • اختلال نعوظ (ED)

مصرف پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید همراه با سیلدنافیل (ویاگرا) ممکن است بهتر از مصرف سیلدنافیل در مردان مبتلا به دیابت و ED باشد. همچنین به نظر می‌رسد مصرف یک محصول خاص حاوی پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید و سایر مواد به عملکرد جنسی در مردان مبتلا به ED کمک می‌کند.

  • درد پا هنگام ورزش به دلیل جریان خون ضعیف (لخته شدن متناوب)

به نظر می‌رسد پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید که از طریق دهان مصرف می‌شود یا با سوزن در رگ تجویز می‌شود، به افرادی که دچار درد پا هستند کمک می‌کند تا مسیر دورتر از حد معمول راه بروند. به نظر می رسد پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید برای افرادی که بیماری شدیدتری دارند بهترین نتیجه را دارد.

  • بیماری که باعث نعوظ‌های منحنی و دردناک می‌شود (بیماری پیرونی)

 ترکیبی از پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید و تزریق دارویی به نام وراپامیل باعث بهبود عملکرد جنسی، کاهش بیماری می‌شود و احتمالاً از جراحی در افراد مبتلا به بیماری پیرونی جلوگیری می‌کند.

  • نوعی بیماری التهابی روده (کولیت اولسراتیو)

پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید ممکن است علائم را در افراد مبتلا به کولیت اولسراتیو که از داروهای دیگری نیز استفاده می‌کنند کاهش دهد. حتی ممکن است به آنها کمک کند تا بهبود پیدا کنند، به این معنی که علائم از بین می‌روند.

خرید پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید
خرید پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید

موارد زیر نیاز به شواهد و بررسی بیشتر دارند.

  • عملکرد ورزشی

مصرف یک ماده خاص به نام گلیسین پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید ممکن است قدرت دوچرخه سواری را افزایش دهد. اما مصرف بیش از حد گلیسین پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید یا مصرف زیاد آن ممکن است ورزش را سخت‌تر کند.

  • نوعی بیماری التهابی روده (بیماری کرون)

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که استفاده از پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید علائم را در افراد مبتلا به بیماری کرون کاهش می‌دهد.

  • سندرم خستگی مزمن (CFS)

تحقیقات در حال توسعه نشان می‌دهد که پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید ممکن است خستگی عمومی را در بیماران مبتلا به CFS بهبود بخشد. جالب اینجاست که به نظر می‌رسد ترکیبی از پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید و استیل-ال-کارنیتین از هر دو مکمل به تنهایی موثرتر باشد.

  • طاسی با الگوی مردانه (آلوپسی آندروژنیک)
  • مشکلات گردش خون ناشی از دیابت
  • شرایط دیگر

عوارض جانبی و ایمنی

  • هنگام مصرف از راه دهان:

پروپیونیل-ال-کارنیتین برای اکثر افراد به احتمال زیاد ایمن است. این ترکیب می‌تواند باعث ناراحتی معده، استفراغ، درد معده، اسهال، ضعف، کمر درد، عفونت قفسه سینه و درد قفسه سینه (آنژین) شود. همچنین می‌تواند باعث بوی “ماهی” ادرار، نفس و عرق شود.

  • وقتی توسط IV تجویز می‌شود:

پروپیونیل-ال-کارنیتین در صورت تزریق داخل وریدی (توسط IV) توسط یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی برای اکثر افراد ایمن است.

هشدارها و احتیاط های ویژه:

  • بارداری و شیردهی:

اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن اینکه آیا استفاده از پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید هنگام بارداری یا شیردهی بی خطر است، وجود ندارد. 

  • تیروئید

کم کار (کم کاری تیروئید): این نگرانی وجود دارد که پروپیونیل-ال-کارنیتین ممکن است کم کاری تیروئید را بدتر کند یا درمان هورمون تیروئید را کم اثر کند. این به این دلیل است که به نظر می رسد یک ماده شیمیایی مرتبط با آن، ال کارنیتین با هورمون تیروئید تداخل دارد. در صورت کم کاری تیروئید، پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید مصرف نکنید.

  • تشنج:

برخی از افرادی که سابقه تشنج دارند، افزایش تعداد و شدت تشنج را پس از مصرف ال کارنیتین از طریق دهان یا زمانی که با سوزن در ورید تجویز می‌شود، گزارش کرده‌اند (توسط IV). این نگرانی وجود دارد که این امر در مورد پروپیونیل-ال-کارنیتین نیز اتفاق بیفتد، زیرا این ماده شیمیایی مشابه است.

تداخلات دارویی

تداخل اسنوکومارول (سینتروم) با پروپیونیل-ال-کارنیتین 

از استنوکومارول (Sintrom) برای کاهش لخته شدن خون استفاده می‌شود. پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید ممکن است اثرات استنوکومارول (سینتروم) را افزایش دهد. افزایش اثرات آسنوکومارول (Sintrom) ممکن است لخته شدن خون را بسیار کند کرده و باعث کبودی و خونریزی شود. دوز استنوکومارول (سینتروم) شما ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد.

تعامل وارفارین (کومادین) با پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید

از وارفارین (کومادین) برای کاهش لخته شدن خون استفاده می‌شود. پروپیونیل-ال-کارنیتین ممکن است اثرات وارفارین (کومادین) و احتمال کبودی و خونریزی را افزایش دهد. حتماً مرتباً خون خود را چک کنید. دوز وارفارین (Coumadin) شما ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد.

خرید پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید
خرید پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید

سخن آخر

پروپیونیل ال کارنیتین یک اسید آمینه است که به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود و همانطور که همه ما می‌دانیم، اسیدهای آمینه نمایانگر اجزای سازنده پروتئین هستند. ال-کارنیتین و استیل-ال کارنیتین نیز اسیدهای آمینه هستند که از نظر شیمیایی با پروپیونیل-ال کارنیتین مرتبط هستند. در حقیقت، بدن می‌تواند ال-کارنیتین را به پروپیونیل-ال کارنیتین و استیل-ال کارنیتین تبدیل کند.

با تمام دانش موجود مشخص نیست که آیا فواید کارنیتین قابل تعویض است یا خیر. تا زمانی که تحقیقات بیشتری مورد تجزیه و تحلیل قرار نگیرد، اغلب توصیه می‌شود که یک نوع کارنیتین را جایگزین فرم دیگری نکنید. به عنوان یک مکمل اسید آمینه، پودر پروپیونیل ال کارنیتین هیدروکلراید مشابه یک مکمل کارنیتین است، اما دارای خواص بسیار موثرتر و قوی‌تر است. اغلب توصیه می شود 1.5 تا چهار گرم پودر 30 تا 45 دقیقه قبل از ورزش مصرف شود و هنگام مخلوط کردن باید آن را با قاشق به مدت 15 تا 30 ثانیه هم بزنید تا كاملاً حل شود.

به طور کلی، این مکمل به تولید انرژی مورد نیاز بدن برای نیازهای روزمره کمک می‌کند. انرژی تولید شده توسط GPLC – یعنی گلیسین پروپیونیل-ال-کارنیتین – می‌تواند به شما کمک کند از افت انرژی که به اصطلاح “افزایش قند” است، جلوگیری کنید و این امر برای ورزشکاران یا هر کس تحت شرایط استرس زا مفید است.

این اظهارات توسط سازمان غذا و دارو مورد ارزیابی قرار نگرفته است و این محصولات برای تشخیص، معالجه، یا جلوگیری از بیماری نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست