خرید روغن تامانو عمده

خرید روغن تامانو عمده

شرکت پیشگامان شیمی از برترین شرکت‌های فعال وارد کننده مواد اولیه شیمیایی در ایران می‌باشد. این شرکت روغن‌های گیاهی گرید غذایی، دارویی و آرایشی بهداشتی را از کشروهای فرانسه، اسپانیا و هند وارد می کند. خرید روغن تامانو را در این شرکت می‌توانید با بهترین قیمت و کیفیت در گالن های 20 کیلوگرمی انجام دهید.

قیمت روغن تامانو

جهت خرید روغن تامانو 99% خالص و اطلاع از قیمت روغن تامانو و دریافت آنالیز با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.دانه‌های روغنی بسیاری هستند که به شما معرفی شده اند. امروز اما دانه‌‌ای جدید به نام تامانو را به شما معرفی می‌کنیم. روغن تامانو یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مراقبت‌های شخصی به شمار می‌رود. این روغن سالیان سال است که در فرهنگ‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفته است. اما باز هم هنوز نسبت به آن غفلت بسیاری صورت گرفته است.

تامانو میوه یک درخت خاص در جنوب شرقی آسیا است که دانه آن این روغن را به ما هدیه می‌کند. این دانه و میوه از گذشته‌های دور به عنوان دارو و غذا میان فرهنگ‌های مختلف آسیایی، آفریقایی و حتی جزایر اقیانوس آرام رواج داشته است. شما عزیزان امروز می‌توانید این روغن را به صورت عمده خریداری کرده و در محصولات خود از آن استفاده کنید. کافی است با شماره تلفن‌های پیشگامان شیمی تماس گرفته و سفارش دهید.

روغن تامانو چیست؟

روغن تامانو روغنی است که به طور طبیعی از دانه درخت Calophyllum inophyllum بدست می آید. این روغن از یک گیاه همیشه سبز بومی جنوب شرقی آسیا ، تهیه می شود. روغن تامانو از نظر تاریخی صدها سال در کارهای دارویی استفاده می شده است. این به دلیل خاصیت ضد باکتریایی خفیف و پتانسیل آن برای کمک به بهبود زخم است.این مزایا و همچنین غلظت بالای اسیدهای چرب این روغن ، آنتی اکسیدان و فواید ضد التهابی بالقوه ، آن را به یک ماده محبوب جدید در مراقبت از پوست تبدیل کرده است.

روغن تامانو به عنوان روغنی به رنگ سبز تیره و غلیظ ارائه می شود که غالباً دارای بوی خاکی و مغزدار منحصر به فرد است. برخی از افراد دنبال روغن بی بود هستند ،بنابراین این روغن را با اسانس و یا با سایر مواد مخلوط می کنند تا بوی آن کم شود اما همچنان مزایای آن را دارند.

خواص روغن تامانو چیست؟

فروش روغن تامانو به دلیل تنوع در فواید پوست مانند ضد باکتری ، ترمیم زخم و آبرسانی به پوست معروف است.

آبرسانی

روغن تامانو منبع غنی از اسیدهای چرب است که به مرطوب نگه داشتن پوست و جلوگیری از از دست دادن رطوبت کمک می کند. روغن تامانو اغلب برای انواع پوست خشک توصیه می شود زیرا روغن غنی و غلیظ بوده و به عنوان مانع طبیعی پوست عمل می کند و باعث کاهش رطوبت و از دست دادن آب از پوست به هوا می شود. این کاهش رطوبت به عنوان افت آب ترانسپیدرمال یا TEWL نیز شناخته می شود.

آنتی باکتریال

اخیراً مشخص شده است که تامانو دارای خواص ضد باکتری است. مطالعات نشان داده است که خواص ضد باکتریایی روغن تامانو در برابر دو باکتری متداول در آکنه ، p.acnes و p.granulosum موثر است. این همراه با توانایی های تسکین دهنده تامانو ممکن است آن را به یک روغن عالی برای حمایت از درمان آکنه تبدیل کند.

ضد التهاب

ترکیبی به نام کالو فیلولید در روغن تامانو یافت می شود ، این ترکیب بخاطر مزایای ضد التهابی کاملاً مورد مطالعه قرار گرفته است. این ممکن است به این معنی باشد که روغن تامانو یک درمان بالقوه پشتیبانی کننده برای بیماری های التهابی پوستی مانند اگزما ، پسوریازیس و روزاسه است.

التیام زخم

در کنار خواص تسکین دهنده، این روغن همچنین می تواند فواید ترمیم زخم داشته باشد. مطالعات نشان داده است که این روغن ممکن است به حمایت از تولید کلاژن و افزایش تعداد گلیکوزآمینو گلیکان ها یا GAG ها کمک کند. GAG قندهایی هستند که برای تولید و نگهداری کلاژن و الاستین مهم هستند. این ممکن است این روغن را برای پوست های آکنه ای ، تحریک شده و آسیب دیده حتی بهتر کند.

آنتی اکسیدان

خرید روغن تامانو همچنین به عنوان منبع خوبی از آنتی اکسیدان های پوست است. آنتی اکسیدان ها به کاهش اثرات رادیکال های آزاد بر روی پوست کمک می کنند. رادیکال های آزاد از طریق فرآیندی تولید می شوند که به عنوان استرس اکسیداتیو شناخته می شود.

استرس اکسیداتیو اغلب در پاسخ به قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش ، آلودگی ، رژیم غذایی و سیگار کشیدن رخ می دهد. رادیکال های آزاد تولید شده توسط استرس اکسیداتیو به سلول های بدن شما آسیب می رسانند و با برخی از علائم قابل مشاهده پیری ارتباط دارند. آنتی اکسیدان ها به خنثی سازی این روند کمک می کنند.

خواص روی آکنه

در سال ۲۰۱۵ مطالعاتی در اقیانوس آرام روی این روغن صورت گرفت. طی این مجموعه مطالعات و آزمایش‌ها ثابت شد این روغن می‌تواند از رشد آکنه‌ها جلوگیری کند. از آنجایی که این تحقیقات منجر به اثبات جلوگیری از رشد آکنه‌ها شد؛ مشخص گردید خرید روغن تامانو فعالیت ضد باکتریایی و ترمیم کنندگی دارد. از این رو امروز در بسیاری از محصولات ترمیم کننده پوست این محصول مشاهده می‌شود.

لازم به ذکر است که وجود آکنه نیز ناشی از نوعی باکتری در پوست است. نام این باکتری Propionibacterium granulosum (P. granulosum) است. البته آکنه‌ها نیز دارای انواع مختلفی هستند. یکی از انواع سخت آکنه‌ها، آکنه ملتهب است. درمان این نوع آکنه نیز به کمک روغن تامانو ممکن است. چرا که این روغن دارای خواص ضد التهابی نیز می‌باشد.

یکی دیگر از آزمایشاتی که روی این روغن صورت گرفته است در بیمارستان صورت گرفته است. این آزمایش‌ها نشان می‌دهد این روغن را می‌توان برای درمان جای زخم‌های آکنه استفاده کرد. البته این روغن خواص ترمیم کنندگی زخم روی تمام انواع زخم‌ها را دارد. اما ترمیم زخم در زخم‌هایی که در اثر آکنه ایجاد شده‌‌اند را سریعتر و عمیق‌تر بهبود می‌دهد.این روغن می‌تواند در تکثیر سلول‌های پوستی نیز مفید واقع شود. بنابراین می‌توان گفت این روغن می‌تواند اجزای خاصی از پوست شما را ترمیم و افزایش دهد. از جمله این اجزا می‌توان به کلاژن و گلیکوزآمینوگلیکان اشاره کرد.

روغن تامانو و چین و چروک‌های پوستی

به طور کلی موادی که غنی از اسیدهای چرب و کلاژن‌ها باشند می‌توانند برای چین و چروک‌های پوستی مفید باشند. این محصول نیز از موادی است که در کرم‌ها و لوسیون‌های ضد پیری استفاده می‌شود. این روغن غنی از اسیدهای چرب متعدد است. اسیدهای چربی که می‌توانند در روند مرطوب نگه داشتن پوست مفید واقع شوند. از سوی دیگر از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند.رادیکال‌های آزاد یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد چین و چروک در پوست صورت به حساب می‌آیند. روغن تامانو حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که از فعالیت این رادیکال‌ها جلوگیری می‌کند. سازمان‌های داروسازی بهداشتی معتقدند این محصول می‌تواند در روند تولید کلاژن و GAG که یک ماده مفید پوستی است کمک کننده باشد.

برخی از چین و چروک‌ها نیز ناشی از آسیب‌های نور خورشید هستند. تحقیقات نشان داده است که این روغن قادر است ۸۵ درصد از نور UV خورشید را جذب کند. از سوی دیگر خرید روغن تامانو قادر است آسیب‌های اشعه ماوراء بنفش را کنترل و جلوگیری کند. همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین آسیب‌های این اشعه تاثیر روی DNA است.برخی از افراد گزارش کرده‌‌اند که این روغن توانسته است روی لکه‌های سیاه پوستی آن‌ها تاثیر بگذارد. این در حالی است که تحقیقات در این زمینه هنوز آن را به صورت قطعی اثبات نکرده اند.

خرید روغن تامانو

پوست‌های خشک و خاص

خشکی بیش از اندازه پوست در فصل گرم سال طبیعی نیست. این یک بیماری پوستی است که در دنیا بسیار شایع می‌باشد. در صوریت که از این بیماری رنج می‌برید از روغن تامانو استفاده کنید. این روغن همانند روغن‌های گیاهی بسیار دیگر دارای اسیدهای چرب بسیاری است. از این رو می‌تواند برای درمان خشکی پوست نیز مورد استفاده قرار گیرد.

تحقیقات خاصی درباره تاثیر این روغن روی اگزما وجود ندارد. با این حال تعدادی از تحقیقات بیانگر این است که روغن تامانو برای درمان اگزما به عنوان یک بیماری التهابی مفید است. زمانی که زنان زایمان می‌کنند خط‌های صورتی یا قهوه‌‌ای رنگی روی پوست شکم خود می‌بینند که ناشی از کشیده شدن پوست است. به طوری کلی زمانی که به طور سریع چاق یا لاغر شوید نیز شاهد این خطوط خواهید بود.تحقیقات نشان داده است که این روغن فوق العاده می‌تواند این خطوط را کاهش دهد. البته هنوز تحقیقات بسیاری هست که خلاف این را ثابت می‌کند!

روغن تامانو و موهای شما

هنوز تحقیقات گسترده‌‌ای روی تاثیر این روغن روی موهای مختلف صورت نگرفته است. اما همین تحقیقات اندک نیز بیانگر این است که این روغن می‌تواند موهایی کلفت را به شما هدیه کند. افراد محلی معتقدند این محصول می‌تواند روی نیش حشرات گوناگون نیز تاثیر داشته باشد. به این صورت که زمانی که حشره‌‌ای که خاص نیست (نمی توان از آن برای درمان مالاریا و… استفاده کرد) شما را نیش زد؛ می‌توانید روی آن تامانو بریزید.آن‌ها حتی معتقدند که روغن تامانو یک ضدآفتاب عالی است. چرا که برای درمان آفتاب سوختگی یا سوختگی‌های ناشی از مواد دیگر مفید است.

عوارض جانبی روغن تامانو

این روغن نیز همانند دیگر روغن‌ها باید به اندازه و به صورت درست مصرف شود. حتی تولید کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی نیز باید با ترکیب این ماده آشنا باشند تا بتوانند بهترین بهره را از آن ببرند. شرکت‌های مختلفی هستند که این روغن را تولید می‌کنند. بسیاری از این تولید کنندگان درباره استفاده از این محصول در صنایع غذایی هشدار می‌دهند.

همچنین توصیه شده زمانی که زخم باز دارید از این ماده استفاده نکنید. بلکه زخم‌هایی که به طور کامل روی آن‌ها بسته شده است را می‌توان با روغن تامانو درمان کرد. توجه داشته باشید که این روغن را می‌توان در تولید داروها استفاده کرد. اما این بدان معنی نیست که درمان قطعی بیماری‌های ذکر شده است. بنابراین اگر از یک فروشنده خرد خرید می‌کنید؛ بدانید که نمی‌تواند جای درمان‌های اصلی را بگیرد.

افرادی که به آجیل‌های درختی حساسیت دارند بهتر است از این محصول استفاده نکنند. چرا که احتمال ایجاد حساسیت در این افراد بسیار بیشتر از دیگران است. از دیگر روغن‌های با خواص مشترک می‌توان به روغن کرچک، روغن درخت چای، روغن آرگان و… اشاره کرد.

آیا روغن تامانو کمدوژنیک است؟

این روغن حاوی اسیدهای چرب است که هم کومدوژنیک و هم غیر کومدوژنیک هستند و حاوی اسید اولئیک و اسید لینولئیک هستند. این بدان معنی است که این روغن منافذ پوست را به آرامی مسدود می کند.از آنجا که روغن تامانو مزایای زیادی برای پوست دارای آکنه دارد ، ممکن است برای برخی از افرادی که دچار جوش یا آکنه هستند ، به ویژه خشکی پوست که دچار آکنه شده باشد ، مفید باشد. با این حال ، اگر پوستی چرب دارید و دچار شکستگی می شود ، می توانید ابتدا این روغن را آزمایش کرده و در صورت بروز آلرژی، مصرف آن را قطع کنید.

آیا روغن تامانو به پشتیبانی از مانع طبیعی پوست کمک می کند؟

روغن تامانو ممکن است به حمایت از عملکرد سالم مانع طبیعی پوست کمک کند. از آنجا که حاوی تعدادی اسید چرب است ، ممکن است به کاهش خشکی و کاهش احتمال از دست رفتن آب کمک کند. اسیدهای چرب بخشی از مانع طبیعی پوست هستند و به ایجاد محافظت و رطوبت کمک می کنند.

خرید روغن تامانو

آیا روغن تامانو گیاهی است؟

این یک ماده تشکیل دهنده گیاهی است. به همین ترتیب یک ماده وگان نیز محسوب می شود. با این حال ، اگر به دنبال یک محصول وگان هستید ، بهتر است سایر مواد موجود در فرمول را بررسی کنید.

آیا روغن تامانو بی خطر است؟

پیچیدگی هر ماده تشکیل دهنده گیاهی می تواند تشخیص اینکه کدام اجزای تشکیل دهنده ماده غذایی بی خطر و تحریک کننده نیستند ، دشوار باشد. از آنجا که تامانو یک ماده گیاهی است ، شامل این پیچیدگی می شود. یکی از اصلی ترین مواردی که باید به آن توجه شود این است که کسانی که به آجیل درختان حساسیت دارند باید از استفاده از روغن تامانو خودداری کنند زیرا این آلرژی با استفاده از آن ایجاد می شود.پنل بررسی مواد آرایشی و بهداشتی ، گروهی که مسئولیت ارزیابی ایمنی مراقبت از پوست و مواد آرایشی را بر عهده دارند ، ایمنی این روغن را بررسی نکرده اند. با این حال ، این ماده معمولاً با تحریک یا حساسیت همراه نیست.

منابع:

Is تامانو Oil Good For Yor Breakouts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست