فروش دناتونیوم بنزوات

خرید دناتونیوم بنزوات

جهت اطلاع از نحوه خرید دناتونیوم بنزوات و دریافت آنالیز دناتونیوم بنزوات با کارشناسان فنی و فروش ما در ارتباط باشید. 

برای استعلام قیمت دناتونیوم بنزوات

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

پاسخگویی شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

دناتونیوم بنزوات چیست

دناتونیوم نام نسبتاً راحت‌تری نسبت به فنیل متیل- [2- [(2،6-دی متیل فنیل) آمینو] -2-اکسو اتیل] – دی اتیل آمونیوم است. این ترکیب یک کاتیون آمونیوم کواترنر است، با دو بازوی اتیل، یکی بنزیل و دیگری آمید بزرگتر، و معمولاً به صورت بنزوات – نمکی از اسید بنزوئیک می‌آید. دناتونیوم بنزوات تلخ ترین ماده غذایی کشف شده است.

این ترکیب غیرفعال، بی‌رنگ و بدون بو اولین بار به طور تصادفی در سال 1958 توسط تولید کننده داروسازی اسکاتلندی T & H Smith تولید شد، جایی که محققان در حال آزمایش انواع داروهای بی‌هوشی برای دندانپزشکان به نام لیگنوکائین بودند. به زودی به این نتیجه رسیدند که فقط چند قسمت در میلیون بنزوات دناتونیوم برای این ترکیب تهاجمی ناخوشایند کافی است تا ماده‌ای را برای انسان ناخوشایند نشان دهد.

تلخی یکی از پنج طعم اساسی در کنار شیرینی، شوری، ترشی و طعم ملس است. اگرچه این یک افسانه است که زبان در مناطق خاصی از سطح خود گیرنده‌های مختلفی برای مزه دارد، اما زبان ما نسبت به برخی از مزه‌ها حساس‌تر از دیگران است  و تلخی یکی از مواردی است که توجه ما را به شدت جلب می‌کند.

فروش دناتونیم بنزوات
فروش دناتونیم بنزوات

به نظر می‌رسد که این موضوع به این دلیل است که بسیاری از مواد سمی واکنش طعم تلخ را تحریک می‌کنند، اگرچه به طور انحرافی برخی از مواد که بسیاری از ما دوست داریم مصرف کنیم – به عنوان مثال قهوه، هاپ در آبجو و کینین در آب مقوی – یک مزه تلخ نیز دارند. برای اینکه بتوانیم به طعم تلخ پاسخ دهیم، ما مجموعه‌ای از ژن‌ها را داریم که در مجموع 25 گیرنده طعم مختلف را کد می‌کند و هر کدام به یک کلاس متفاوت از ترکیب واکنش نشان می‌دهند. حدود یک چهارم مردم نمی‌توانند ترکیب پروپیل تیوراسیل را بچشند که شبیه ترکیباتی است که طعم تلخ کلم و آب را تولید می‌کنند.

توانایی تشخیص این طعم (و این نوع تلخی) به ژن منفرد TAS2R38 وابسته است. یک تغییر تک حرف در آن ژن -یک چند شکلی نوکلئوتیدی منفرد- مسئول این است که آیا یک فرد می‌تواند چنین تلخی را تشخیص دهد یا نه. کینین، ماده تلخ کهن الگوی مرتبط با این ژن، به عنوان معیار تلخی استفاده می‌شود و برای نشان دادن میزان تلخی قوی دناتونیوم بنزوات مفید است. زبان انسان می‌تواند ضربات تلخ کینین را با غلظت حدود 0.008 مول در متر مکعب تحمل کند. در مقابل، بنزوات دناتونیوم نیاز به یک هزارم غلظت آن دارد.

واکنش برجسته ما به بنزوات دناتونیوم احتمالاً عملکردی تصادفی از نحوه برخورد گیرنده‌های چشایی TAS2R در زبان با این ترکیب خاص است.

دناتونیوم معمولاً به عنوان دناتونیوم بنزوات (تحت نام تجاری BITTERANT-B، BITTER + PLUS،Bitrex یا Aversion) و به عنوان دوناتونی سقارید (BITTERANT-s) نامیده می‌شود. این ماده بیشترین میزان تلخی شیمیایی شناخته شده را دارد، با آستانه‌های تلخ 0.05 ppm برای بنزوات و 0.01 ppm برای سقارید.

این ماده در سال 1958 در تحقیق بر روی بی‌حسی موضعی توسط مک فارلان اسمیت ادینبورگ، در اسکاتلند کشف شد و تحت علامت تجاری Bitrex ثبت شد. تخریب به اندازه 10 ppm برای بیشتر انسان‌ها غیرممکن است. نمک‌های دناتونیوم معمولاً جامدات بی‌رنگ و بی‌بو هستند.

ویژگی‌های شیمیایی دناتونیوم بنزوات

دناتونیوم بنزوات در حال حاضر به عنوان تلخ‌ترین ماده شناخته شده است. اگر درجه تلخی کوینین را به عنوان درجه 1 در نظر بگیریم، درجه تلخی محصول 1000 است. غلظت 10ppm از محلول برای اغلب مردم خیلی تلخ است. اکثر برنامه‌های کاربردی آن به طعم تلخ آن مربوط است. این یک جایگزین ارزان‌قیمت و کارآمد برای همتایان خود مانند:

  • استریچن
  • لیگنیک تلخ
  • کوینین
  • گلیکوئزیدگی‌های چوبی
  • گریپ‌فروت صابون است.

بنزوات دوناتونیم معمولاً به عنوان عامل منحرف‌کننده برای جلوگیری از مصرف مواد سمی و بی‌مزه دیگر استفاده می‌شود. به عنوان مثال، آن را به الکل صنعتی، اتیلن گلیکول و یا متانول اضافه کرده که طعم مشابه ترکیبات زیر را دارد.

  • شراب معمولی
  • ضد یخ
  • رنگ
  • پاک‌کننده توالت
  • صابون‌های مایع و شامپو.

علاوه بر این، آن به ترکیب ویژه ناخن اضافه شده است، برای اجتناب از عادت بد کودکان از بردن انگشت‌های دست به دهان و همچنین به عنوان دافع برای حذف جانوران بزرگ است.

با این حال، اثر قرار گرفتن در معرض این مواد در دراز مدت بر سلامت انسان هنوز مشخص نیست. ساختار شیمیایی بنزوات دناتونیم نوعی از نمک آمونیوم کواترنری است که با ترکیبی از کاتیون آمونیوم کواترنری و آنیون بی‌اثر مانند اسید بنزوئیک یا آنیون ساکاراین تشکیل شده است. ساختار فرم کاتیون آن مشابه لیدوکائین، ترکیب بی‌هوشی موضعی است و تنها تفاوت آن یک گروه کاربردی بنزیل دیگری است که در اتم نیتروژن آمینو واقع شده است.

فروش دناتونیم بنزوات
دناتونیوم بنزوات قیمت

ویژگـی‌ها و کاربـردهای دناتونیوم بنزوات:

پودر کریستالی سفید با طعم بسیار تلخ است. دناتونیوم بنزوات نام خود را از “الکل دندانی” می‌گیرد و این ترکیب اغلب در آن استفاده می‌شود. الکل Denatured 40 یا SD-40، بنزوات دناتونی ضعیف است. دناتونیوم بنزوات استر از PABA است و مربوط به لیدوکائین ، بنزوکائین، نوواکائین و کوکائین است.

این در:

  • روغن‌های گوزن
  • ناخن‌مصنوعی (برای خنثی‌کردن ناخن‌ها)
  • رنگ
  • ضد یخ
  • مایعات شستشوی شیشه جلو ماشین (برای جلوگیری از بروز تصادفی)
  • در کابل‌های الکتریکی برای جلوگیری از خوردن عایق توسط موش استفاده می‌شود.

دوناتونیوم یک کاتیون آمونیوم کواترنری است. این ترکیبی از یک نمک با یک آنیون بی‌اثر مانند بنزوات یا ساکارید است. ساخت دناتونیوم با لیدوکائین، ترکیب بی‌هوشی موضعی ارتباط دارد، فقط با افزودن یک گروه بنزیل به نیتروژن آمونیوم متفاوت است. کاربردهای تلخ این ترکیب بیشترین کاربردهای دوناتونی را هدایت می‌کند. دناتونیم برای رفع اتانول استفاده می‌شود به طوری که به عنوان یک نوشیدنی الکلی قابل استفاده نمی‌شود. یک مشخصه به ویژه SD-40 نشان می‌دهد که اتانول با استفاده از دناتونیم دوناته‌ شده است.

فروش دناتونیم بنزوات
فروش دناتونیم بنزوات

دناتونیوم بنزوات در الکل

این ماده در ضد یخ اتیلن گلیکول و در سم موش (خوشبختانه موش‌ها نسبت به ترکیب حساسیت کمتری دارند) کاربرد دارد. می توان اتانول را با افزودن دناتونیوم “دناتوره” کرد و آن را غیر قابل نوشیدن کرد. هنگامی که الکل برای تمیز کردن یا به عنوان سوخت استفاده می‌شود، دناتونیوم بنزوات را به آن اضافه کنیم.

شاید مستقیم‌ترین کاربرد دناتونیوم کمک به کسانی باشد که نمی‌توانند عادت جویدن ناخن‌ها را ترک کنند. مخلوطی که حاوی مقدار کمی از دناتونیوم بنزوات است روی آن اعمال می‌شود و هنگامی که فرد مبتلا قصد دارد ناخن‌های خود را گاز بگیرد- غالباً ناخودآگاه این کار را انجام می‌دهد- طعم تلخ به سرعت مانع آن‌ها می‌شود.

یک ایده ساده برای استفاده از دناتونیوم بنزوات

یک کاربرد مهم درباره طعم تلخ دناتونیوم این است که با اضافه کردن آن به فرمول برخی مایعات می توان خطر نوشیدن آنها توسط کودکان را کاهش داد.

سایر خواص دناتونیوم بنزوات

در واقع، نام مشترک این ماده شیمیایی، denatonium به این کاربرد اشاره دارد. دناتونیوم همچنین از مصرف الکل‌های مضر مثل متیل الکل و اتیلن گلیکول جلوگیری می‌کند. بنابراين دناتونوم اغلب در چسباندن الكل به عنوان يك ماده غير فعال استفاده مي‌شود. همچنین به انواع مایعات مضر شامل حلال، رنگ، لاک الکل، لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر محصولات خانگی اضافه شده است.

از سال 1995، زمانی که ایالت اورگان دناتونیوم مورد نیاز برای اضافه شدن به مایعات ضدعفونی و شیشه جلو پنجره، ترکیب شده است در این مواد در سراسر جهان به طور فزاینده‌ای یافت می‌شود. اضافه کردن دوناتونی به عنوان بازدارنده‌ای برای کودکان و حیوانات کاربرد دارد که ممکن است مواد ضد الکتریسیته یا مایع پاک‌کننده را مصرف کنند و اتیلن گلیکول یا مسمومیت متانول را دریافت کنند.

عوارض مصرف دناتونیوم بنزوات

دناتونیوم بنزوات سمی است؟ هنگامی که این ماده با غلظت 10 پی پی ام توسط انسان خورده می شود، طعم بسیار تلخ و ناخوشایندی دارد. افزودن بنزوات دناتونیوم به مایع ظرفشویی و آب پرتقال میزان مصرف کودکان را کاهش می دهد. سمیت بنزوات دناتونیوم با po LD50 حاد در موش های 485-740 میلی گرم بر کیلوگرم کم است.

چطور میشه دناتونیوم بنزوات رو از الکل سفید جدا کرد ؟

بهترین روش برای حذف و جداسازی این ماده از الکل استفاده از هیپوکلریت سدیم است. از این ماده برای تجزیه ذرات دناتونیوم بنزوات در الکل و حذف طعم تلخ قبل از مصرف استفاده می‌کنند.

نقطه جوش دناتونیوم بنزوات

164-168 درجه سانتیگراد (لیتر)

دناتونیوم بنزوات کشنده است؟

در صورت بلعیدن مضر است. تحریک کننده ی چشم ها، سیستم تنفسی و پوست. برای موجودات آبزی سمی است. بلع تصادفی مواد ممکن است مضر باشد. آزمایشات حیوانی نشان می دهد که مصرف حداقل 150 گرم ممکن است کشنده باشد یا ممکن است آسیب جدی به سلامت فرد وارد کند.

فروش دناتونیم بنزوات
فروش دناتونیم بنزوات

فـروش دناتونیوم بنزوات

دناتونیوم در پک‌های 1 کیلوگرمی آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می‌باشد. شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌های مشتریان عزیز، محصول دوناتونیوم مورد نیاز را با بهترین قیمت و کیفیت تأمین کرده و در اسرع وقت به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • امینی

    سلام، ببخشید دناتونیوم در لاک هم میشه استفاده کرد؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست