فروش پاراستامول

فروش پودر خالص استامینوفن 99.9٪

این پودر متداول ترین مسکن ضد التهاب و تب بر است. تاثیرات ضد درد آن ضعیف بوده و هیچ اثر ضد روماتیسمی ندارد. استامینوفن بهترین نوع داروی استانیلید است. به خصوص برای بیمارانی که نمی توانند از داروهای اسید کربوکسیلیک استفاده کنند، بسیار مناسب است. همچنین برای بهبود آمبولی، سرماخوردگی و دندان درد استفاده می شود. استامینوفن از یک حلقه بنزن تشکیل شده است که توسط یک گروه هیدروکسیل و اتم نیتروژن یک گروه آمید در موقعیت پارا جایگزین شده است و به صورت پودر کریستالی سفید رنگ است.

استامیـنوفن همچنین با نام‌های پاراستامول و APAP شناخته می‌شود و از گروه داروهای شناخته‌شده به عنوان «ضد دردهای آنیلین» است که برای درمان درد و تب استفاده می‌شود. استامینوفن با نام‌های تجاری از جمله تیلنول و پانادول موجود است. معمولاً برای تسکین درد خفیف تا متوسط و به صورت قرص و تزریق داخل رگ نیز مصرف می‌شود. استامیـنوفن برای اولین‌بار در سال 1877 ساخته شد که در حال حاضر در لیست داروهای ضروری سازمان بهداشت جهانی، که مؤثرترین و بی‌خطرترین داروهای مورد نیاز در یک سیستم بهداشتی را معرفی می‌کند وجود دارد. روش سنتز آن به صورت شماتیک در زیر نشان داده‌شده است.

فرمول شیمیایی استامینوفن

عملکرد پاراستامول

این محصول یک ضد درد تب بر استانیلید است. با مهار سنتز پروستاگلاندین ها و غیره این محصول هیچ اثر ضد التهابی واضحی ندارد.

کاربردهای داروی استامیـنوفن:

استامینوفن برای کاهش تب در هر رده سنی قابل استفاده است. در صورتی که سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می‌کند كه استامینوفن برای درمان تب در كودكانی که درجه حرارت بدن آن‌ها بالاتر از 38.5 درجه سانتی‌گراد (101.3 درجه فارنهایت) باشد، مورد استفاده قرار گیرد.

درد

استامینوفن برای تسکین درد خفیف تا متوسط استفاده می‌شود. استفاده از فرم داخل وریدی برای تسکین کوتاه مدت درد در بیماران بخش اورژانس در موارد محدودی گزارش شده است. استامینوفن برخلاف سایر مسکن‌های ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs) آسپیرین و ایبوپروفن فعالیت ضد التهابی نسبتاً کمی دارد، اما ایبوپروفن و استامینوفن اثرات مشابهی در درمان سردرد دارند. داروهای ترکیبی استامینوفن و مواد مخدر قوی مانند مرفین اثر ضد درد را بهبود می‌بخشد.

آرتروز

کالج روماتولوژی آمریکایی، استامیـنوفن را به عنوان یکی از چندین گزینه درمانی برای مبتلایان به ورم مفاصل لگن، دست یا زانو توصیه می‌کند که با ورزش و کاهش وزن بهبود نمی‌یابد.

کمر

براساس یک بررسی منظم توسط کالج پزشکان آمریکایی و انجمن درد آمریكا، پاراستامول به عنوان اولین گزینه درمانی برای كمردرد توصیه شده است.

دندان

NSAID هایی مانند ایبوپروفن، ناپروکسن و دیکلوفناک بیشتر از استامینوفن برای کنترل درد دندان یا درد ناشی از اقدامات دندانپزشکی موثر هستند. ترکیبی از NSAID و استامینوفن مؤثرتر از هر یک به تنهایی است.

به طور کلی پاراستامول برای کاهش تب در افراد در هر سنی تأیید شده است.

پاراستامول برای تسکین دردهای مرتبط با بسیاری از قسمت های بدن استفاده می شود. این خاصیت ضد درد قابل قیاس با آسپرین است، در حالی که اثرات ضدالتهابی آن ضعیف تر می‌باشد. برای بیمارانی که دچار ترشح بیش از حد اسید معده هستند یا طولانی شدن زمان خونریزی آن‌ها ممکن است نگران کننده باشد،  آسپرین گزینه مناسب‌تری است.

پاراستامول همچنین ادرار آور است و توانایی سم زدایی کبد را تقویت می کند. کمبود VK3 منجر به طولانی شدن زمان بتن ریزی خون یا خونریزی بدون توقف می شود. این مورد حتی شامل زخم های بسیار کوچکی که ممکن است به رگ‌های خونی آسیب بزنند نیز می‌شود. نتیجه، خونریزی گسترده زیر پوستی و خونریزی سایر دستگاه‌ها یا اندام‌هایی است که تحت فشار قرار می گیرند: عضلات، مغز، معده، روده، شکم، سیستم ادراری، دستگاه تناسلی و غیره. پاراستامول ممکن است منجر به هماچوری، کم خونی و حتی مرگ شود.

عوارض مصرف دارویی استامینوفن

به طور کلی استعمال استامیـنوفن در دوزهای توصیه شده بی‌خطر است. حداکثر دوز روزانه توصیه شده برای یک بزرگ‌سال سه یا چهار گرم است. دوزهای بالاتر ممکن است منجر به مسمومیت و عوارضی از جمله نارسایی کبد شود. بثورات پوستی جدی به ندرت ممکن است رخ دهد. مصرف آن در دوران بارداری و هنگام شیردهی بدون ضرر است. در مبتلایان به بیماری کبد، ممکن است در دوزهای پایین‌تر استفاده شود. مصرف بیش از حد استامیـنوفن می‌تواند باعث آسیب شدید به کبد شود.

خطر مصرف بیش از حد ممکن است با مصرف مکرر الکل افزایش یابد؛ به همین دلیل استامیـنوفن مهم‌ترین علت نارسایی حاد کبد در غرب است. در تاریخ 1 اوت 2013، سازمان غذا و داروی ایالات متحده هشدار جدیدی درباره استامینوفن صادر کرد که اظهار داشته این دارو می‌تواند باعث واکنش‌های پوستی نادر و احتمالاً کشنده مانند سندرم استیونز-جانسون (SJS) و نکرولیز اپیدرمی سمی (TEN) شود.

آنالیز پودر استامینوفن

جهت دریافت آنالیز رسمی با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

فروش پودر خالص استامینوفن

فروش پودر خالص استامینوفن 99.9٪ در شرکت پیشگامان شیمی در درام های 25 کیلویی محصول کشور هند و آلمان صورت می گیرد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و خرید پودر خالص استامینوفن با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست