قیمت آربوتین Arbutin

خرید پودر آربوتین

پیشگامان شیمی به عنوان یکی از برترین تامین کنندگان مواد شیمیایی در ایران، پودر آربوتین با کیفیت بالا و قیمت مناسب را به مشتریان ارائه می‌دهد. این شرکت با داشتن تجربه و دانش فنی کافی، بهترین محصولات را در زمینه تولید و تامین مواد شیمیایی ارائه می‌کند. پودر آربوتین یک ترکیب شیمیایی مفید است که در بسیاری از صنایع از جمله، دارویی و آرایشی به کار می‌رود. با خرید پودر آربوتین از پیشگامان شیمی، می‌توانید از کیفیت بالا و قیمت مناسب بهره‌مند شوید و به راحتی از آن در تولید محصولات خود استفاده کنید.

جهت استعلام قیمت آربوتین خالص

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

راهنمای فرمولاسیون

آلفا آربوتین محلول در آب است و به راحتی در فاز آبی فرمولاسیون های آرایشی جای می گیرد. این ماده باید در دمای حداکثر 40 درجه سانتیگراد پردازش شود و در برابر هیدرولیز پایدار است همانطور که در محدوده pH بین 3.5 – 6.6 آزمایش شده است.

  • میزان استفاده توصیه شده: 0.2 – 2%
  • شکل ظاهری: پودر کریستالی سفید
  • حلالیت: محلول در آب گرم یا سرد
  • ذخیره سازی: در مکانی تمیز و در دمای اتاق از نور و رطوبت محافظت می شود. پس از باز شدن، برای جلوگیری از آلودگی میکروبی ثانویه، آن را با احتیاط حمل کنید.

آربوتین (Arbutin) چیست؟

 یک گلیکوزید (مولکولی از قند است که به یک بخش غیر کربوهیدرات متصل شده باشد) است. آلفاآربوتین به راحتی در آب سرد حل می‌شود به همین دلیل در فرمولاسیون‌های آرایشی و بهداشتی می‌تواند وارد فرمولاسیون شود. این ماده به‌صورت موضعی، تیروسیناز را مهار می‌کند و مانع از تشکیل ملانین می‌شود.

بنابراین به عنوان یک ماده روشن‌کننده پوست استفاده می‌شود. مقادیر بسیار کمی از این ترکیب در گندم، پوست گلابی و برخی غذاهای دیگر یافت می‌شود. همچنین در گل برگنیا یافت می‌شود. این ماده را می‌توان ازواکنش استوبرموگلوکوز و هیدروکینون در حضور قلیاها به صورت مصنوعی تهیه کرد.

فروش آربوتین

          فرآیند تولید ملانین توسط تیروزسین:

مهارکردن تیروزسیناز

مهارکردن تیروزسیناز توسط آربوتیـن و فرآیندی که مانع از تشکیل ملانین می‌شود را در تصویر فوق می‌توان مشاهده کرد. زرشک که حاوی این ترکیب است، یک روش درمانی سنتی برای عفونت‌های دستگاه ادراری است.

خرید آربوتین
خرید آربوتین پودری

انواع آربوتین

دو نوع – آلفا و بتا وجود دارد. بین این دو، مورد اول موثرتر است.

1_آلفا آربوتین

آلفا آربوتین (4-هیدروکسی فنیل α-گلوکوپیرانوزید) خالص‌ترین شکل آربوتین موجود است. همچنین محلول در آب است و جذب پوست را آسان می‌کند. این نکته‌ای است که باید درباره محصولات حاوی آلفا آربوتین ذکر کنید. به دلیل هزینه‌های بالای تولید به طور کلی گران هستند. بنابراین اگر کالایی ارزان قیمت را مشاهده کردید که ادعا می‌کند حاوی این ماده است، ممکن است بخواهید دو بار فکر کنید.

محصولات دارای آلفا آربوتین در روشن سازی پوست بسیار موثر هستند. با غلظت مناسب، وجود این عامل می‌تواند تا حد زیادی به نفع کسانی باشد که از هایپرپیگمنتیشن رنج می‌برند.

2_بتا آربوتین

نوع دیگر از این ترکیب کلاس بتا است. این در مقایسه با آلفای معادل آن ارزان‌تر است و به همان اندازه نیز موثر نیست. هر چند هنوز هم اثرات نسبتاً قابل توجهی ایجاد می‌کند.اگر در لیست مواد تشکیل دهنده یک محصول مراقبت از پوست، آلفا ذکر نشده باشد، می‌توان گفت که نوع بتا این ترکیب به کار رفته است.

آربوتین از کجا آمده است؟

آربوتین که به آن آلفا-آربوتین نیز می‌گویند به طور طبیعی در چندین گونه مختلف گیاهی وجود دارد. گیاهانی که بالاترین غلظت شناخته شده هستند، توت فرنگی و توت است. همچنین در انواع زغال اخته، قره قاط، گندم و گلابی یافت می‌شود. از زرشک قرن‌ها در اروپا و آمریکای شمالی به عنوان یک داروی سنتی استفاده می‌شده است. قبل از کشف آنتی بیوتیک‌های مدرن، زرشک یکی از معدود داروهای ضد میکروبی است که به طور طبیعی شناخته می‌شود. فعالیت ضد میکروبی تا حدی به دلیل وجود آربوتین است.

از زرشک به طور سنتی برای درمان عفونت‌های دستگاه ادراری استفاده می‌شود.اشکال مصنوعی این ترکیب را می‌توان با سنتز شیمیایی یا با فرایند کاتالیز آنزیمی ایجاد کرد. به نظر می‌رسد مطالعات آزمایشگاهی 7٪ آربوتین اثر مهاری بیشتری بر تولید ملانین دارد.

ماده روشن‌کننده پوست

عصاره زرشک در درمان‌های روشن‌کننده پوست که برای استفاده طولانی مدت و منظم طراحی شده است، استفاده می‌شود. عصاره زرشک یک عامل فعال در مواد روشن‌کننده پوست است که نسبت به مواد سنتی روشن‌کننده پوست مانند هیدروکینون گران‌تر است همچنین استفاده از این  مواد در بسیاری از کشور‌ها ممنوع است.

در مطالعات آزمایشگاهی ملانوسیت‌های انسانی که در معرض آربوتیـن قرار گرفته بودند، غلظت‌های زیر 300 میکروگرم بر میلی‌لیتر گزارش شده است که فعالیت تیروزسیناز و میزان ملانین و همچنین میزان سمیت سلولی را کاهش داده است. اگر pH فرمولاسیون ایده‌آل نباشد، آلفاآربوتیـن نسبت به تخریب در حضور آب بسیار حساس است. pH این فرمول تقریباً 4.9 است که نشان می‌دهد مناسب‌ترین pH برای به حداقل‌رساندن تخریب آلفا آربوتین است.

خرید آربوتین
خرید آربوتین

مزایای آربوتین برای پوست

دارای خواص محافظت در برابر آفتاب است. آربوتین می‌تواند با جلوگیری از تولید تیروزیناز، درجه تیرگی پوست را پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب کاهش دهد.

ملایم روی پوست:

در حالی که سایر مواد روشن کننده پوست می‌توانند پوست را خشک و تحریک کنند، این ترکیب اثر تحریک کنندگی کمتری دارد. “از آنجا که ماده فعال آربوتین به آهستگی آزاد می‌شود، می‌تواند نسبت به سایر مواد روشن کننده پوست تحریک کمتری  داشته باشد و برای افرادی که پوست حساس دارند بهتر باشد.”

بهبود رنگ ناهموار:

از آنجا که این ترکیب باعث مهار تیروزیناز می‌شود، آنزیمی که به تولید ملانین کمک می‌کند، می‌تواند از لکه‌های تیره جلوگیری کرده و یا حتی به محو شدن آن‌ها کمک کند و منجر به یکدست شدن چهره شود.

استفاده ایمن با سایر محصولات مراقبت از پوست:

هیچ فعل و انفعال منفی شناخته شده‌ای بین این ماده و سایر مواد مراقبت از پوست وجود ندارد. می توان روزانه دو بار از آن استفاده کرد. برای حداکثر نتیجه، آن را می‌توان هم صبح و هم شب استفاده کرد.

امن تر از هیدروکینون:

برای مدتی، هیدروکینون ماده معجزه آسای روشن کننده پوست بود. تا زمانی که توسط FDA اعلام شد که سرطان زاست (در صورت مصرف خوراکی، به جای استفاده موضعی). در حالی که هیدروکینون با از بین بردن سلول‌های تولید کننده رنگدانه و ملانین کار می‌کند، آربوتین آنزیم‌هایی را مهارمی‌کند که سلول‌های تولید کننده رنگدانه را تحریک می‌کنند.

در محو شدن جای زخم موثر است:

آربوتین دقیقاً مانند توانایی آن در از بین بردن لکه‌های تیره، در از بین بردن جای زخم های آکنه‌ای بنفش- قرمز که مدت زیادی پس از از بین رفتن آکنه وجود دارند نیز عالی است.

پوست را روشن می‌کند:

همانطور که در بالا توضیح داده شد، ایجاد لکه‌های تیره را محدود کرده و اثر روشن کننده‌ای بر روی پوست ایجاد می‌کند.

کمتر از هیدروکینون تهاجمی است:

برای هایپرپیگمانتاسیون شدیدتر و ملاسما، هیدروکینون به دلیل قدرت خود به طور سنتی عنصر انتخابی بوده است، اما هیدروکینون اغلب در محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود مصنوعی، تهاجمی است و در صورت استفاده نادرست می‌تواند به پوست آسیب برساند (مانند آسیب دائمی پوست با لکه‌های مایل به آبی / خاکستری). آربوتین از مشتقات بسیار امن و طبیعی هیدروکینون است و نشان داده شده است که درمان موضعی آربوتین برای درمان ملاسما و همچنین مناطق شدید تیره است. تمام قدرت بدون عوارض جانبی بد.

چه زمانی باید از آربوتین استفاده کنیم؟

آلفا آربوتین برای انواع پوست و رنگ آن به خوبی کار می‌کند. برای تقویت فواید آن، آن را در کنار ویتامین C یا بعد از لایه برداری با AHA استفاده کنید (که باعث بهبود جذب آن می‌شود). می‌توان آن را روز یا شب استفاده کرد،و باید آن را برای تمیز کردن پوست خشک، قبل از مرطوب کردن استفاده کنید. مهم است که به یاد داشته باشید محو شدن رنگدانه‌ها زمان می‌برد – شما بلافاصله نتیجه را نمی‌بینید.

آربوتین چقدر موثر است؟

محققان از دهه 1990 در حال بررسی توانایی آربوتین در مهار تیروزیناز در سلول‌های پوستی هستند. شواهد علمی امیدوار کننده ای وجود دارد که نشان می‌دهد این ترکیب به عنوان یک ماده روشن کننده پوست خصوصاً در مورد فرم های مصنوعی، A-Arbutin و deoxyarbutin، موثر است. با این حال، بیشتر این شواهد از مطالعات حیوانی یا مطالعات آزمایشگاهی روی سلول‌های کشت یافته پوست انسان است.

خرید آربوتین
قیمت پودر آربوتین

خطرات استفاده از آربوتین

آربوتین هیدروکینون گلوکوزیله شده است، و ممکن است خطرات سرطانی مشابهی را به همراه داشته باشد. اگرچه ادعاهایی نیز وجود دارد که این ماده خطر سرطان را کاهش می‌دهد. انستیتوی تحقیقات غذایی آلمان در پوتسدام دریافته که باکتری‌های روده می‌توانند اربوتین را به هیدروکینون تبدیل کنند و این باعث ایجاد محیطی مطلوب برای سرطان روده می‌شود.

قبل از اینکه بخواهید هر محصول پوستی حاوی این ترکیب را خریداری کنید، باید این را بدانید: برخی از افراد به دلیل مزایای روشن کنندگی مشابه آن با هیدروکینون، از این ترکیب ناراضی هستند. با این حال، این ترکیب به طور گسترده‌ای یک ماده ایمن و موثر برای روشن شدن پوست در نظر گرفته می‌شود.

“این ترکیب در برخی از محصولات مراقبت از پوست برای بهبود رنگدانه‌ها موجود است.” “استفاده روزمره از این محصولات به طور منظم باعث بهبود چهره شما می‌شود.” چیزی که محققان خاطر نشان می‌کند این است که آربوتین می‌تواند راهی عالی برای روشن شدن جای زخم‌های آکنه باشد – آن‌ها توصیه می‌کنند از روش‌های درمان آکنه با مواد طبیعی و آربوتین استفاده کنید.

فروش آربوتین پودری

خرید پودر و عصاره آربوتین که در درام‌های 25 کیلویی عرضه می‌شود. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

آربوتین در چه گیاهانی وجود دارد

آربوتین در توت، زغال اخته، گندم و درختان گلابی یافت می شود.

چه چیزی از آلفا آربوتین قوی تر است؟

ثابت شده است کوجیک اسید نسبت به آلفا آربوتین موثرتر است. به طور خلاصه، آلفا آربوتین و کوجیک اسید در محو یا روشن کردن لکه های تیره ای که پوست شما به آن عادت کرده است موثر هستند.

چرا آلفا آربوتین من را تیره تر می کند؟

رنگ پوست شما به مقدار ملانین بستگی دارد که توسط آنزیمی به نام تیروزیناز در سلول های ملانوسیت شما تحریک می شود. هر بار که پوست شما با نور UV تماس پیدا می کند، تیروزیناز فعال می شود. آلفا آربوتین با کند کردن روند رنگدانه سازی ناشی از اشعه ماوراء بنفش، فعالیت تیروزیناز را مسدود می کند.

فرق هیدروکینون و آربوتین

هر دو به نوعی ماده آرایشی سفید کننده پوست هستند. در مقایسه با آربوتین، هیدروکینون یک عامل روشن کننده پوست قوی تر است، اما سمیت سلولی، سمیت کلیوی و ژنوتوکسیک را به همراه دارد.

عوارض آربوتین چیست

درماتیت یا درماتیت تماسی (تحریک پوستی ناشی از تماس با یک آلرژن) یکی از عوارض جانبی احتمالی استفاده از آربوتین است. علائمی که باید مراقب باشید عبارتند از قرمزی، خارش، خشکی، تاول، یا بثورات.

وقتی استفاده از آربوتین را متوقف می کنید چه اتفاقی می افتد؟

به محض اینکه استفاده از محصولات آربوتین را متوقف کنید، پوست شما به حالت قبلی خود باز می گردد. اثرات مفید آربوتین موقتی است. زیرا صرفاً فعالیت آنزیم کلیدی تیروزیناز را مهار می کند و تولید ملانین را کاهش می دهد. هیچ تغییر یا واکنش دائمی ایجاد نمی شود

آربوتین برای چه نوع پوستی مناسب است؟

آربوتین برای همه انواع پوست بی خطر در نظر گرفته می شود. به ویژه برای پوست های تیره تر، که بیشتر احتمال دارد رنگدانه هایپرپیگمانته شوند، مفید است، زیرا دارای مقادیر بیشتری ملانین است. در حالی که برای پوست های حساس نیز بی خطر است زیرا عنصر فعال آربوتین به آرامی آزاد می شود

آربوتین یا ویتامین C کدام بهتر است؟

آربوتین در مقایسه با ویتامین C بهترین است زیرا عوارض جانبی کمتری دارد و مزایای بیشتری مانند کاهش لکه‌های تیره، لکه‌های پیری و غیره دارد. آربوتین نتایج سریع‌تری نسبت به ویتامین C می‌دهد. آربوتین مانند هیدروکینون عمل می‌کند، به این معنی که دارای فاکتورهای رنگ‌دهی است.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • مرمر

    حداقل مقدار سفارش چند گرم است؟
    میتوان با ویتامین سی و کوجیک اسید میکس کرد؟

    پاسخ
    • دکتر الهام استخری

      سلام وقت شما بخیر عزیز حداقل مقدار درخواست نمونه 100 گرمی می باشد. بله این امکان وجود دارد. موفق باشید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست