دسیل گلوکوزید

معرفی دسیل گلوکوزید

یکی دیگر از انتخاب‌هایی که تولید کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی برای استفاده به عنوان مواد اولیه در دسترس دارند، دسیل گلوکوزید است. در ادامه بیشتر با این محصول فوق‌العاده آشنا می‌شویم.

این محصول با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، هم می‌تواند در محصولات مناسب پوست‌های حساس استفاده شود، هم برای پوست افراد دیگر مناسب است. از سوی دیگر پوست کودکان نیز می‌تواند این ماده را بپذیرد. بنابراین بسیاری از تولید کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی از این ماده استفاده می‌کنند.

خرید دسیل گلوکوزید

جهت استعلام قیمت دسیل گلوکوزید

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

دسیل گلوکوزید یا همان Decyl glucoside یک ماده شیمیایی با شناسه پاب کم ۶۲۱۴۲ می‌باشد. این محصول فوق العاده جرم مولی ۳۲۰. ۴۲ گرم بر مول دارد. اما این ماده یک سورفکتانت مناسب پوستی نیز هست. برای آشنایی بیشتر با سورفکتانت‌های طبیعی با ما همراه باشید.

مهم‌ترین دسته هنگام خرید مواد اولیه آرایشی بهداشتی، سورفکتانت‌ها هستند. این مواد محصولاتی هستند که تمایل به جمع شدن می‌باشند. البته این تمایل در صورتی است که آن‌ها را به آب آغشته کنیم. در صورتی که این محصولات را به آب اضافه کنیم، کشش سطحی آب را کاهش می‌دهند. بنابراین در بسیاری از محصولات آرایشی از دسیل گلوکوزید به عنوان یک سورفکتانت عالی استفاده می‌شود.

سورفکتانت‌ها دارای دو بخش tail و head یا همان قطبی و غیر قطبی هستند. بخش قطبی آن‌ها آب دوست و بخش غیر قطبی آب‌گریز می‌باشد. فرض کنید مقداری سورفکتانت را با آب مخلوط کرده‌ایم. در صورتی که هوا به آن وارد شود، بخش قطبی به سوی آب حرکت می‌کند. بخش غیر قطبی نیز به سوی هوا کشیده می‌شوند. زمانی که بخش غیر قطبی به هوا می‌رسد، کف تشکیل می‌دهد.

دسیل گلوکوزید
سورفکتانت ها

تمایل سورفکتانت به آب یا روغن توسط متغیری به نام HLB تعیین می‌شود. هرچه عدد این متغیر کمتر باشد، سورفکتانت ما تمایل بیشتری به چربی دارد. محدوده قابل قبول اعداد این متغیر صفر تا بیست است.

فروش دسیل گلوکوزید که یک سورفکتانت غیر یونی است. به این معنی که دو سر مولوکول‌های آن‌ها دارای بار الکتریکی نمی‌باشد. این سورفکتانت‌ها مناسب لوازم آرایشی و داروها می‌باشند. از سوی دیگر این ماده یک سورفکتانت ثانویه نیز هست. این سورفکتانت‌ها ملایم‌تر از سورفکتانت‌های دسته اولیه هستند. پس در لوازم آرایشی از آن‌ها استفاده می‌کنند تا تاثیر خشن سورفکتانت‌های اولیه کمی کمتر شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های سورفکتانت‌های ثانویه نرمی و ملایمت دادن به آن لوازم آرایشی می‌باشد. از سوی دیگر این محصولات می‌توانند روی میزان و ماهیت کف آن محصول تاثیر گذار باشند. خرید دسیل گلوکوزید نیز که در دسته سورفکتانت‌های ثانویه قرار می‌گیرد، می‌تواند موجب افزایش کف و نرمی در شامپو‌ها یا لوسیون‌های مو شود.

کاربردهای دسیل گلوکوزید

ردپای این ماده را می‌توان در فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی مختلف پیدا کرد. از محصولات شست و شو گرفته تا محصولاتی که نیاز به مرطوب کردن یا آبرسانی دارند از این ماده استفاده می‌کنند. از جمله محصولات با این ماده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاک کننده‌های صورت
  • انواع صابون‌های دست و صورت
  • لایه بردارهای بهداشتی
  • پاک کننده‌های آرایش
  • برخی از خمیر دندان‌ها
  • و…
    دسیل گلوکوزید در خمیردندان
    دسیل گلوکوزید در یک خمیردندان ضد حساسیت

چرا دسیل گلوکوزید را بخریم؟

این محصول میزان سرطان‌زایی کمی دارد. از این رو می‌توان آن را در بازه‌های زمانی تعیین شده توسط پزشک یا با دوز کمتر به صورت روزانه استفاده کرد. میزان تحریک پوست در محصولاتی که از این ماده ساخته شده‌‌اند، به شرطی که دیگر مواد تحریک‌کننده نباشند کم است. از این رو مناسب پوست‌های حساس و کودکان است.

البته برخی تحقیقات نشان داده است که اگر این ماده وارد چشم شود، می‌تواند موجب آسیب‌های جدی در پوست شود. این در حالی است که این تحقیقات هنوز تأییدیه‌های کافی دریافت نکرده‌اند! این محصول با منشأ طبیعی است. بنابراین بازگشت آن به طبیعت نیز ممکن است. این ماده در شامپوهای شما می‌تواند باعث ایجاد کف پایدار شود. از این رو برای ترکیب‌هایی که کف کمتری دارند، یک گزینه عالی به شمار می‌رود.

قیمت دسیل گلوکوزید

این محصول را می‌توان از فروشگاه‌های مختلف تهیه کرد اما نکته مهم سلامت محصول و فروشنده است. تفاوت بسیاری است میان تولید کننده‌‌ای که مواد اولیه خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه می‌کند با تولید کننده‌‌ای که مواد اولیه را از یک فروشگاه بی‌نام خرید می‌کند! این محصول به صورت‌های گوناگون و با بسته بندی‌های مختلف در سراسر کشور به فروش می‌سد. از بسته‌های یک کیلوگرمی تا بسته‌هایی که به صورت بشکه هستند را می‌توان از فروشگاه‌های مواد شیمیایی یافت.

قیمت فروش دسیل گلوکوزید نیز متاثیر از عوامل گوناگون است. از سوی دیگر با توجه به تغییرات لحظه‌‌ای قیمت، نمی‌توان آن را به صورت دقیق بیان کرد. بر این اساس در صورتی که به خرید دسیل گلوکوزید تمایل داشتید، می‌توانید با کارشناسان ما در پیشگامان شیمی تماس حاصل کرده و قیمت را جویا شوید.

پیشگامان شیمی یکی از بهترین توزیع‌کنندگان این محصول در کشور به شمار می‌رود. چرا که گرید‌های مختلف این محصول را در بسته‌بندی‌های متنوع به شما عرضه می‌کند. دسیل گلوکوزید که توسط پیشگامان شیمی به شما عرضه می­‌شود، از کیفیت بالایی برخوردار است. این محصول را می­‌توان تنها با یک تماس به سادگی خریداری کرد. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه دارید کارشناسان ما آماده پاسخگویی هستند.

منابع:DECYL GLUCOSIDE

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست