اسانس اسطوخودوس

اسانس اسطوخودوس خواص بسیاری را به محصول شما اضافه می‌کند. خواصی که اگر از آن‌ها اطلاع نداشته باشید به جای منفعت، ممکن است برای شما خسارت نیز به بار آورد. این اسانس فوق العاده را نه تنها در محصولات شمیایی مختلف، بلکه به صورت خالص نیز می‌توان استفاده کرد.

اسانس اسطوخودوس در بارداری نیز به بانوان توصیه شده است. این محصول آنقدر فایده دارد که اگر بخواهیم تنها لیستی از آن را خدمت شما ارائه کنیم؛ باید یک کتاب هزاران صفحه‌‌ای را در کلمات بگنجانیم! از این رو توصیه می‌شود برای رسیدن به پاسخ اسانس اسطوخودوس از کجا بخریم و خواص آن را بدانیم؛ با کارشناسان پیشگامان شیمی تماس بگیرید. ما آماده ارائه خدمات مشاوره رایگان خرید به شما عزیزان هستیم.

اسطوخودوس چیست؟

یکی از گیاهان تیره نعنا که کاربردهای فراوانی به عنوان روغن اسطوخودوس ، خوراکی، اسانس و… دارد را اسطوخودوس می‌نامند. این گیاه دارای بیش از ۴۰ گونه مختلف است که در سراسر دنیا پراکنده شده‌اند. بیشینه این گیاه به قرون وسطا و عصر تاریک اروپا باز می‌گردد. البته استفاده از این گیاه از آن زمان در ایران و کشورهای آسیایی رواج داشته است. در سالیان گذشته از این اسانس برای درمان سرماخوردگی در بارداری استفاده می‌شد. اما امروزه عمده افرادی که به خرید اسانس اسطوخودوس می‌پردازند؛ به منظور تولید لوازم آرایشی بهداشتی این محصول را خریداری می‌کنند.

همانطور که اشاره کردیم این گیاه دارای انواع مختلفی است که برای کاربردهای متفاوت به کار گرفته می‌شوند. برای مثال اسطوخودوس‌هایی که برای دریافت اسانس پرورش داده می‌شوند رنگ تیره‌تری دارند. برگ‌های آن‌ها کشیده‌تر است و در انواع مختلف دیده می‌شوند. این در حالی است که اسطوخودوس‌هایی که برای تولید ادویه به کار گرفته می‌شوند؛ نرم‌تر، نازک‌تر و با رنگ روشن‌تر هستند. اسانس اسطوخودوس یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین روغن‌های است که در آروماتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه باعث آرامش می‌شود و اضطراب، عفونت‌های قارچی، آلرژی، افسردگی، بی‌خوابی، اگزما، حالت تهوع و گرفتگی قاعدگی را درمان می‌کند.

Lavandula یکی از گونه‌های اسطوخودوس است که برای تولید اسانس به کار گرفته می‌شود. در این نوع اسطوخودوس می‌توان موارد زیر را یافت:

  • لینالین استات
  • لینالول
  • کاریوفیلن
  • تانن

برخی از گونه‌های اسطوخودوس نیز ممکن است موارد زیر را به مقدار متغیر داشته باشند:

  1. پریلین الکل‌ها
  2. سینوهل
  3. کافور
  4. اکسیدها و استرها
  5. اوسیمن
  6. لیمولن
  7. اسید کاپروئیک

اسطوخودوس برای چی خوبه؟

اضطراب

در حال حاضر آزمایشات بالینی در مقیاس بزرگ آزمایش نشده است که اثرات اسطوخودوس را بر افراد مبتلا به اضطراب آزمایش کند. تعدادی از مطالعات نشان می‌دهد که این اسانس ممکن است مزایای ضد اضطراب به همراه داشته باشد. مطالعات متعددی اثرات کاهش‌دهنده اضطراب اسطوخودوس را در جمعیت خاص آزمایش کرده‌اند.

به عنوان مثال، مطالعه‌ای که در سال 2005 در فیزیولوژی و رفتار منتشر شد، روی 200 نفر معطوف به معالجه دندانپزشکی متمرکز شد و نشان داد که تنفس در رایحه اسطوخودوس هم اضطراب را کاهش می‌دهد و هم خلق و خوی را بهبود می‌بخشد.

بی‌خوابی

مطالعات متعددی نشان داده‌اند که اسانس اسطوخودوس ممکن است به تقویت خواب و مبارزه با بی‌خوابی کمک کند. یک بررسی در سال 2015 که در ژورنال طب مکمل و جایگزین منتشر شده است نشان داد که ترکیبی از تکنیک‌های بهداشت خواب و روغن‌درمانی با اسانس اسطوخودوس به دانشجویان کمک کرده است که دانشجویان خواب شب بهتری داشته باشند.

مطالعه 79 دانش‌آموز با مشکلات خواب گزارش شده، همچنین نشان داد که استنشاق اسطوخودوس در هنگام خواب باعث افزایش انرژی روز می‌شود.

مضرات اسطوخودوس

این ماده ممکن است در برخی از افراد باعث سوزش پوست یا واکنش آلرژیک شود. اگر بعد از استفاده از اسطوخودوس، تهوع، استفراغ یا سردرد مشاهده کردید، بلافاصله مصرف آن را قطع کنید. از آنجا که مصرف اسانس اسطوخودوس می‌تواند اثرات سمی داشته باشد نباید مصرف شود مگر اینکه تحت نظر متخصص پزشکی باشد.

مقدار مصرف و آماده‌سازی

هیچ توصیه روزانه‌ای برای اسانس اسطوخودوس وجود ندارد. یک رویکرد رایج شامل ترکیب روغن اسطوخودوس با روغن حامل (مانند جوجوبا یا بادام‌شیرین) است. پس از مخلوط شدن با روغن حامل، اسانس اسطوخودوس می‌تواند به پوست شما ماساژ داده یا به حمام شما اضافه شود. همچنین می‌توانید چند قطره روغن اسطوخودوس را روی یک پارچه بپاشید و عطر آن را استنشاق کنید، یا روغن آن را به یک دیفیوزر یا بخار ساز آروماتراپی اضافه کنید.

گفته می‌شود که دارای خواص ضد التهابی، ضد قارچ، ضد افسردگی، ضد عفونی‌کننده، ضد باکتری و ضد میکروبی و همچنین ضد اسپاسم، ضد درد، ضد عفونی‌کننده، سم‌زدایی، فشار خون و آرام‌بخش است. خرید اسانس اسطوخودوس کار بسیار ساده‌‌ای است. چرا که شما با استفاده از شماره تلفن‌هایی که پیشگامان شیمی در اختیار شما عزیزان قرار داده است به سادگی می‌توانید این محصول را به صورت عمده دریافت کنید. افزون بر این با کیفیت‌ترین محصول ممکن را با بهترین قیمت دریافت می‌کنید. همه این‌ها را هم که کنار بگذاریم؛ نمی‌توان از مشاوره رایگان و تخصصی کارشناسان این شرکت گذشت. از این رو بهترین انتخاب برای خرید اسانس اسطوخودوس، پیشگامان شیمی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست