خرید تری سدیم سیترات خوراکی

خرید تری سدیم سیترات خوراکی

خرید تری سیترات سدیم غذایی و دارویی 99.9% خالص را در کیسه‌های ۲۵ کیلویی از ما با اطمینان انجام دهید. فروش تری سدیم سیترات خوراکی با ضمانت اصالت کالا و تضمین بهترین قیمت تری سیترات سدیم در این مجموعه صورت می‌گیرد. در ادامه در مورد خواص و کاربرد این محصول و روش استفاده آن توضیحات لازم را ارائه می‌کنیم:

قیمت تری سدیم سیترات خوراکی

نام‌های مترادف: نمک سدیم اسید سیتریک، اسید دی هیدرات، هیدروکسی پروپان، sodium citrate citrosodine ،citric acid trisodium salt ،Trisodium citrate.

  • گرید: صنعتی، خوراکی، دارویی ، صنعتی
  • تولید کننده: اینساین و TTCA چین – ایرانی
  • فرمول شیمیایی: Na3C6H5O7
  • شکل ظاهری: به صورت کریستال‌های سفید رنگ ریز می‌باشد.
  • خلوص: 99%
  • حلالیت: این محصول به راحتی در آب قابل حل است.
  • جهت استعلام قیمت این ماده با ما تماس بگیرید

تری‌ سدیم سیترات خوراکی

تری سدیم سیترات دی هیدرات (Trisodium citrate) دارای فرمول شیمیایی Na3C6H5O7 است. بعضی اوقات به سادگی با عنوان “سدیم سیترات” خوانده می‌شود. اگرچه سیترات‌ سدیم می‌تواند به هر یک از سه نمک سدیم اسید سیتریک اشاره کند. به صورت نمک با عطر و طعم ملایم ترش می‌باشد. قیمت تری سدیم سیترات صنعتی نیز مشابه گرید خوراکی می باشد. این ماده که یک باز ضعیفی است و می‌توان در کنار اسید سیتریک از آن برای ساخت بافر بیولوژیکی استفاده کرد.

فروش تری‌ سدیم سیترات

خواص تری سدیم سیترات

تری سدیم سیترات در صنایع غذایی به عنوان یک ماده شیمیایی به غیر از عامل ایجاد بافر، به عنوان ماده ترتیب‌دهنده نیز عمل می‌کند، بدین معنی که می‌تواند با یون‌های دیگری که در محلول موجود هستند به هم پیوند بخورد. به خصوص با پنیر، زیرا از یون‌های کلسیم تشکیل شده است که به دلیل تغییر ساختار آن در معرض یون‌های سدیم قرار می‌گیرند و آن را در معرض روغن و انتهای آب دوست قرار می‌دهند.
 
توانایی‌های متوالی آن نقش مهمی در جذب مولکولی دارند. برخی از عوامل وجود ژل در حضور کلسیم وجود دارند، اما این یون‌ها روند هیدراتاسیون هیدروکلوئیدها را که برای تشکیل ژل لازم است دشوار می‌کند. برای اتصال این یون‌ها و از بین بردن فرآورده‌های هیدراتاسیون به درستی می‌توان از مواد گیرنده‌ای مانند اسید سیتریک استفاده کرد.
 
بعضی اوقات کلسیم با ایجاد هیدروکلوئیدها واکنش نشان می‌دهد و لایه‌ای نازک تشکیل می‌دهد که احتمالاً به طور طبیعی در آب ایجاد می‌شود. بنابراین می‌توان از آن برای کاهش کلسیم و جلوگیری از ژل زودرس استفاده کرد. همچنین  برای این فرآیند مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا می‌توانند سطح pH را کمی افزایش دهند که می‌تواند در فرآیند کروی‌سازی کمک کند.
تری سدیم سیترات دی هیدرات قیمت
تری سدیم سیترات دی هیدرات قیمت

انواع تری سدیم سیترات

پودر تری سدیم سیترات یک ترکیب شیمیایی است که به صورت دیهیدرات (تری سدیم سیترات دوآبه) و دی‌هیدرات (تری سدیم سیترات یک آبه) در دسترس است. هر دو نوع از تری سدیم سیترات به عنوان ماده مضاف غذایی، مواد افزودنی در شوینده‌ها، داروها و صنایع دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تری سدیم سیترات دوآبه (تری سدیم سیترات دی هیدرات)، اغلب به عنوان یک ماده‌ی حفظ رطوبت در محصولات غذایی مانند نان، کیک، کلوچه و… استفاده می‌شود. همچنین در برخی از صنایع دارویی به عنوان یک ماده کنترل کننده اسیدیته و عامل امولسیفیکاسیون نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پودر تری سدیم سیترات یک آبه (تری سدیم سیترات دی‌هیدرات) همچنین به عنوان یک ماده مضاف غذایی و یا عامل حفظ رطوبت در محصولات غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب همچنین در شوینده‌ها و محصولات بهداشتی به عنوان یک عامل نرم‌کننده و کنترل کننده pH نیز استفاده می‌شود. در کل، تری سدیم سیترات دی هیدرات و تری سدیم سیترات یک آبه هر دو به عنوان مواد افزودنی در محصولات مختلف غذایی، صنایع دارویی و شوینده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربرد‌های تری‌ سدیم سیترات

مواد غذایی

سیترات سدیم عمدتاً به عنوان یک افزودنی غذایی، طعم‌دهنده یا نگه‌دارنده غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیترات سدیم به عنوان یک ماده سازنده در Bratwurst (نوعی کالباس آلمانی) متداول است. همچنین در مخلوط نوشیدنی‌های تجاری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث ایجاد طعم ترش می‌شود.

از جمله در مخلوط ژلاتین، بستنی، ماست، مربا، شیرینی، پودر شیر، پنیرهای فرآوری شده، نوشابه‌های گازدار و شراب نیز وجود دارد. سیترات سدیم دو آبه در ساخت پنیر می‌تواند به عنوان امولسیفایر مورد استفاده قرار گیرد.

کاربرد تری سدیم سیترات در صنایع غذایی

  • به عنوان پف‌کننده در خامه 
  • به عنوان عامل کشسانی در پنیر پیتزا 
  • به عنوان آنتی‌اکسیدان
  •  به عنوان ماده افزودنی برای طعم غذا 
  • به عنوان طعم‌دهنده و نگهدارنده در نوشابه و آب‌میوه 
  • مانع از ترکیب مواد جامد شیرهای تغلیظ شده می‌شود.
  • به عنوان تنظیم‌کننده ph در مربا و دسرها 

بافر

سیترات به عنوان باز مزدوج یک اسید ضعیف می‌تواند یک بافر یا تنظیم‌کننده اسیدیته باشد. و در برابر تغییرات pH مقاومت داشته باشد. از سیترات سدیم برای کنترل اسیدیته در بعضی از مواد مانند دسرهای ژلاتینی استفاده می‌شود. سیترات سدیم را به طور عمده به محصولات فرآوری شده مانند پنیر و ماست اضافه می‌شود.

کاربردهای پزشکی تری سدیم سیترات

در سال 1914، پزشک بلژیکی آلبرت هاستین و پزشک و محقق آرژانتینی لوئیس آگوت با موفقیت از سدیم سیترات به عنوان ضد انعقاد خون در انتقال خون استفاده کردند. این ماده امروزه همچنان در لوله‌های جمع‌آوری خون، برای جلوگیری از انعقاد استفاده می‌شود. یون سیترات با تشکیل سیترات کلسیم، یون‌های کلسیم را در خون جذب می‌کند و مکانیسم لخته‌شدن خون را مختل می‌کند.

سیترات سدیم می‌تواند به عنوان یک ملین اسمزی مورد استفاده قرار گیرد. این ماده یکی از مؤلفه‌های اصلی محلول هیدراتاسیون دهانی WHO است. این ماده به عنوان یک آنتی‌اسید به خصوص قبل از بی‌هوشی در عمل‌های سزارین مورد استفاده قرار می‌گیرد تا خطرات مرتبط با آسپیراسیون محتویات معده را کاهش دهد.

موارد استفاده تری سدیم سیترات

  • به عنوان یک ماده ضد انعقاد و کاهنده خصلت اسیدی خون
  • عامل ضد لخته‌شدن خون
  • از دلمه‌شدن شیر در معده کودکان زیر 6 سال ممانعت می‌کند.
  • به عنوان عامل جداسازی پلاسما از خون مورد بکار گرفته می‌شود.

 تری سدیم سیترات و دیگ بخار

سدیم سیترات ضد انعقاد یک عامل خاص برای حذف کربنات از دیگ‌های بخار است. همچنین برای تمیز کردن رادیاتورهای اتومبیل از سیترات سدیم استفاده می‌شود.

سدیم سیترات در شوینده

سدیم سیترات یک ترکیب شیمیایی است که در شوینده‌ها به عنوان یکی از مواد افزودنی استفاده می‌شود. سدیم سیترات در شوینده‌ها به دو دلیل مورد استفاده قرار می‌گیرد. اولاً به عنوان یک عامل نرم‌کننده و از بین برنده سختی آب، که باعث بهبود عملکرد شوینده‌ها در شستشوی لباس‌ها و انواع سطوح مختلف می‌شود. دوماً به عنوان یک عامل کنترل کننده pH در شوینده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که این باعث می‌شود که شوینده با pH مناسبی برای شستشوی لباس‌ها و سطوح مختلف روبرو شود و از خرابی و آسیب به آنها جلوگیری شود.

از پودر تری سدیم سیترات در ترکیب شوینده‌های مختلف مانند پودر و مایع شوینده، مایع ظرفشویی، شامپو، مایع ضدعفونی کننده و غیره استفاده می‌شود. همچنین، این ترکیب در شوینده‌های حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد که به صورت تخصصی برای شستشوی لباس‌ها و مواد مختلف استفاده می‌شوند.

مقدار مصرف تری سدیم سیترات

طرز تهیه بافر سیترات سدیم و تعیین محدوده دقیق غلظت برای استفاده عملی از این ماده شیمیایی بسیار دشوار است زیرا این بستگی به سایر مواد تشکیل‌دهنده آن نیز دارد. این ماده نباید بیش از حد متوسط استفاده شود زیرا هم شور و هم ترش است که می‌تواند در طعم محصول نهایی شما تأثیر بگذارد.
 
اگر مطمئن نیستید، همیشه با متخصص مشورت کنید! به عنوان امولسیفایر توصیه می‌شود از 4 درصد از جرم محصول استفاده کنید. برای تهیه برش‌های پنیر، 3/3 درصد از سیترات سدیم باید با 1.5 کاراگینان یوتا و 0.5 درصد کاپا کاراگینان استفاده شود. به عنوان یک ماده جداکننده، بسته به مایع و غلظت هیدروکلوئیدها می‌توان از 0.7٪ تا 0.4٪ استفاده کرد.
 
در کروی‌سازی، مقدار آن به میزان یون‌های کلسیم موجود در یک مایع بستگی دارد. اینها برخی از واقعیت‌های مهم در مورد سدیم اسید سیتریک بود که باید هنگام برخورد با آن، همیشه به خاطر بسپارد. از این ماده برای کنترل اسیدیته در بعضی از مواد مانند دسرهای ژلاتینی استفاده می‌شود.
 
این ماده را می‌توان در مینی کانتینرهای شیر که از دستگاه‌های قهوه استفاده می‌شود یافت. این ترکیب محصول آنتی‌اسیدها مانند Alka-Seltzer هنگام حل شدن در آب است. pH محلول 5 گرم در 100 میلی لیتر آب در دمای 25 درجه سانتی‌گراد 7/5 – 9.0 است.

عوارض تری سدیم سیترات

تری سدیم سیترات به طور کلی به عنوان یک ماده‌ی مضاف غذایی و ماده‌ی شیمیایی امن در محصولات مختلف شناخته شده است. با این حال، در موارد خاصی ممکن است برخی افراد به این ترکیب حساسیت داشته باشند و عوارضی مانند افت فشار خون، سردرد، افتادگی سطح قند خون، تحریک گوارش، اسهال و حساسیت پوستی از جمله عوارض ممکن هستند.

همچنین، در صورت مصرف بیش از حد تری سدیم سیترات، ممکن است اختلالات ایمنی شامل سمیت ناشی از فلزات سنگین و اختلالات عصبی مانند سرگیجه و بی قراری نیز به وجود بیایند. در نتیجه، باید در مصرف تری سدیم سیترات به مقدار مصرفی توصیه شده دقت کرد و در صورت بروز علائم ناگوار پس از مصرف این ترکیب، به پزشک مراجعه کرد.

تری سیترات سدیم خوراکی
فروش تری سیترات سدیم ایرانی

فروش تری‌ سدیم سیترات

شرکت پیشگامان شیمی این محصول را از کشورهای چین و آلمان در گریدهای خوراکی و دارویی وارد می‌کند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و خرید تری‌ سدیم سیترات با ما تماس بگیرید. شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌های مشتریان عزیز، محصولات مورد نیاز صنایع غذایی و دارویی را با بهترین قیمت و کیفیت تأمین کرده و در اسرع وقت به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

قیمت تری سدیم سیترات خوراکی

جهت دریافت آنالیز و خرید سدیم سیترات عذایی و دارویی با کارشناسان ما تماس بگیرید و یا در قسمت استعلام قیمت، درخواست خود را برای ما ارسال نمایید. مشاوران فروش ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

تری سدیم سیترات دی هیدرات

تری سدیم سیترات دی هیدرات یک ترکیب شیمیایی است که به عنوان یک ماده‌ی مضاف غذایی استفاده می‌شود. این ترکیب شیمیایی از ترکیب سه یون سدیم، یک یون سیترات و دو مولکول آب تشکیل شده است. فرمول شیمیایی آن Na3C6H5O7.2H2O می‌باشد.

این ترکیب به عنوان یک ماده حافظ رطوبت در محصولات غذایی مانند کیک، نان و کلوچه استفاده می‌شود. همچنین به عنوان یک ماده کنترل کننده اسیدیته و عامل امولسیفیکاسیون در مواد غذایی استفاده می‌شود. علاوه بر این، تری سدیم سیترات دی هیدرات در صنایع دارویی و به عنوان یک عامل ضد اکسیدانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تری سدیم سیترات دو آبه

تری سدیم سیترات دو آبه به عنوان یک ماده‌ی امولسیفایر و کنترل کننده‌ی اسیدیته در مواد غذایی مانند نان، کیک و کلوچه استفاده می‌شود. همچنین، این ترکیب به عنوان یک عامل حافظ رطوبت در مواد غذایی استفاده می‌شود. در صنایع دارویی، تری سدیم سیترات دو آبه به عنوان یک عامل شستشو و پاک‌کننده در محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، این ترکیب به عنوان یک ماده مضاد باکتریایی و ضد قارچی نیز شناخته شده است.

تری سدیم سیترات ایرانی

تری سدیم سیترات یک ترکیب شیمیایی است که در سطح جهانی تولید می‌شود و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تولید تری سدیم سیترات، ابتدا سیتریک اسید با سدیم کربنات و یا هیدروکسید سدیم واکنش می‌کند و سپس تری سدیم سیترات تشکیل می‌شود.

تری سدیم سیترات همچنین در ایران نیز تولید می‌شود و در برخی از محصولات غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، در تولید برخی از نوشیدنی‌های غیرالکلی، مربا، آبمیوه، داروهای مختلف و غیره از تری سدیم سیترات استفاده می‌شود. در ایران، تری سدیم سیترات معمولاً با نام‌های تجاری مختلفی مانند “سدیم سیترات”، “سیترات سدیم” و “سیترات سدیم 3 آبه” در بازار عرضه می‌شود.

 

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • ادیب

    با سلام عرض ادب ببخشید نمونه هم ارسال دارید؟؟؟

    پاسخ
    • دکتر محمد رضا سلیمی

      درود وقت بخیر
      بله عزیز در مقادیر 100 گرمی نمونه ارائه میگردد. جهت هماهنگی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست