خرید آموکسی سیلین

خرید آموکسی سیلین

پیشگامان شیمی به عنوان یکی از بزرگترین واردکنندگان مواد اولیه دارویی با چندین دهه تجربه، ماده اولیه دارویی آموکسی سیلین را با بالاترین و خالص‌ترین کیفیت برای چندین کاربرد در محصولات دارویی وارد می‌کند. شما مشتریان عزیز می‌توانید جهت خرید آموکسی سیلین دارای کیفیت عالی، با کارشناسان و متخصصان مجموعه پیشگامان شیمی تماس بگیرید.

خرید آموکسی سیلین

آموکسی سیلین چیست؟

آموکسی سیلین که گاهی آموکسیل نیز نامیده می‌شود، آنتی‌بیوتیکی شبیه پنی سیلین است که عفونت‌های باکتریایی را درمان می‌کند، از جمله آن‌هایی که گوش، بینی، پوست، مجاری ادرار، ریه ها و گلو را آزار می‌دهد. بیمارانی که برای عفونت‌های باکتریایی نیاز به تسکین دارند می‌توانند آموکسی‌سیلین را از طریق قرص‌های با انتشار طولانی یا قرص‌های فوری با تجویز خوراکی مصرف کنند. هر دو نوع قرص خوراکی می‌تواند جویده شود یا بلعیده شود. قدرت معمول دوز آموکسی سیلین 500 میلی گرم یا 875 میلی گرم است و دوزهای آن بین 8 تا 12 ساعت همراه با غذا مصرف می‌شود.

نحوه‌ی عملکرد آموکسی سیلین

آموکسی سیلین آنهیدروس فرم آنهیدروس یک آنتی‌بیوتیک آمینوپنی سیلین نیمه سنتتیک با طیف وسیع با فعالیت ضد باکتری است. آموکسی‌سیلین به پروتئین‌های متصل به پنی سیلین (PBP) واقع در غشای داخلی دیواره سلول باکتری متصل شده و آن‌ها را غیرفعال می‌کند.  غیرفعال سازی PBP‌ها در پیوند عرضی زنجیره‌های پپتیدو گلیکان لازم برای مقاومت و استحکام دیواره سلول‌های باکتریایی تداخل ایجاد می‌کند. این امر سنتز دیواره سلول باکتری را قطع کرده و منجر به ضعیف شدن دیواره سلول باکتری شده و باعث لیز سلول می‌شود.

خرید آموکسی سیلین
خرید آموکسی سیلین

شرایط استفاده

آموکسی سیلین یک آنتی بیوتیک بتا-لاکتام از نظر دارویی فعال و گسترده در برابر باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی است. آموکسی‌سیلین در دستگاه گوارش پایدار است و در مقایسه با پنی‌سیلین‌های طبیعی که از راه خوراکی تجویز می‌شود، جذب بالاتری دارد. آموکسی سیلین به دلیل خواص دارویی و فارماکوکینتیک آن، آنتی‌بیوتیکی است که به طور گسترده در داروهای انسانی و دامپزشکی برای درمان و پیشگیری از عفونت‌های باکتریایی تنفسی، گوارشی، ادراری و پوستی استفاده می‌شود.

آموکسی‌سیلین توسط β- لاکتاماز باکتریایی یا پنی سیلیناز فعال می‌شود. در طب انسانی آموکسی‌سیلین معمولاً در ترکیب با اسید کلاولانیک، یک مهار کننده پنی سیلیناز استفاده می‌شود. به طور معمول با اسید کلاولانیک در استفاده دامپزشکی استفاده نمی‌شود.

آموکسی‌سیلین در بسیاری از حیوانات اهلی و غذایی از جمله گربه، سگ، کبوتر، اسب، مرغ گوشتی، خوک، بز، گوسفند، گوساله قبل از نشخوار (از جمله گوساله گوشتی) و گاو استفاده می‌شود. در سگ‌ها و گربه ها از آموکسی‌سیلین در عفونت‌های تنفسی و ادراری و در زخم‌های بافت نرم ناشی از باکتری‌های بیماری زا گرم مثبت و گرم منفی استفاده می‌شود.

در طیور، آموکسی‌سیلین برای درمان عفونت‌های حساس دستگاه‌های غذایی، دستگاه ادراری و تنفسی استفاده می‌شود.در خوک‌ها، آموکسی‌سیلین برای درمان پاتوژن‌های اصلی دستگاه تنفسی استفاده می‌شود، که عمدتا توسط Actinobacillus pleuropneumoniae، Streptococcus suis و Pasteurella multocida ایجاد می‌شود.

الکل و آموکسی سیلین

اگرچه نوشیدن الکل هنگام مصرف آموکسی‌سیلین نسبتاً خطرناک نیست، بیمارانی که آنتی بیوتیک همراه با الکل مصرف می‌کنند باید همیشه مراقب باشند. الکل می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کرده و در برابر باکتری‌ها آسیب پذیر شود. پزشکان معمولاً بیماران را از مصرف الکل منصرف می‌کنند، زیرا افراد می‌توانند مدت زمان بهبودی را افزایش دهند و عوارض جانبی بیشتری را تحمل کنند.

اگر کسی بیش از حد شراب بخورد و آموکسی‌سیلین مصرف کند، او خود را در معرض عوارض جانبی چالش برانگیز از سیاهی، رفتار پرخاشگرانه و وابستگی به الکل قرار می‌دهد. در بدتر این، وابستگی به الکل می‌تواند تحمل، و احتمالاً اختلال در مصرف الکل را تشویق کند.

خرید آموکسی سیلین
خرید آموکسی سیلین

دوز مصرف آموکسی سیلین

دوز آموکسی سیلین بسته به نوع عفونت و سن شما در افراد مختلف متفاوت خواهد بود.

بزرگسالان: دوز معمول در بزرگسالان 250 یا 500 میلی‌گرم 3 بار در روز است.

کودکان: دوز مصرفی برای کودکان به وزن بدن آن‌ها بستگی دارد. این دارو معمولاً 3 بار در روز تجویز می‌شود.

پزشک شما را برای مدت زمان مصرف آموکسی سیلین (معمولاً 3 تا 7 روز) به شما راهنمایی خواهد کرد. همیشه آموکسی‌سیلین خود را دقیقاً همانطور که پزشک به شما گفته است مصرف کنید. برچسب داروخانه روی داروی شما به شما می‌گوید که مقدار مصرف، تعداد دفعات مصرف آن و دستورالعمل های خاص چیست.

تفاوت اصلی سفالکسین با آموکسی سیلین چیست؟

سفالکسین یک داروی تجویزی است که برای درمان انواع عفونت‌های باکتریایی استفاده می‌شود. این یک آنتی بیوتیک سفالوسپورین نسل اول است که در طبقه بندی بزرگتر آنتی بیوتیک‌های بتا لاکتام قرار دارد. سفالکسین با اتصال پروتئین‌های متصل به پنی سیلین در داخل دیواره سلولی، در سنتز دیواره سلول دخالت می‌کند.

در نهایت، وقتی سفالکسین به میزان مناسب دوز می‌شود، باعث لیز، یا تخریب سلول باکتری می‌شود.انواع مختلف باکتریایی حاوی پروتئین‌های متصل‌کننده مختلف باکتریایی است، بنابراین اثربخشی سفالکسین در انواع مختلف باکتری‌ها متفاوت است. سفالکسین به صورت قرص خوراکی یا کپسول و همچنین سوسپانسیون خوراکی در دسترس است. نام تجاری سفالکسین Keflex است. این توسط نوزادان، کودکان و بزرگسالان استفاده می‌شود.

آموکسی سیلین یک داروی تجویزی است که برای درمان انواع عفونت های باکتریایی نیز استفاده می‌شود. این یک آنتی‌بیوتیک پنی سیلین است اما در گروه بزرگتری از آنتی‌بیوتیک‌های بتا لاکتام قرار می‌گیرد. آموکسی‌سیلین مانند سفالکسین با اتصال پروتئین های متصل به پنی سیلین در داخل دیواره سلولی منجر به تخریب سلول باکتری در سنتز دیواره سلول می‌شود.

آموکسی سیلین به صورت قرص یا کپسول خوراکی، قرص جویدنی و همچنین سوسپانسیون خوراکی در دسترس است. نام تجاری آموکسی سیلین Amoxil یا Polymox است. این توسط نوزادان، کودکان و بزرگسالان استفاده می‌شود.

سفالکسین یا آموکسی سیلین مؤثرتر است؟

اثربخشی سفالکسین یا آموکسی سیلین در هر نوع باکتری و هر بیمار متفاوت خواهد بود. با هر باکتری حساس، هر دارویی ممکن است مؤثر باشد به شرطی که در فواصل صحیح به میزان مناسب مصرف شود. اثربخشی آنتی بیوتیک‌های بتا لاکتام به مدت زمانی بستگی دارد که داروی آزاد و غیر پروتئینی محدود به حداقل غلظت بازدارندگی (MIC) باکتری‌ها باشد.

یکی دیگر از عوامل در آنتی بیوتیک درمانی، مقاومت به آنتی بیوتیک است. مقاومت آنتی‌بیوتیکی زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری‌ها در پاسخ به قرار گرفتن در معرض یک آنتی بیوتیک تغییر کنند. این تغییر سازگار است تا بتواند علی رغم آنتی‌بیتویک زنده بماند. در مورد آنتی‌بیوتیک‌های بتا لاکتام، باکتری ها آنزیم‌های بتا لاکتاماز تولید می‌کنند که آنتی بیوتیک را بی اثر می‌کند. تکرار یا استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک‌ها، و همچنین دوز کمتر از حد مطلوب، ممکن است به مقاومت آنتی‌بیوتیکی کمک کند.

اثرات جانبی آموکسی سیلین

مانند همه داروها، آموکسی سیلین نیز می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند، اگرچه همه این عوارض را ندارند. اغلب با عادت بدن به داروی جدید، عوارض جانبی بهبود می یابد.

اثرات مشترک و کوتاه مدت آموکسی سیلین

آموکسی سیلین هر دو اثر کوتاه مدت و طولانی مدت دارد که از نظر شدت متفاوت است. اثرات آموکسی‌سیلین بسته به حساسیت فرد به دارو، به طور کلی خفیف تا متوسط است. اگر کسی نسبت به آموکسی سیلین حساسیت زیادی داشته باشد، ممکن است علائم زیر را تحمل کند:

  • استفراغ
  • اسهال
  • تخلیه
  • راش
  • زبان سیاه و متورم
  • دل درد
  • سرگیجه
  • سردرد
  • عفونت‌های مخمری
  • حالت تهوع

اثرات آموکسی سیلین می‌تواند بر اساس غلظت یا عدم تجویز افراد از دوز توصیه شده متفاوت باشد. عوارض جانبی مانند اسهال می‌تواند علائم دیگری مانند کم آبی بدن را به همراه داشته باشد. کمبود آب در بدن وقتی آموکسی سیلین با الکل ترکیب شود که باعث کم آبی بدن نیز می‌شود یک نگرانی خاص است. سردرد می‌تواند تحریک پذیری را افزایش دهد و مانع از انجام فعالیت‌های روزمره بیماران شود، که همچنین می‌تواند با مصرف الکل بدتر شود. معمولاً عوارض جانبی کوتاه مدت تهدیدکننده زندگی طی چند روز یا چند هفته از بین می‌روند.

خرید آموکسی سیلین
خرید آموکسی سیلین

اثرات کمتر رایج و دراز مدت آموکسی سیلین

افراد در نتیجه آموکسی سیلین می‌توانند مشکلات تنفسی، مشکلات ادرار یا تشنج را تجربه کنند. واکنش‌های آلرژیک می‌تواند باعث ایجاد بثورات روی پوست و ناراحتی برای فرد شود. علائم دیگری نیز وجود دارد که مشکل ساز هستند، از جمله:

  • ادرار تیره / مشکلات ادرار
  • کبودی و خونریزی غیرطبیعی
  • آسم
  • مشکلات قاعدگی
  • زردی
  • آسیب کبدی
  • علائم شبیه آنفولانزا
  • زخم‌های باز شده از تاول

اثرات طولانی مدت آموکسی سیلین بسته به تعداد دفعات استفاده فرد از دارو می‌تواند بدتر شود. اگر کسی آموکسی‌سیلین را با داروی تجویز شده یا ماده دیگری مانند الکل ترکیب کند، به دلیل واکنش هر دو ماده شیمیایی، علائم پیچیده‌تر می‌شوند. علاوه بر این، افراد مبتلا به دیابت یا بیماری کلیوی می‌توانند احتمال بروز عوارضی مانند ادرار تیره (دیابت) یا بدتر شدن بیماری کلیه را افزایش دهند. سایر اثرات طولانی مدت آموکسی سیلین شامل مه مغزی، افسردگی، توهم و اختلالات روان پریشی است. اثرات اخیر بیشتر در ترکیبات آموکسی‌سیلین و کلاریترومایسین دیده می‌شود.

تداخلات دارویی مصرف آموکسی سیلین

آموکسی سیلین ممکن است با برخی داروها و مکمل‌های گیاهی تداخل داشته باشد، بنابراین قبل از شروع آموکسی‌سیلین با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید. اگر از قرص‌های ضد بارداری استفاده می‌کنید، در صورت داشتن بیماری (استفراغ) یا اسهال که بیش از 24 ساعت طول بکشد، می‌توان اثر آن را کاهش داد. اگر این اتفاق افتاد، طی چند روز آینده از پزشک یا داروساز خود در مورد پیشگیری از بارداری راهنمایی بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست