آنتی کیک

خرید آنتی کیک

شرکت پیشگامان شیمی یک شرکت بازرگانی مواد اولیه شیمیایی در ایران است که آنتی کیک گرید خوراکی و صنعتی را در بسته بندی‌های 25KG از کشورهایی چون آلمان و چین وارد و به شما تولید کننده گرامی ارائه می‌کند.

آنتی کیک چیست؟

آنتی کیک یا به عبارتی ضد کلوخه یک نوع مکمل یا افزودنی غذایی است که از تشکیل توده‌های غذایی در مواد غذایی پیشگیری می‌کند. با توجه به اهمیت این افزودنی، این ماده در مواد غذایی بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله کاربرد آن در مواد غذایی می‌توان به وجود آن در کاکائو، پودرهای سوپ، قهوه، خامه، پنیر، بستنی‌های یخی، پودر شیر، بیکینگ پودر، شکلات مایع، نمک خوراکی، سبزیجات و میوه‌های کنسرو شده اشاره کرد. ترکیبات انهیدراتی، پایه و اساس آنتی کیک است که به میزان کمی به خوراکی‌های خشک افزوده می‌شوند.

انتی کیک چه اثری دارد؟

این افزودن سبب جلوگیری از تجمع ذرات به شکل توده‌ می‌شود که شکل و حالت پودری آن‌ها را نیز حفظ می‌کند. اگر آنتی کیک وجود نداشته باشد، شکل روان بسیاری از مایعات غذایی از بین می‌رود و حالت کلوخه‌ای یا توده‌ توده‌ به خود می‌گیرند. ترکیبات موجود در آن که به کاربرد ضد کلوخه اشاره دارند، ذرات خشک را پوشش می‌دهند و مانع جذب رطوبت از طریق آن‌ها می‌شوند. این افزودنی علاوه بر مواد غذایی مورد استفاده توسط انسان، در خوراک دام، طیور و صنایع مختلف دیگر کاربرد دارد.

کاربرد دیگر این است که مقدار بسیار کمی از آن در ادویه‌ها، نمک، ترشیجات، قند، آرد، مواد آرایشی، داروها، کودهای شیمیایی، مواد شوینده و.. مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین کاربرد که از فواید آن محسوب می‌شود، این است که در تولید مواد اولیه غذایی در صنایع غذایی از چسبندگی آن‌ها جلوگیری می‌کند و محصول نهایی را هم از این فرآیند چسبیدن رها می‌سازد.

از آنجایی که در بسیاری از مواد غذایی که حالت پودری و گرانول دارند تمایل شدیدی به چسبندگی وجود دارد، می‌تواند یک کمک بزرگ برای تولید این مواد غذایی باشد. گاها ترکیبات مختلف یک محصول غذایی دارای آنتی کیک می‌باشند؛ به طور مثال در کوکی‌ها، قند، بیکینگ پودر، نمک، آرد و.. دارای مقدار کمی آنتی کیک هستند.

خرید و فروش آنتی کیک

این مواد به جریان آزاد مخلوط کیک کمک می‌کنند. آنتی کیک‌ها ترکیباتی بی‌آب هستند که به مقدار کم به غذاهای خشک اضافه می‌شوند تا از جمع شدن ذرات به یکدیگر جلوگیری کنند و از خشک و روان ماندن محصول اطمینان حاصل کنند. بدون آن، مخلوط سوپ خشک، کیک و بیسکویت توده‌ای می‌شود و دستگاه‌های تولید کاپوچینو و شکلات داغ به درستی کار نمی‌کنند و استفاده از مواد اولیه‌ی تولید به آسانی امکان‌پذیر نیست.

در ژانویه، 2015، EFSA استفاده از مخلوط سدیم تارتارات با کلرید آهن (Fe mTA) را برای استفاده به عنوان یک ماده آنتی کیک در نمک، در حداکثر سطح استفاده 106 میلی‌گرم / کیلوگرم نمک، قابل قبول دانست. در آگوست 2015، انجمن تولیدکنندگان مواد غذایی از FDA برای استفاده محدود از روغن‌های نیمه هیدروژنه درخواست کرد. یکی از موارد استفاده شده به عنوان افزودنی آنتی کیک بود.

موارد مصرف آنتی کیک

این ماده غالباً در پودرهای شیر و خامه، مخلوط‌های مبتنی بر آرد، بیکینگ پودر، نمک سفره، کاکائو و نوشیدنی‌های قهوه مخلوط یافت می‌شود که به چند مورد اشاره می‌شود: در ساخت، افزودن مواد ضد انعطاف‌پذیری به جلوگیری از پل زدن در طی فرآیند بسته‌بندی کمک می‌کند. همچنین با جذب رطوبت بیش از حد و یا با ذرات پوششی باعث دفع بیشتر آب می‌شوند. علاوه بر غذا، مواد آنتی کیک به صنایع دیگر مانند تولید مواد آرایشی و شوینده کمک می‌کنند. این ماده را به عنوان ماده ضد چسب و اتصال‌دهنده در سطح 2٪ در همه خوراک‌های دام استفاده می‌شود.

برخی از این مواد با جذب رطوبت اضافی یا با پوشاندن ذرات و دفع آب از آنها عمل می‌کنند. سیلیکات کلسیم (CaSiO3)، یک ماده آنتی کیک مورد استفاده است. از عوامل اصلی ضد کلوخه همچنین در موارد غیر غذایی مانند نمک جاده، کود، مواد آرایشی، مواد شوینده مصنوعی و در مصارف تولیدی استفاده می‌شود.

این مواد اجازه می‌دهند طیف وسیعی از محصولات هنگام استفاده آزادانه جریان داشته باشند. آنها اغلب در محصولاتی ظاهر می‌شوند که بیشتر در معرض انباشتگی قند یا آرد قرار بگیرند. این نوع مواد اصلی اغلب متبلور می‌شوند و در نتیجه بلوک‌های جامدی ایجاد می‌شود که به طور مساوی ریخته نمی‌شوند و مخلوط کردن آنها دشوارتر است. این کار استفاده از آنها را در برنامه‌های پخت و پخت محدود می‌کند. افزودنی سیلیسیم دی اکسید E 551 به عنوان ماده ضد انعقاد در غذای خشک استفاده می‌شود تا مثلاً سوپ پودر شده یا ادویه‌جات آزاد جریان داشته باشند. دی اکسید سیلیسیم بی‌خطر در نظر گرفته شده است.

فروش آنتی کیک

شما می‌توانید برای تهیه این ماده به سایت پیشگامان شیمی مراجعه نمائید. شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی یکی از برترین شرکت‌ها در زمینه تأمین مواد اولیه در ایران می‌باشد. این شرکت واردکننده مواد اولیه دارویی، صنعتی، آرایشی بهداشتی، غذایی با بهترین قیمت و کیفیت می‌باشد. این محصولات در سریع‌ترین زمان ممکن به وسیله سیستم حمل و نقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست