روغن پونه کوهی

خرید روغن پونه کوهی

روغن پونه کوهی که روغنی است که از یک گیاه معطر گرفته می‌شود. این گیاه در ایران نیز کشت می‌شود، اما پونه کوهی ایتالیایی مشهور‌ترین پونه کوهی در دنیا می‌باشد. این روغن کاربردهای فراوانی دارد که می‌توانید مشتریان خود را از آن‌ها بهره‌مند سازید. این روغن قابلیت استفاده در محصولات مختلف از جمله انواع محصولات مراقبت از پوست را دارد.

این روغن شگفت‌انگیز سال‌ها است که توسط تمدن‌های بزرگ بین‌المللی استفاده می‌شود. ردپای استفاده از این روغن در تمدن‌های ایران، رم، چین و… یافت می‌شود. پیشگامان شیمی یکی از بهترین توزیع‌کنندگان این محصول در دنیا به شمار می‌رود. آن هم به این دلیل که بهترین و با کیفیت‌ترین روغن را به تولید کنندگان عرضه می‌کند. با این حال باز هم این شرکت تمایل دارد اعتماد شما عزیزان را جلب کند. از این رو اطلاعاتی درباره این محصول به شما ارائه می‌کند.

روغن پونه کوهی چیست؟

پونه کوهی گیاهی است که گل‌های زیبایی دارد. این گیاه در خانواده نعنا جای می‌گیرد. گیاهی که در بیشتر مناطق دنیا به عنوان طعم دهنده غذا به صورت خام استفاده می‌شود.

روغن پونه کوهی

Oregano oil یا همان پونه کوهی نامی جالب است که رومی‌های باستان این نام را انتخاب کرده‌اند. «oros» به معنی کوه و «ganos» به معنی حقیقت است.روغن پونه کوهی با استفاده از خشک کردن این گیاه صورت می‌گیرد. ابتدا این محصول را تمیز کرده و به خوبی می‌شویند. سپس آن را در آفتاب خشک می‌کنند. سپس به سراغ تقطیر با بخار استخراج می‌کند.

این روغن قابلیت ترکیب با دیگر فرمول‌ها و روغن‌های مختلف را داراست. با این حال توصیه می‌شود این روغن در صورت ترکیب به صورت خوراکی مصرف نشود.اسانس پونه کوهی محصولی است که می‌توان آن را از دیگر مواد نیز به دست آورد. با این حال برای تمام لوازم و تولیدات دارویی، زیبایی و آرایشی بهتر است که از نوع طبیعی این محصول استفاده کنند.روغن پونه کوهی محصولی با خواص بسیار زیاد است. فنون‌ها، ترپن‌ها و ترپنوئید‌ها از جمله موادی هستند که در این محصول یافت می‌شوند. این مواد می‌توانند خواص بسیاری به این محصول بدهند که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

یک آنتی بیوتیک طبیعی

پونه کوهی محصولی است که دارای کارواکرول می‌باشد. این ماده می‌تواند به عنوان یک ضد باکتری قوی به کار گرفته شود. البته این تنها یکی از موادی است که این خواصیت را برای پونه کوهی می‌سازند. استافیلوکوکوس اورئوس یکی از باکتری‌های شایع در بیماری‌های انسانی می‌باشد. این باکتری به عنوان عامل عفونت شناخته می‌شود. روغن پونه کوهی می‌تواند به مبارزه با این باکتری بپردازد.

مطلعاتی در زمینه تأثیر این روغن بر استافیلوکوکوس اورئوس صورت گرفته است. طی این مطالعه ۱۴ موش آلوده به این باکتری شدند. مطالعه با دریافت اسانس این گیاه توسط موش‌ها ادامه یافت. مشخص شد ۴۳ درصد از موش‌هایی که این اسانس را دریافت کرده بودند، عمر بیشتری کردند. به طور تقریبی می‌توان گفت این موش‌ها حدود ۵۰ درصد بیشتر از موش‌هایی که آنتی بیوتیک‌های غیرطبیعی دریافت کرده بودند عمر کردند.

Pseudomonas aeruginosa و E. coli دو باکتری شایع در عفونت‌های ادراری می‌باشند. این دو باکتری در دستگاه‌های تنفسی نیز تأثیر گذار است. این روغن توانسته بود روی این دو باکتری نیز تأثیر بگذارد.

روغن پونه کوهی و کاهش کلسترول خون

کلسترول بالا یکی از بیماری‌هایی است که می‌تواند برای قلب بسیار مضر باشد. طی مطالعاتی به ۴۸ نفر مبتلا به کلسترول بالا استفاده از این روغن پیشنهاد شد. در این آزمایش به ۳۲ نفر به صورت روزانه ۲۵ میلی لیتر روغن پونه داده شد. این میزان به صورت سه بار در روز و پس از هر وعده غذایی مصرف می‌شد.پس از سه ماه نتایج نشان دادند افرادی که از روغن پونه کوهی استفاده کردند، کلسترول بد خون پایین‌تری داشتند. این کاهش کلسترول بد با افزایش کلسترول خوب خون صورت گرفته بود.

روغن پونه کوهی

کارواکرول یکی از ترکیبات اصلی در این روغن می‌باشد. این ماده اصلی‌ترین ماده‌‌ای است که باعث کاهش کلسترول می‌شود. از دیگر مواد تأثیرگذار می‌توان به فنل‌ها و تیمول‌ها اشاره کرد.

روغن پونه کوهی یک آنتی اکسیدان قوی

رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که یک پیوند آن‌ها به نحوی از بین رفته است. رادیکال‌های آزاد معایب و مشکلات زیادی برای بدن ایجاد می‌کنند. همچنین بیماری‌های بسیار و خطرناکی می‌توانند ایجاد کنند. آنتی‌اکسیدان‌ها نیز محصولاتی طبیعی هستند که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد و مشکلات ناشی از آن‌ها می‌پردازند. رادیکال‌های آزاد در همه جا و همه کس یافت می‌شوند. چرا که محصولی طبیعی از متابولیسم‌ها می‌باشند.

اما رادیکال‌های آزاد نیز تا زمانی که تحت تأثیر یک عامل محیطی نباشند، خطر چندانی ندارند. از جمله عوامل محیطی که می‌تواند میزان آن‌ها را دستکاری کند، می‌توان به دودسیگار، آلاینده‌های هوا و الکل اشاره کرد. مطالعات قدیمی روی روغن پونه کوهی نشان می‌دهد این محصول در مقایسه با روغن‌های ۳۹ گیاه دیگر، دارای مقادیر بیشتری آنتی اکسیدان می‌باشد. این مطالعات هیچ گاه روی انسان و حیوان آزمایش نشدند.

قیمت روغن پونه کوهی

آویشن، مرزنجوش و مخمر سنتی از جمله این گیاهان بودند. مطالعات نشان داد اسانس پونه کوهی ۳ تا ۳۰ برابر سطح آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری دارد.

درد‌ها را از بین ببرید!

روغن پونه کوهی و روغن گل گاو زبان محصولی است که اگر در پمادهای ضد درد استفاده شود، می‌تواند قابلیت‌های آن‌ها را افزایش دهد. چرا که مطالعات نشان داده‌‌اند یک ضد درد قوی است. مطالعه‌‌ای که سال‌ها پیش روی این روغن صورت گرفته نشان می‌دهد اسانس پونه کوهی عملکرد بسیار بهتری نسبت به داروهای ضد درد معمولی دارد.

کارواکرول ماده اصلی است که از نظر دانشمندان توانسته است این محصول را ضد درد کند. البته استفاده از این ماده و رابطه آن با کاهش درد وابسته به دوز مصرفی می‌باشد. در واقع همین ماده است که باعث شده از روغن پونه کوهی در بسیاری از محصولات آرایشی، بهداشتی و درمانی استفاده شود. این ماده کاهنده وزن نیز هست.

پوست سلامت با روغن پونه کوهی

خراش‌های کوچک روی پوست ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلفی ایجاد شوند. درمان این خراش‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. ترکیباتی مانند تیمول‌ها، کارواکرول‌ها و… می‌توانند تأثیر به سزایی روی درمان این خراش‌ها و زخم‌ها داشته باشد. همچنین این روغن می‌تواند به بهبود محافظت از زخم در برابر عفونت‌های باکتریایی کمک کند.

روغن پونه کوهی و درمان‌های خانگی

بسیاری ترجیح می‌دهند در دوران کرونا به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه نکنند. برای مشکلاتی همچون تب و سرفه‌هایی که دلیلی غیر از کرونا دارند، می‌توان از این محصول استفاده کرد.

قیمت روغن پونه کوهی

تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۷ صورت گرفت نشان داد این محصول می‌تواند همانطور که گذشتگان ما گفته‌‌اند برای درمان تب و علائم مرتبط با آنفولانزا مفید باشد. این تحقیقات روی حیوانات و انسان‌ها صورت گرفت اما شرایط آن آزمایشگاهی و قابل تعیین بود. این تحقیقات نشان داد ویروس‌های دستگاه تنفسی در برابر این ماده ناتوان هستند.

خطر روغن پونه کوهی

روغن پونه کوهی به خودی خود بی‌ضرر است. اما ممکن است واکنش‌هایی روی افراد مختلف داشته باشد که واکنش‌های حساسیتی هستند. به طور کلی توصیه می‌شود افرادی که به نعنا، مریم گلی، ریحان یا اسطوخودوس حساسیت دارند از مصرف این محصول خودداری کنند. این افراد به احتمال زیاد به پونه کوهی و روغن آن نیز حساسیت دارند.بارداران و خانم‌های شیرده بهتر است از این محصول استفاده نکنند. همچنین اگر محصولی برای کودکان تولید می‌کنید، بهتر است داروهایی با تجویز پزشک باشند.این روغن با داروهایی که برای اختلال خون یا داروهای کنترل لخته شدن مرتبط هستند، تداخل دارد. از این رو بهتر است از این محصول استفاده نکنند.

قیمت روغن پونه کوهی

روغن پونه کوهی محصولی شگفت انگیز برای بیماری‌های گوناگون است. این محصول قابلیت این را دارد که در انواع داروها و محصولات بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد. چنانچه تولید کننده‌‌ای هستید که نیاز به این محصول دارید، می‌توانید با کارشناسان پیشگامان شیمی تماس بگیرید.

منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست