اسانس گریپ فروت

اسانس گریپ فروت

گریپ فروت یکی از مرکباتی است که در عین کم‌مصرف‌تر بودن نسبت به سایر مرکبات، دارای خواص بسیار زیادی است. اسانس این میوه نیز دارای کاربرد‌ها و مزایای فراوانی است. از اسانس این میوه برای تهیه محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود. اسانس گریپ فروت دارای مصارف پزشکی نیز است. اسانس این میوه در حالت روغنی موجود است. در این مطلب درباره خواص، کاربرد‌ها و طرز تهیه اسانس گریپ فروت اطلاعات مفیدی ارائه می‌کنیم و به بررسی این موارد می‌پردازیم.

استفاده از اسانس گریپ فروت

اسانس روغنی گریپ فروت یک روغن با رایحه مرکبات با پرتقال است که اغلب در آروماتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طریق روشی که به عنوان سرد کننده شناخته می‌شود، روغن از غده‌های واقع در پوست گریپ فروت استخراج می‌شود. روغن ضروری گریپ فروت دارای خواص متفاوتی است که می‌تواند انواع فواید سلامتی از جمله کاهش فشار خون و استرس را به شما ارائه دهد.

اسانس گریپ فروت چگونه است؟

اسانس این میوه از پوست آن گرفته می‌شود. به همین دلیل است که اسانس گریپ فروت نارنجی‌رنگ است. اسانس این میوه دارای رایحه‌ای ملایم و دلنشین است. مزه اسانس میوه یاد شده نیز تلخ است. اسانس گریپ فروت ترکیبات فرار و مفید بسیار زیادی درون خود دارد. ترکیبات آنتی‌اکسیدان، ترکیبات ضد سرطان، ترکیبات ضد استرس و ترکیبات ضدالتهاب بخشی از این ترکیبات بسیار مفید هستند.

مزایای اسانس گریپ فروت

  • ضدعفونی سطوح
  • پاکسازی بدن
  • کاهش افسردگی
  • تحریک سیستم ایمنی بدن
  • کاهش احتباس مایعات
  • مهار ولع مصرف شکر
  • تسهیل کاهش وزن

کاهش وزن با گریپ فروت

اسانس گریپ فروت و کاهش وزن

اسانس گریپ فروت مانند خود این میوه می‌تواند اثرات بسیار مناسبی بر روی افزایش سوخت‌وساز بدن داشته باشد. علاوه بر مسئله یاد شده، استفاده از این اسانس باعث کاهش اشتها نیز می‌شود. به همین علت یکی از خواص این اسانس کاهش وزن است. البته استفاده از اسانس گریپ فروت به‌تنهایی باعث کاهش وزن نمی‌شود. لازم است از این اسانس در کنار رژیم غذایی مناسب استفاده کرد. طی تحقیقات به‌عمل‌آمده مشخص شده است که استنشاق اسانس گریپ فروت نیز باعث کاهش وزن می‌شود.

استنشاق گریپ فروت اثری مستقیمی بر روی اعصاب سمپاتیک می‌گذارد. فعالیت اعضای سمپاتیک نیز بر روی بافت چربی سفید بدن مؤثر است. بافت سفید چربی بدن مسئولیت لیپولیز را بر عهده دارد. طی آزمایش‌ بر روی موش‌ها مشخص شد که با استنشاق اسانس گریپ فروت میزان لیپولیز در آن‌ها افزایش می‌یابد. این مسئله باعث سرکوب افزایش وزن می‌شود.

کاهش استرس یا اسانس گریپ فروت

به دلیل اینکه بوی گریپ فروت تسکین‌دهنده و نشاط‌آور است اثر بسیار مثبتی بر روی کاهش استرس و به وجود آوردن آرامش در افراد می‌گذارد. با استفاده از اسانس روغنی گریپ فروت در منزل می‌توان به‌راحتی فشارخون را کاهش داد. استفاده از بخارات این اسانس نیز اثرات مستقیمی بر بخشی از مغز می‌گذارد که مسئول کنترل پاسخ عاطفی است. طی تحقیقات به‌عمل‌آمده، ترکیب اسانس روغنی گریپ فروت با روغن‌هایی مانند روغن نعناع، استراگون، رازیانه و روغن گل رز فعالیت و آرامش مغز به شکل قابل‌توجهی تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

اثر مثبت اسانس گریپ فروت بر هضم غذا

استفاده از اسانس گریپ فروت خون‌رسانی به اعضای دستگاه گوارش را تسریع می‌کند. این مسئله باعث پاکسازی این اندام‌ها می‌شود. به این طریق است که استفاده از این اسانس باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش و هضم سریع‌تر مواد غذایی می‌شود. اثرات استفاده از این اسانس مانع احتباس مایعات در بدن می‌شود. باکتری‌های مضر موجود در روده یا سایر اعضای دستگاه گوارش نیز تحت تأثیر این اسانس از بین می‌روند.

اسانس گریپ فروت برای پوست

بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی تولید شده برای پوست، از اسانس مرکبات بهره‌برداری می‌کنند. علت این است که اسانس مرکبات دارای خواص ضدپیری و ضد باکتری هستند. گریپ فروت نیز از این قاعده مستثنی نیست و استفاده از اسانس آن اثرات ضد چربی و ضد باکتریایی برای پوست به همراه خواهد داشت. فواید اسانس گریپ فروت برای پوست به همین مسئله ختم نمی‌شود. استفاده از این اسانس در لوازم بهداشتی مربوط به پوست می‌تواند از پوست در برابر اثرات مخرب آلودگی هوا و اشعه ماورای بنفش محافظت کند.
اسانس گریپ فروت دارای خاصیت آنتی سلولیت نیز است. استفاده از این اسانس کمک بزرگی در رفع سلولیت‌های آزاردهنده می‌کند. اثرات به‌جامانده از زخم، بریدگی و گزش نیز با استفاده از این اسانس با سرعت بیشتری بهبود می‌یابند. عفونت‌های پوستی نیز دوره درمان کوتاه‌تری با استفاده از اسانس گریپ فروت خواهند داشت. ترکیب روغن رزماری و اسانس روغنی گریپ فروت می‌تواند مارکر‌های التهابی بدن را مهار کند. از این طریق اثرات منفی ناشی از قرار گرفتن زیر آفتاب و تابش اشعه فرابنفش به پوست کاهش می‌یابد.

کاربرد و موارد استفاده اسانس گریپ فروت

  • استفاده در تولید آبمیوه‌ها و نوشیدنی‌ها
  • استفاده در تولید تافی، آبنبات، پاستیل و شکلات‌ها
  • استفاده در تولید پودر ژله و شربت
  • به‌کارگیری در تولید کمپوت
  • به‌کارگیری در تولید کیک و شیرینی از جمله ویفر‌ها و بیسکوئیت‌ها
  • استفاده در تهیه گیاهان دارویی و گیاه‌پزشکی

طرز تهیه اسانس گریپ فروت

طرز تهیه اسانس گریپ فروت

اسانس گریپ فروت را از پوست این میوه استخراج می‌کنند. لازم به ذکر است که اسانس این میوه روغنی است. اسانس گریپ فروت را با استفاده از روشی که به نام پرس سرد شناخته می‌شود، از غدد موجود در پوست این میوه استخراج می‌کنند. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، این اسانس دارای خواص و فواید فراوانی است. هنگام مصرف اسانس گریپ فروت باید دقت فراوانی به‌اندازه مصرف این اسانس داشت. علیرغم خواص فراوان اسانس این میوه، در صورتی که استفاده از آن بیش از حد استاندارد باشد، می‌تواند اثرات سمی داشته باشد.

ایمنی استفاده از اسانس گریپ فروت

برای اکثر مردم، اسانس گریپ فروت استفاده موضعی یا از طریق استنشاق بی‌خطر است. با این حال، مواردی وجود دارد که باید هنگام استفاده از روغن‌های ضروری به خاطر بسپارید، از جمله: همیشه هنگام استفاده از روغن‌های ضروری به صورت موضعی از روغن حامل استفاده کنید تا روغن قبل از استفاده رقیق شود.

به طور کلی توصیه می‌شود برای نوزادان و کودکان قبل از استفاده از روغن‌ها به دلیل نگرانی در مورد ایمنی، با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی تماس بگیرید. به نظر می‌رسد که بعضی از روغن‌های اساسی در دوران بارداری بی‌خطر هستند، اما توصیه می‌شود قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

خرید اسانس گریپ فروت

شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، محصول مورد نیاز صنایع مختلف را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت تأمین کند. این محصول در سریع‌ترین زمان ممکن به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال می‌شود. قیمت‌های عرضه شده توسط این شرکت همواره پائین‌ترین قیمت است و شما مشتریان عزیز می‌توانید ضمن استعلام قیمت، با قیمت سایر اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر مقایسه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست