آیا ویتامین C بدن را اسیدی‌تر می‌کند؟

آیا ویتامین C بدن را اسیدی‌تر می‌کند؟

ارسال سفارش به سراسر کشور با سریع زمان

فروشنده: 09190930600

برای بهبود زخم‌ها، تشکیل کلاژن و سالم نگه‌داشتن دندان‌ها و استخوان‌ها به ویتامین C احتیاج دارید. همچنین به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و به محدود کردن آسیب سلولی از مواد مضر به نام رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. مردان به حداقل 90 میلی‌گرم ویتامین C در روز نیاز دارند، و زنان به حداقل 75 میلی‌گرم در روز نیاز دارند. اجازه ندهید که نگرانی در مورد اسیدیته از دریافت ویتامین C توصیه شده شما جلوگیری کند، این ویتامین میزان اسیدیته بدن را تغییر نمی‌دهد.

ویتامین C و اسیدیته:

ویتامین C همچنین به اسید اسکوربیک معروف است و یک اسید ضعیف محسوب می‌شود. این بدان معنی نیست که بدن شما را اسیدی‌تر می‌کند. در واقع، غذاهای سرشار از ویتامین C، مانند مرکبات، غذاهای تشکیل‌دهنده قلیایی محسوب می‌شوند، زیرا بدن اسیدها را می‌سوزاند و محصول نهایی قلیایی را به جای می‌گذارد. این بدان معنی که مرکبات برای افرادی که سعی می‌کنند غذاهای اسیدی را به دلیل ریفلاکس اسید محدود کنند، ایده خوبی نیست، زیرا اگر مری شما به دلیل ریفلاکس آسیب‌دیده باشد اسیدهای موجود در غذا می‌توانند باعث کاهش درد شوند.

مواد غذایی و اسیدیته خون:

طبق یک مقاله کلاسیک که در ژورنال بهداشت عمومی آمریکا منتشر شده است، مواد غذایی میزان اسیدیته خون شما را تغییر نمی‌دهند، مگر در مواردی که بیماری جدی داشته باشد. بدن شما به گونه‌ای تنظیم شده است که سطح اسیدیته آن را با دقت تنظیم کند. یکی از راه‌های انجام این کار با کنترل میزان تنفس شماست. اگر خون شما کمی اسیدی شود، ممکن است کمی سریع‌تر نفس بکشید تا دی اکسید کربن بیشتری از خون شما خارج شود و این باعث کاهش اسیدیته خون می‌شود.

غذا و اسیدیته ادرار:

در حالی که غذاهای حاوی اسید خون شما را اسیدی‌‌تر نمی‌کنند، اما می‌توانند اسید ادرار شما را بیشتر کنند. هر اسید اضافی به وجود آمده از غذایی که می‌خورید توسط کلیه‌ها از طریق ادرار شما از بین می‌رود، این روش دیگری است که بدن شما سطح مناسب اسیدیته خون را حفظ می‌کند. ویتامین C که از غذاها دریافت می‌کنید، نباید این تأثیر را داشته باشد، زیرا بیشتر میوه‌ها و سبزیجات به جای تشکیل اسید، قلیایی هستند. در مورد مکمل‌ها، شما باید مقادیر بسیار زیادی را مصرف کنید تا بر میزان اسیدیته بدن شما تأثیر بگذارد.

اثرات بالقوه سلامت:

قبل از مصرف مکمل‌های ویتامین C با پزشک خود مشورت کنید. به احتمال زیاد ویتامین C بدن شما را اسیدی نمی‌کند، اما اگر مقدار زیادی از آن استفاده کنید ممکن است عوارض دیگری داشته باشد. سطح قابل تحمل ویتامین C در روز، 2،000 میلی‌گرم است. در صورت مصرف مقادیر بالاتر از این، مکمل‌های ویتامین C ممکن است اثر ادرار‌ آور داشته باشد و باعث ناراحتی معده، گاز و اسهال شود. همچنین مکمل‌های ویتامین C ممکن است با برخی از داروها از جمله داروهای ضد‌التهابی غیر استروئیدی، تتراسایکلین، رقیق‌کننده خون، داروهای HIV، آنتی‌اسیدها، داروهای شیمی درمانی و قرص‌های ضد بارداری تداخل داشته باشد.

منابع:

·         University of Maryland Medical Center: Vitamin C (Ascorbic Acid)

·         Orthomolecular.org: Vitamin C and Acidity

·         American Journal of Public Health: The Question of Acid and Alkali Forming Foods

·         Quackwatch: Acid/Alkaline Theory of Disease Is Nonsense

آیا ویتامین C بدن را اسیدی‌تر می‌کند؟

آیا ویتامین C بدن را اسیدی‌تر می‌کند؟

سیدی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *