خرید باکلوفن

خرید باکلوفن

پیشگامان شیمی به عنوان یکی از بزرگترین واردکنندگان مواد اولیه دارویی با چندین دهه تجربه، ماده اولیه دارویی باکلوفن را با بالاترین و خالص‌ترین کیفیت برای چندین کاربرد در محصولات دارویی وارد می‌کند. باکلوفن یک شل‌کننده عضلات و یک ماده ضد اسپاسم است. باکلوفن برای درمان دردهای عضلانی و اسپاسم در افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس یا آسیب نخاعی استفاده می‌شود. باکلوفن USP پودر سفید بدون بو و یا پودر کریستالی بدون بو است. این ماده در آب به مقدار کمی محلول، در متانول بسیار کم محلول و در کلروفرم نامحلول است.

خرید باکلوفن
خرید باکلوفن

عملکرد و مکانیسم باکلوفن

باکلوفن یک آنالوگ گاما-آمینوبوتیریک اسید (GABA) است که زیر گروه گیرنده GABA-B را فعال می‌کند و به دلیل خاصیت ضد ملین بودن در سراسر جهان در عصب شناسی برای درمان اسپاستیسیته استفاده می‌شود. بسیاری از مطالعات پیش بالینی و مطالعات بالینی اثر باکلوفن را در درمان چندین اختلال اعتیاد، از جمله اختلال مصرف الکل (AUD) نشان داده‌اند، حتی اگر نتایج منفی نیز منتشر شده باشد در حالی که به وضوح مشخص شده است که ویژگی های میورلاکسانی باکلوفن به کاهش رفلکس حرکتی ستون فقرات مربوط است، مکانیسم عملکرد بالقوه آن در AUD دست نیافتنی است.

گیرنده‌های مرکزی GABA-B در تنظیم تعداد زیادی از سیستم ها و عملکردها، از جمله چندین سیستم انتقال‌دهنده عصبی (دوپامین، سروتونین، نوراپی نفرین، گلوتامات)، مسیرهای انتقال، حافظه و سایر عملکردهای شناختی و همچنین التهاب نقش دارند. تمام این سیستم‌ها و عملکردها احتمالاً در اثرات ضد اعتیاد باکلوفن نقش دارند.

خرید باکلوفن
خرید باکلوفن

نحوه استفاده

این دارو را طبق دستور پزشک، معمولاً 3 بار در روز و یا بدون غذا از طریق دهان مصرف کنید. برای کاهش خطر ابتلا به عوارض جانبی، پزشک ممکن است شما را راهنمایی کند که این دارو را با دوز کم شروع کنید و به تدریج دوز خود را افزایش دهید. دستورالعمل‌های پزشک خود را به دقت دنبال کنید.

اگر از فرم مایع این دارو استفاده می‌کنید، دوز را با استفاده از قاشق مخصوص اندازه‌گیری به دقت اندازه بگیرید. از قاشق خانگی استفاده نکنید زیرا ممکن است دوز مناسب دریافت نکنید. به طور مرتب از این دارو استفاده کنید تا بیشترین سود را از آن ببرید. برای کمک به یادآوری، هر روز آن را در همان ساعت مصرف کنید. بدون مشورت با پزشک مصرف این دارو را قطع نکنید. با قطع ناگهانی این دارو، برخی شرایط ممکن است بدتر شود.

اگر ناگهان استفاده از این دارو را متوقف کنید، ممکن است علائم ترک (مانند توهم و تشنج) نیز داشته باشید. برای کمک به جلوگیری از بروز علائم ترک، پزشک ممکن است دوز شما را به آرامی کاهش دهد. در صورت استفاده از باکلوفن به مدت طولانی یا در دوزهای بالا، احتمال بروز غلائم ترک آن بیشتر است. در صورت قطع مصرف، فوراً به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

خرید باکلوفن
خرید باکلوفن

اثرات جانبی

خواب آلودگی، سرگیجه، ضعف، خستگی، سردرد، مشکل خواب، حالت تهوع، افزایش ادرار یا یبوست ممکن است رخ دهد. در صورت تداوم یا بدتر شدن هر یک از این عوارض، سریعاً به پزشک یا داروساز خود بگویید.به یاد داشته باشید که پزشک این دارو را برای شما تجویز کرده است زیرا او قضاوت کرده است که سود شما بیش از خطر عوارض جانبی است. بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند عوارض جانبی جدی ندارند.

عوارض جانبی جدی

در صورت بروز عوارض جانبی جدی، از جمله:

  • تغییرات ذهنی / خلقی (مانند گیجی، افسردگی، توهم)

فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.

واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است. با این حال، در صورت مشاهده علائم واکنش آلرژیک جدی، از جمله: بثورات پوستی، خارش، تورم (به خصوص صورت / زبان / گلو)، سرگیجه شدید، مشکل تنفس، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

هشدارها

ترک ناگهانی دارو:

در اثر ترک ناگهانی باکلوفن، توهم و تشنج رخ داده است. بنابراین، به جز واکنش‌های جانبی جدی، در صورت قطع دارو، دوز دارو باید به آرامی کاهش یابد.

اختلال در عملکرد کلیه:

از آنجا که باکلوفن در درجه اول بدون تغییر از طریق کلیه‌ها دفع می‌شود، باید با احتیاط تجویز شود و ممکن است لازم باشد دوز دارو کاهش یابد.

سکته مغزی:

باکلوفن به طور چشمگیری به نفع بیماران سکته مغزی نبوده است. همچنین این بیماران تحمل ضعیفی نسبت به دارو نشان داده‌اند.

حاملگی:

افزایش شیوع امفالوسل

باکلوفن باعث افزایش شیوع امفالوسل (فتق شکمی) در جنین موش صحرایی می‌شود که تقریباً 13 برابر حداکثر دوز توصیه شده برای استفاده در انسان است، در دوزی که باعث کاهش قابل توجهی در مصرف غذا و افزایش وزن می‌شود. این ناهنجاری در موش و خرگوش دیده نشده است.

افزایش شیوع استخوان ناحیه سترنرال ناقص

همچنین افزایش شیوع استخوان ناحیه سترنرال ناقص در جنین موش صحرایی که تقریباً 13 برابر حداکثر دوز توصیه شده انسانی داده شده و افزایش تعداد هسته فالانژ غیر متحرک اندام‌های قدامی و عقب در جنین خرگوش که تقریباً 7 برابر حداکثر دوز توصیه شده انسانی است، افزایش یافته است. در موش‌ها، هیچ اثر تراتوژنیک مشاهده نشد.هیچ مطالعه ای روی زنان باردار انجام نشده است. باکلوفن باید در دوران بارداری استفاده شود فقط در صورتی که این مزیت به طور واضح خطر بالقوه برای جنین را توجیه کند.

موارد احتیاط

به دلیل احتمال آرام بخشی، بیماران باید در مورد کارکرد اتومبیل یا سایر ماشین‌آلات خطرناک احتیاط کنند و با کاهش هوشیاری، این فعالیت‌ها خطرناک می‌شود. همچنین باید ب بیماران احتیاط کنند چرا که اثرات سیستم عصبی مرکزی باکلوفن ممکن است به اثرات الکل و دیگر داروهای ضد افسردگی CNS اضافه شود. در مواردی که از اسپاستیسیته برای حفظ حالت قائم و تعادل در حرکت استفاده می‌شود یا هر زمان که از اسپاستیسیته برای بدست آوردن عملکرد بیشتر استفاده می‌شود، باید با احتیاط از باکلوفن استفاده شود.

در بیماران مبتلا به صرع، وضعیت بالینی و الکتروانسفالوگرام باید در فواصل منظم کنترل شود، زیرا در بیمارانی که باکلوفن مصرف می‌کنند، گاهی اوقات وخیم شدن کنترل تشنج و EEG گزارش شده است. مشخص نیست که این دارو از طریق شیر مادر دفع می شود یا خیر. به عنوان یک قاعده کلی، در حالی که بیمار دارویی مصرف می‌کند نباید به کودک شیر دهد. زیرا بسیاری از داروها از طریق شیر مادر دفع می‌شوند.

استفاده در کودکان

ایمنی و اثربخشی در بیماران کودکان زیر 12 سال مشخص نشده است.

تداخلات دارویی

تداخلات دارویی ممکن است نحوه عملکرد داروهای شما را تغییر دهد یا خطر عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. این سند شامل همه تداخلات دارویی احتمالی نیست. لیستی از تمام محصولاتی که استفاده می‌کنید (شامل داروهای بدون نسخه و محصولات گیاهی) را نگه دارید و آن را با پزشک و داروساز خود به اشتراک بگذارید. بدون تأیید پزشک، دوز داروها را شروع و متوقف نکنید یا تغییر ندهید.

در صورت استفاده از سایر داروهایی که باعث خواب آلودگی می‌شوند مانند مسکن یا تسکین دهنده سرفه (مانند کدئین، هیدروکدون)، الکل، ماری جوانا (شاهدانه)، داروهای خواب یا اضطراب (مانند آلپرازولام، لورازپام، زولپیدم) و سایر داروهای شل‌کننده عضلات (مانند کاریزوپرولول، سیکلوبنزپرین) یا آنتی‌هیستامین‌ها (مانند ستیریزین، دیفن هیدرامین) به پزشک یا داروساز خود بگویید. برچسب روی تمام داروهای خود را بررسی کنید (مانند آلرژی یا محصولات سرفه و سرماخوردگی) زیرا ممکن است حاوی موادی باشند که باعث خواب آلودگی می‌شوند.

خرید باکلوفن
خرید باکلوفن

نکات مهم برای مصرف باکلوفن

اگر پزشک برای شما قرص خوراکی باکلوفن تجویز می‌کند این ملاحظات را به خاطر بسپارید. می‌توانید باکلوفن را با غذا یا بدون غذا مصرف کنید. اگر این دارو معده شما را ناراحت می‌کند، سعی کنید آن را همراه با غذا یا شیر مصرف کنید.

ذخیره‌سازی

باکلوفن را در دمای اتاق نگهداری کنید. آن را بین 68 و 77 درجه فارنهایت (20 درجه سانتی‌گراد تا 25 درجه سانتی‌گراد) و در مناطق  غیرمرطوب نگهداری کنید.

نظارت بالینی

پزشک شما احتمالاً برخی از موارد بهداشتی را کنترل می‌کند. این می‌تواند به شما اطمینان دهد که هنگام مصرف این دارو ایمن می‌مانید. پزشک شما ممکن است آزمایش خون را برای بررسی عملکرد کلیه‌ها انجام دهد. اگر کلیه‌های شما به خوبی کار نمی‌کنند، پزشک ممکن است دوز شما را از این دارو کم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست