خرید اسانس توت فرنگی

اسانس‌ها از مهم‌ترین مواد برای تولید محصولاتی هستند که به آن‌ها نیازمندیم و روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم. اسانس توت فرنگی نیز یکی از اسانس‌هایی است که کاربردهای گسترده‌‌ای در صنایع خوراکی و تولید محصولات مراقبت روزانه دارد. این اسانس محصولی است که خواص بسیاری برای شما به ارمغان می‌آورد.

اسانس‌ها معمولاً از گیاهان و مواد خوراکی به دست می‌آیند. این مواد فرآیند تولید خاصی دارند که آن‌ها را متمایز کرده است. در طی این فرآیند روغن‌های فرّار به محصول اضافه می‌شوند که میزان خلوص آن را دستخوش تغییر می‌کنند. هم اکنون می‌توانید این اسانس را با بهترین قیمت سفارش دهید. کافی است تلفن را بردارید و با کارشناسان پیشگامان شیمی تماس بگیرید!

همه چیز درباره توت فرنگی و اسانس توت فرنگی

توت فرنگی میوه‌ای بسیار دوست‌داشتنی است که برای سلامتی بدن فواید زیادی دارد. دارای عطر بسیار لذت‌بخش است و قادر به تقویت احساسات و سلامت روان می‌باشد. در گذشته مصریان، از توت‌فرنگی‌های وحشی برای کمک به سلامت پوست و کاهش آکنه استفاده می‌کردند. آنان از قرن ۱۸ام، شروع به کشت توت فرنگی در باغ‌ها کردند، به همین دلیل توت فرنگی اغلب به عنوان یک میوه اروپایی مورد توجه قرار می‌گرفت.

اما پیش از آن نیز توت فرنگی‌های وحشی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها در قبایل مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما نقطه عطف تاریخچه توت فرنگی به زمانی باز می‌گردد که ژوئن بار انواع مختلف آن را دسته بندی و به بازار ارائه کرد. وی توت فرنگی‌ها را براساس عادت گل دادن آن‌ها دسته بندی کرد. همین موضوع آغازگر تحقیقات بسیاری درباره این محصول بود. به طوری که در سال ۲۰۱۰ تحقیقات بسیاری درباره خواص توت فرنگی‌های مختلف و وابستگی این خواص به زمان گل دادن این گیاهان صورت گرفت.

اسانس توت فرنگی شما را بهت زده می‌کند!

حقیقت شوکه کننده این است که چیزی با نام اسانس توت فرنگی خالص وجود ندارد. این گیاه نه به صورت زنده و نه به صورت مرده قابلیت استخراج اسانس را ندارد. این مورد درباره بسیاری از اسانس‌های دیگر نیز صادق است. چیزی که با عنوان اسانس به محصولات مختلف افزوده می‌شود؛ تنها مواد شیمیایی کنترل شده‌‌ای است که در آزمایشگاه تولید می‌شود. دانشمندان این مواد را تولید کرده‌‌اند که طعم و عطر توت فرنگی و دیگر خوراکی‌ها را شبیه سازی کنند، اما نگران نباشید. خواص اسانس توت فرنگی را که مطالعه کنید؛ متوجه خواهید شد که چرا تاکید می‌کنیم که «نگران نباشید!»

خواص اسانس توت فرنگی

از آنجا که اسانس توت فرنگی کاملاً از گیاه توت فرنگی تهیه نمی‌شود؛ نمی توان انتظار خواص توت فرنگی را از آن داشت. این ماده معمولاً برای کاربردهای خانگی، لوازم مراقبت شخصی و خوراکی ها به کار گرفته می شود. با این وجود برخی از روغن‌ها را می‌توان از بذرهای توت فرنگی تهیه کرد. این بذرها ممکن است از مزایای سلامتی خاصی مانند مرطوب‌کننده و نرم‌کننده پوست، معالجه‌کردن پوست خشک و … برخوردار باشند. یکی از عمده ترین خواص این اسانس ها تأخیر در پیدایش اثرات پیری می باشد. (زیرا چین و چروک در پوست‌های خشک بیشتر مشهود است)

خواص روغن توت فرنگی برای پوست

این روغن دارای ترکیبات گسترده‌‌ای از اسیدهای چرب ضروری است. یکی از مهم‌ترین این اسیدها، اسید‌های چرب امگا ۳ است که بیش از ۳۸ درصد این محصول را تشکیل داده است. از سوی دیگر اسید لینولئیک یا همان امگا ۶ و اسید آلفا لینولنیک در کنار اولئیک اسید موجب شده‌‌اند، خواص روغن توت‌فرنگی سر به فلک بکشد! یکی از مهم‌ترین خواص روغن توت فرنگی برای پوست تامین ویتامین E است. این ویتامین قابلیت آنتی اکسیدانی قوی دارد.

گاما توکوفرول در کنار آنتی اکسیدان‌هایی که ارمغان ویتامین E است؛ خواص مرطوب کنندگی عالی این محصول را به همراه آورده اند. البته نمی‌توان از تاثیر سایر اسیدهای چرب نیز در این محصول غافل شد. اما این تنها خاصیت اسانس توت فرنگی نیست!

آنچه این اسانس را خاص می‌کند؛ اسید الاژیک درون آن است. این اسید به زبان ساده یک آنتی اکسیدان فنلی است که در فیتوسل‌های گیاهی دیده می‌شود. سال‌ها تحقیق بیانگر آن است که این محصول می‌تواند به طور گسترده برای پوست مفید باشد. اولین فایده‌‌ای که اسید الاژیک برای پوست دارد؛ کاهش انواع التهاب‌ها است. این التهاب‌ها به خصوص پس از قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش بیشتر می‌شوند. این اسانس می‌تواند به درمان آفتاب سوختگی کمک کرده و از تغییر رنگ پوست زمانی که در معرض آفتاب قرار می‌گیرید، جلوگیری به عمل آورد.

روغن توت فرنگی دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگری است که برای پوست ضروری به نظر می‌رسند. ویتامین‌های B ،A و C از جمله این ویتامین‌ها هستند. این ویتامین‌ها معمولاً در مرکباتی مانند لیمو یکجا جمع شده‌اند. پتاسیم، بور، کبالت، منیزیم، فلوئور، فسفر، گوگرد و کلسیم از جمله دیگر موادی است که در این محصول دیده می‌شود. این مواد معدنی می‌توانند از بروز کک و مک جلوگیری کنند.

مهم‌ترین مزیتی که استفاده از اسانس توت فرنگی برای پوست نسبت به سایر اسانس‌ها دارد؛ ماندگاری طولانی‌تر این محصول است. همانطور که می‌دانید اسیدهای چرب ضروری به خصوص امگا ۳، عمر مفید پایینی دارند. اما این اسانس به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌های زیاد دارای ماندگاری بیش از یک سال است. البته این تنها در صورتی است که با کارشناسان پیشگامان شیمی صحبت کرده و از شرایط درست نگهداری این محصول مطلع شوید.

از دیگر مزایای استفاده از اسانس توت فرنگی برای پوست می‌توان به خشک بودن این روغن اشاره کرد. به این معنی که این روغن به درستی و به راحتی جذب پوست می‌شود. این روغن حتی روی پوست‌های چرب نیز به خوبی جذب شده و هیچ اثری روی پوست باقی نمی‌گذارد و یک مرطوب کننده عالی برای پوست‌های خشک و حساس است. دلیل آن نیز وجود امگا ۳ و ۶ فراوان در این محصول است.

از دیگر خواص اسانس توت فرنگی برای پوست

روغنی که از دانه‌های توت فرنگی گرفته می‌شود، از تجزیه کلاژن انباشته شده در زیر پوست جلوگیری می‌کند. این روغن می‌تواند تولید کلاژن را افزایش داده و کیفیت آن را نیز بیشتر کند. به همین جهت یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تولید کنندگانی است که محصولات ضدچروک تولید می‌کنند. این ماده خاصیت ارتجاعی پوست را بیشتر می‌کند و خطوط ریز را از بین می‌برد. بسیاری از روغن‌های لوازم مراقبت شخصی منافذ پوست را مسدود می‌کنند. از این رو باید در کنار یک بازکننده منافذ به کار گرفته شوند. اما اسانس توت فرنگی بدون مسدود کردن منافذ، پوست را عمیقاً شاداب و مرطوب می‌کند. همچنین به ترمیم سد دفاعی پوستی شما کمک کرده و باعث محافظت از پوست می‌شود.

از سوی دیگر این روغن برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی رایج مانند آکنه، پسوریازیس، اگزما، ترک‌های پوستی، سلولیت، درماتیت و … مفید است. البته این بدان معنی نیست که می‌توان درمان‌های شیمیایی را رها کرد. بلکه به این معنی است که در صورت ابتلا به این بیماری‌ها بهتر است از محصولاتی استفاده شود که این مواد را درون خود دارند.

موارد استفاده از اسانس توت فرنگی

برای ساخت محصولات مختلف مانند لوسیون، صابون، عطر، روغن حمام و محصولات مراقبت از مو بسیار مفید است.

روغن توت فرنگی همچنین برای رایحه‌ها بخشیدن به شمع‌ها، بخور ها، خوشبو کننده هوا و … مصرف بسیار دارد. یکی از موارد پرکاربرد استفاده از اسانس توت فرنگی در روغن‌های ماساژ است. این امر به ویژه به دلیل سبکی اما غنی‌بودن روغن صادق است. چند قطره روغن معطر مورد علاقه خود را به روغن حامل مانند روغن بادام شیرین یا روغن هسته انگور اضافه کنید و به عنوان یک روغن ماساژ با طراوت برای تسکین عضلات خسته و دردناک استفاده کنید.

خرید عمده اسانس توت فرنگی، مشکل بزرگ بسیاری از تولید کنندگان محصولات خوراکی و آرایشی بهداشتی بود که به این محصول نیاز داشتند. اما پیشگامان شیمی با ارائه این محصول این مشکل را مرتفع کرد. چرا که این شرکت محصولات خود را با نازل‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه می‌کند. با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان خرید محصولات استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست