خرید پروتئین هیدرولیز شده

خرید پروتئین هیدرولیز شده

آیا اصطلاح “پروتئین هیدرولیز شده” را در برچسب های مواد غذایی مشاهده کرده اید و فکر کرده‌اید که معنای آن چیست؟ به نظر پیچیده و ترسناک است، اما در واقع چیز خوبی است! چه در حال بالا بردن وزنه باشید و چه در انجام تمرین سنگین باشید، یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به بهبود بدن بعد از یک تمرین سخت، مصرف مقداری پروتئین است.

برای استعلام قیمت انواع پروتئین هیدرولیز شده

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

شاید یک پیمانه پودر پروتئین به آب اضافه کنید یا آن را در یک اسموتی مخلوط کنید. اما برای برخی از افراد، به ویژه کسانی که مشکل شکمی دارند  استفاده از یک نوشیدنی پروتئینی احساس چندان خوبی ندارد و می‌تواند باعث ناراحتی معده شود. این جایی است که پودر پروتئین هیدرولیز می‌تواند مفید باشد. این پروتئین با امکان جذب سریع باعث بهبود سریع‌تر، هضم بهتر می‌شود. 

قیمت پروتئین هیدرولیز شده

خرید پروتئین هیدرولیز شده سویا، خرید پروتئین جوانه گندم هیدرولیز شده، پروتئین ابریشم، خرید پودر پروتئین شیر هیدرولیز شده در بسته‌بندی‌های 25 کیلویی عرضه می‌شود.

پودر پروتئین هیدرولیز شده چیست؟

اگر قبلاً روی پودرهای پروتئینی تحقیق کرده باشید، احتمالاً در مورد کنسانتره پروتئین (که حاوی چربی و کربوهیدرات است و پروتئین کمتری دارد) و ایزوله (که در آن چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها کاهش می‌یابد، بنابراین محتوای پروتئین بیشتر) شنیده‌اید. اما فرمولاسیون جدیدی از پروتئین وجود دارد که به دلیل جذب فوق العاده سریع محبوب می‌شود: پروتئین‌های هیدرولیز شده.

با توجه به گفته محققان: “هیدرولیز به این معنی است که تا حدی تجزیه شده و زودتر هضم می‌شود. “روند هیدرولیز به طور معمول شامل آنزیم‌های هضم کننده پروتئین یا گرم کردن پروتئین با اسید است. هر دو به تجزیه پروتئین‌ها به اسیدهای آمینه منفرد یا زنجیره‌ای کوچکتر برای هضم و جذب راحت تر کمک می‌کنند.” اسیدهای آمینه عناصر سازنده تمام پروتئین‌ها هستند و با تجزیه پروتئین به زنجیره‌های کوچکتر از اسیدهای آمینه، پپتیدها، هیدرولیز اساساً باعث می‌شود این پروتئین‌ها از قبل هضم شوند، بنابراین جذب سریعتر پروتئین برای بدن آسان‌تر است.

مزایای خرید پودر پروتئین هیدرولیز شده

  • معده شما راحت‌تر است.

خبر خوب: پودرهای پروتئین هیدرولیز شده کمتر باعث مشکلات معده و روده می‌شوند. لاکتوز موجود در پودرهای پروتئین آب پنیر سنتی می‌تواند باعث ناراحتی‌های گوارشی مانند نفخ، اسهال و گرفتگی شود. به خصوص در افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند. فرآیند هیدرولیز منجر به ایجاد پودر پروتئین آب پنیر می‌شود که دارای لاکتوز کمتری است و همچنین چربی و کربوهیدرات کمتری دارد.

طبق گفته محققان، اگر حساسیت یا عدم تحمل لبنیات شدیدتری دارید، ممکن است با یک پروتئین هیدرولیز شده گیاهی بهتر عمل کنید. “حتی اگر فرآیند هیدرولیز به طور معمول منجر به کاهش محصول لاکتوز شود و حتی گاهی اوقات بدون لاکتوز نیز باشد  باز هم یک محصول آب پنیر حاوی پروتئین‌های شیر است که برای کسانی که به لبنیات آلرژی دارند، گزینه خوبی نیستند”.

  • از نظر کربوهیدرات و چربی کمتر است.

فرآیند هیدرولیز منجر به ایجاد پودر پروتئین آب پنیر می‌شود که پروتئین غلیظ تری دارد و باعث کاهش چربی و کربوهیدرات می‌شود. به دلیل محتوای کم چربی و کربوهیدرات، پودرهای پروتئین هیدرولیز شده برای کسانی که رژیم های غذایی کم کربوهیدرات و کم چربی دارند نیز عالی است.

  • پروتئین هیدرولیز شده ممکن است به شما کمک کند سریع‌تر بهبود یابید.

به نظر می‌رسد، جذب سریعتر ممکن است به معنی بهبود سریعتر نیز باشد. از آنجا که پودر پروتئین هیدرولیز شده حاوی پپتیدهای کوچکتری نسبت به پروتئین غیر هیدرولیز است، با سرعت بیشتری در دستگاه گوارش جذب می‌شود و برای استفاده در بدن به راحتی در دسترس بدن قرار می‌گیرد و باعث بهبودی بعد از تمرین می‌شود.

“این امر علاوه بر این باعث تأمین سریع مواد مغذی به ماهیچه‌های تحت فشار شما می‌شود، اما ممکن است منجر به جذب بهتر پروتئین برای برخی از افراد شود. این می‌تواند به طور بالقوه باعث بهبود زمان بهبودی و کاهش درد عضلات شود. “بدون دریافت مناسب پروتئین و جذب اسیدهای آمینه هضم شده، بهبود عضلات طولانی مدت خواهد بود.”

“فرآیند هیدرولیز پروتئین را به اسیدهای آمینه با زنجیره کوچکتر تجزیه می‌کند، که جذب سریع‌تری را افزایش می‌دهد و امکان ترمیم و بازسازی سریع عضلات را فراهم می‌کند.” از آنجا که جذب پروتئین هیدرولیز شده سریعتر است، ممکن است با سرعت بیشتری BCAA را به عضلات شما برساند. “پودرهای پروتئین هیدرولیز شده لزوماً مقادیر بیشتری از BCAA ندارند، مگر اینکه تولید کننده در طی فرآوری اسیدهای آمینه مازاد را اضافه کرده باشد. “اسیدهای آمینه زنجیره‌ای شاخه‌ای در پروتئین به دلیل کاهش زمان جذب، سریعتر در دسترس خواهند بود.”

خرید پروتئین هیدرولیز شده
خرید پروتئین هیدرولیز شده

تحقیق در مورد پروتئین هیدرولیز شده

همه این‌ها از نظر تئوری منطقی است، اما علم در مورد خرید پروتئین هیدرولیز شده چه می‌گوید؟ پاسخ کوتاه این است که تحقیقات کافی وجود ندارد. مطالعات خوبی وجود دارد كه پروتئین هیدرولیز شده را در مقابل پروتئین غیر هیدرولیز شده بررسی می‌كند. فرم‌های هیدرولیز شده برای پروتئین‌های با قابلیت هضم كمتر مانند كازئین از فرم‌های غیر هیدرولیز شده برتر هستند، اما با گذشت زمان از میزان سود آن اطلاعی نداریم.

علاوه بر این، تحقیقات در مورد تفاوت بین آب پنیر هیدرولیز شده، کازئین، کلاژن، سویا و سایر پروتئین‌های گیاهی و اثربخشی آن‌ها برای بازیابی در مقایسه با نمونه‌های غیر هیدرولیز نشده است. یک مطالعه کوچک در سال 2010 مقایسه اثرات بهبودی پروتئین آب پنیر هیدرولیز شده در مقابل ایزوله پروتئین آب پنیر است.

در این مطالعه، 28 شرکت کننده 25 گرم پروتئین آب پنیر هیدرولیز شده در آب طعم دار یا 25 گرم پروتئین آب پنیر جدا شده در آب با طعم مصرف کردند. نتایج نشان داد که شرکت کنندگانی که پودر پروتئین آب پنیر هیدرولیز شده را مصرف کردند، قدرت عضلانی خود را بهتر و سریعتر از کسانی که بعد از یک تمرین شدید آب معطر با پروتئین آب پنیر را مصرف کردند، بازیابی کردند. با این حال، هیچ تفاوتی در درد عضلات بین دو پروتئین آب پنیر وجود ندارد.

“بر اساس این مطالعه، ممکن است پروتئین آب پنیر هیدرولیز شده دارای مزایای جدا شده از پروتئین آب پنیر باشد، به خصوص اگر شما یک ورزشکار هستید و در یک روز سخت تمرین می‌کنید و باید قبل از روز بعد سریع بهبود یابد.”

تحقیقات نشان داده است که پودر پروتئین هیدرولیز شده همچنین می‌تواند به بازیابی گلیکوژن بعد از تمرین کمک کند. (برای اولین بار، بدن شما از گلیکوژن برای انرژی استفاده می‌کند، که در کبد و عضلات شما ذخیره می‌شود.) بازیابی گلیکوژن بعد از تمرین ضروری است، بنابراین شما برای تمرین بعدی خود و برای محدود کردن آسیب عضلانی بعد از تمرین سوخت دارید.

قیمت پروتئین هیدرولیز شده

آب پنیر هیدرولیز شده و مخلوط پروتئین‌های گیاهی

وقتی صحبت از قدرت و توده عضلانی بدون چربی می‌شود، پودر پروتئین آب پنیر دارای استاندارد طلایی است. در یک بررسی در سپتامبر 2016 در بخش تغذیه و متابولیسم، محققان سطح لوسین – یکی از BCAA های مورد نیاز برای ترمیم عضله – را در انواع مختلف پودرهای پروتئین، از جمله سویا، پروتئین نخود و پروتئین برنج اندازه گیری کردند و دریافتند که پروتئین وی دارای بالاترین غلظت لوسین است.

اما برای پودرهای پروتئین هیدرولیز، سخت است که بگوییم کدام یک از آن بالا می‌آید. هر محصول پودر پروتئین روش هیدرولیزینگ خاص خود را دارد که انواع مختلف پروتئین تجزیه شده  را تولید می‌کند. به عنوان مثال، ممکن است یک شرکت آب پنیر هیدرولیز دارای اسیدهای آمینه منفرد بیشتری نسبت به شرکت دیگر باشد و از آنجا که انواع پروتئین‌ها دارای پروفیل‌های مختلف اسید آمینه و فرآیندهای هیدرولیز هستند، دشوار است که بگوییم یکی از آن‌ها برتر است.

با این وجود، تحقیقات نشان می‌دهد که آب پنیر غیر هیدرولیز شده نسبت به پروتئین‌های گیاهی غیر هیدرولیز شده میزان جذب بالاتری دارد. می‌توان پیش بینی کرد که اگر این مورد در آب پنیر غیر هیدرولیز شده وجود داشته باشد، در مورد آب پنیر هیدرولیز نیز صدق می‌کند.

علاوه بر این، براساس نمرات آمینو اسید تصحیح شده توسط پروتئین (PDCASS)، که کیفیت پروتئین را بر اساس مشخصات اسید آمینه و قابلیت هضم ارزیابی می‌کند، پروتئین آب پنیر (و سایر پروتئین‌های حیوانی) نسبت به پروتئین های گیاهی نمره PDCASS بهتری دارد. دلیل این امر این است که  به استثنای سویا، پروتئین‌های گیاهی پروتئین‌های ناقصی هستند، به این معنی که مقدار کافی از همه اسیدهای آمینه ضروری را ندارند، در حالی که در آب پنیر (و سایر پروتئین‌های حیوانی) وجود دارد.

خرید پروتئین هیدرولیز شده
خرید پروتئین هیدرولیز شده

فروش پروتئین هیدرولیز شده

بسته به منبع اصلی پروتئین، تجزیه متفاوتی از پپتیدها و اسیدهای آمینه خواهید داشت. آب پنیر و سویا پروتئین كامل هستند، در حالی كه پروتئین نخود كامل نیست. این باعث نمی‌شود كه پروتئین نخود گزینه مناسبی باشد. اما شما می‌خواهید مطمئن شوید كه سایر پروتئین‌های كامل رژیم غذایی خود را نیز دریافت می‌كنید. تمام آنچه گفته شد، به نظر می‌رسد که آب پنیر تنها پودر پروتئین هیدرولیز شده موجود در بازار است. جالب اینجاست که سویای هیدرولیز شده بعضاً به عنوان افزودنی در غذا استفاده می‌شود (و حتی می‌تواند به عنوان شیر خشک کودک نیز ظاهر شود).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست