خرید اکتیل متوکسی سینامات

خرید اکتیل متوکسی سینامات

اکتیل متوکسی سینامات یا اتیل هگزیل متوکسی سینامات (INCI) یا اوکتینوکسات (USAN) با نام‌های تجاری Eusolex 2292 و Uvinul MC80، یک ترکیب آلی است که در برخی از ضد آفتاب‌ها و مرهم‌های لب است. این یک استر است که از متوکسی سینامیک اسید و 2-اتیل هگزانول تشکیل شده است. این مایعی است که در آب محلول نیست.

جهت دریافت آنالیز و استعلام قیمت اکتیل متوکسی سینامات

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

این ماده اولیه در کرم‌های ضد آفتاب و سایر مواد آرایشی برای جذب اشعه UV-B خورشید استفاده می‌شود و از پوست در برابر آسیب محافظت می‌کند. همچنین برای کاهش ظاهر زخم استفاده می‌شود.

اکتیل متوکسی سینامات چه کاری انجام می‌دهد؟

اکتیل متوکسی سینامات، یک ماده رایج در ضد آفتاب‌ها، شامپوها، رژ لب‌ها و سایر محصولات است و به عنوان یک ماده فعال در ضد آفتاب‌ها به تعدادی از عملکردهای مختلف عمل می‌کند. ابتدا اشعه UVB خورشید را که باعث سوختگی می‌شود، پراکنده می‌کند. از آنجا که ارزان است، به عنوان یک ماده خوب برای پایین نگه داشتن هزینه ضد آفتاب نیز عمل می‌کند. اکتیل متوکسی سینامات به عنوان یک جاذب UVB وظیفه خود را انجام می‌دهد و از سوختگی جلوگیری می‌کند، اما همچنین خطرات زیادی برای انسان و همچنین صخره‌های مرجانی به همراه دارد. برای مردم بسیار مهم است که قبل از استفاده از ضد آفتاب این خطرات را درک و بسنجند!

خرید اکتیل متوکسی سینامات

خرید اکتیل متوکسی سینامات

در چه محصولی از اکتیل متوکسی سینامات استفاده می‌شود؟

همانطور که انتظار دارید در بسیاری از ترکیبات ضد آفتاب، اکتیل متوکسی سینامات را پیدا خواهید کرد، اما همچنین آن را در پایه‌ها، رنگ مو، شامپو، لاک ناخن و مرهم لب پیدا خواهید کرد. هنگامی که از آن در لوازم آرایشی استفاده می‌شود، هدف از اکتیل متوکسی سینامات ثابت نگه داشتن یکپارچگی فیزیکی محصول است، به ویژه هنگامی که در معرض نور خورشید است، و آن را به عنوان یک ماده رایج در مارک‌ها و محصولات آرایشی “با دوام” درمی‌آورد.

با این حال، برخی از مطالعات جدید در مورد این ماده شیمیایی نشان داده است که هنگامی که از آن در ضد آفتاب استفاده می‌شود، ممکن است سریعتر از آنچه تصور می‌شد، تخریب شود، که ممکن است اثربخشی محصول را کاهش دهد و منجر به مشکلات طولانی مدت، مانند هیپرپیگمانتاسیون شود. این تنها نگرانی بسیاری از متخصصان مراقبت از پوست در مورد استفاده از اکتیل متوکسی سینامات نیست و بسیاری از افراد در استفاده از آن احتیاط می‌کنند.

مشکلات و خطرت همراه با اکتیل متوکسی سینامات

1. اکتیل متوکسی سینامات چگونه ساخته شده است؟

اکتیل متوکسی سینامات در بسیاری از ضد آفتاب‌ها با برچسب “طبیعی” ظاهر می‌شود، اما ضد آفتاب طبیعی نیست! برای تهیه آن، آن‌ها اسید سولفوریک را با متانول، فرآورده فرعی نفت مخلوط می‌کنند. سپس این مخلوط گرم می‌شود، تا زمانی که در آب حل نشود.

خرید اکتیل متوکسی سینامات
فروش اکتیل متوکسی سینامات

2. اکتیل متوکسی سینامات چه کاری روی پوست شما انجام می دهد؟

قرار است به راحتی از پوست شما در برابر سوختگی محافظت کند، اما به جای اینکه روی پوست بماند، به راحتی جذب می‌شود.

3. متابولیسم اکتیل متوکسی سینامات در بدن

اکتیل متوکسی سینامات در ادرار، خون و شیر مادر انسان یافت شده است وبه راحتی جذب می‌شود و می‌تواند مواد شیمیایی مهار شده را با خود ببرد. این مواد شیمیایی ممکن است به خودی خود جذب نشوند، اما اوکتینوکسات به آن‌ها کمک می‌کند تا وارد جریان خون شما شوند.

این ترکیب مانند اکسی بنزون فقط ناپدید نمی‌شود، اکتینوکسات برای صخره‌های مرجانی سمی است. طبق مطالعه‌ای که توسط دانشمندان بهداشت محیط در مورد سفید شدن مرجان انجام شد، اوکتینوکسات “حتی در غلظت‌های بسیار کم باعث سفید شدن کامل [مرجان] شد.” بسیاری از استراحتگاه‌های نزدیک صخره‌های مرجانی در واقع به ضد آفتاب قابل تجزیه بیولوژیک نیاز دارند. این استراحتگاه‌ها اجازه استفاده از مواد خاص در ضد آفتاب مهمانان از جمله اکسی بنزون​​، اوکتینوکسات یا پارابن را نمی‌دهند.

ضد آفتاب شیمیایی در مقابل ضد آفتاب فیزیکی

دو نوع ضد آفتاب در بازار وجود دارد، یکی فیزیکی و دیگری شیمیایی. اکتیل متوکسی سینامات در گروه ضد آفتاب‌های شیمیایی قرار دارد. با این حال، درک تفاوت هنگام تعیین محصول مناسب برای شما ضروری است.

ضد آفتاب‌های فیزیکی

ضد آفتاب‌های فیزیکی با انعکاس اشعه ماورا بنفش خورشید، از پوست در برابر اشعه‌های مضر محافظت می‌کنند. این فرمول بندی‌ها به استفاده از موادی مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم برای ایجاد این محافظت متکی هستند. ضد آفتاب‌های فیزیکی مانعی بین پوست و آفتاب ایجاد می‌کنند و جذب پوست نمی‌شوند. آن‌ها به طور کلی دارای طیف گسترده‌ای هستند، به این معنی که از هر دو اشعه UVA و UVB محافظت می‌کنند.

ضد آفتاب‌های شیمیایی

کرم‌های ضد آفتاب شیمیایی قبل از نفوذ به عمق کافی و آسیب رساندن به پوست، جذب پوست می‌شوند و اشعه‌های مضر پوست را جذب می‌کنند. غالباً از ضد آفتاب‌های شیمیایی در ترکیب با ضد آفتاب شیمیایی دیگری برای محافظت از طیف وسیع استفاده می‌شود. در مورد اکتیل متوکسی سینامات، این ماده معمولاً همراه با مواد مسدود كننده UVA استفاده می‌شود زیرا اکتیل متوکسی سینامات در جلوگیری از UVB بهترین نتیجه را دارد.

خرید اکتیل متوکسی سینامات
خرید اکتیل متوکسی سینامات

در حالی که اکتینوکسات از UVA نیز محافظت می‌کند، اما میزان محافظت مانند UVB نمی‌باشد، بنابراین در ترکیب با ضد آفتاب شیمیایی دیگری استفاده می‌شود. همچنین، هر دو نوع ضد آفتاب، فیزیکی و شیمیایی، اغلب شامل موادی مانند ویتامین C یا E برای محافظت در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد هستند. آسیب رادیکال‌های آزاد به احتمال زیاد در ضد آفتاب‌های شیمیایی نسبت به ضد آفتاب‌های فیزیکی رخ می‌دهد، بنابراین جستجوی این مواد در محصول ضد آفتاب مهم است.

خطرات اکتیل متوکسی سینامات چیست؟

بنابراین می دانیم که اوکتینوکسات جذب می شود. آیا واقعاً چیز بدی است؟ بله! EWG اکتینوکسات 6 است که این یک خطر متوسط ​​است. این می‌تواند منجر به سمیت در رشد و تولیدمثل شود. اکتیل متوکسی سینامات یک هورمون برهم زننده است. این می‌تواند اثرات مشابه استروژن شبیه اکسی بنزون ​​ایجاد کند. هورمون‌ها روی تولید مثل در مردان و زنان تأثیر می گذارد و شروع بلوغ را تحریک می‌کند، اما آیا می‌دانید انسولین هورمونی است و هورمون‌ها نیز تیروئید شما را کنترل می‌کنند؟ هورمون‌ها همه چیز را در بدن شما کنترل می‌کنند!

خرید اکتیل متوکسی سینامات
خرید اکتیل متوکسی سینامات

نگرانی‌های بهداشت باروری

تحقیقات برخی شواهد نشان داده است که اکتیل متوکسی سینامات می‌تواند مشکلات تولیدمثلی ایجاد کند. این مشکلات تولیدمثلی شامل، کاهش تعداد اسپرم و اختلال در غدد درون ریز یا هورمون است. بیشتر این تحقیقات در مطالعات حیوانی تولید شده و در انسان تولید نشده است. باز هم، در این مطالعات از غلظت ‌ای بالای اکتیل متوکسی سینامات استفاده شده است.

جریان خون

یکی از نگرانی‌های عمده در مورد مواد بحث برانگیز مراقبت از پوست این است که آیا این مواد در جریان خون جذب می‌شوند. برخی مطالعات شواهدی مبنی بر وجود اوکتینوکسات در ادرار انسان و شیر مادر ایجاد کرده‌اند. برای تعیین تأثیرات کامل اکتیل متوکسی سینامات بر روی بدن انسان، تحقیقات بیشتری لازم است.

خرید اکتیل متوکسی سینامات
خرید اکتیل متوکسی سینامات

آیا جایگزین‌های دیگری برای اکتیل متوکسی سینامات وجود دارد؟

با وجود خطرات، اوکتینوکسات همچنان یک ماده مورد تأیید در سراسر جهان است. متأسفانه، اکتیل متوکسی سینامات اغلب در ضد آفتاب‌های “طبیعی” یافت می‌شود. این مسئله کار را برای مصرف کنندگان دشوار می‌کند، اما اگر می‌خواهید از این ماده شیمیایی در ضد آفتاب خود جلوگیری کنید، توصیه می‌کنیم از ضد آفتاب با اکسید روی یا ترکیبی از اکسید روی و اکسید تیتانیوم استفاده کنید.

این مواد معدنی که به طور طبیعی وجود دارند در سطح پوست شما قرار دارند و جذب جریان خون نمی‌شوند. وقتی در اقیانوس شنا می‌کنید، این مواد معدنی به سادگی به زمینی که از آنجا آمده‌اند برمی‌گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست