فروش روغن پنبه دانه دارویی

اگر نگاهی به حمام ها بیندازید، تعداد زیادی از محصولات ساخته شده از پنبه را خواهید دید. از حوله و روپوش گرفته تا محصولات مراقبت شخصی! روغن پنبه دانه از جمله موادی است که در محصولات مراقبت شخصی طرفداران بسیاری دارد. Cottonseed oil یا همان «روغن پنبه دانه دارویی» برای اولین‌بار در سال ۱۹۷۸ توسط دکتر ویلیام اتو، یک متخصص مشهور پزشکی، در شهر کوچک بیت لحم در استان نورثمپتون تولید شد. با این حال، طی این مدت روغن پنبه دانه فقط برای اهداف دارویی و گیاه شناسی تولید می‌شد.

برای استعلام قیمت و خرید روغن پنبه دانه دارویی

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

روغن پنبه، همان‌طور که از نام این محصول پیداست از دانه‌های گیاهان پنبه تهیه می‌شود. مانند سایر روغن‌ها، دانه‌های پنبه را باید خرد کرد تا هسته غنی آن آشکار شود. به منظور استخراج روغن پنبه دانه می‌توان آن را فشرد تا روغن خارج شود. مصرف این روغن بیشتر به صورت خوراکی است.

اما روغن پنبه دانه برای پوست و مو نیز بسیار مفید است. همین امر باعث شده پیشگامان شیمی این محصول را به صورت عمده برای شرکت‌های تهیه کننده محصولات مراقبت شخصی آماده کند.

روغن پنبه دانه دارویی
روغن پنبه دانه دارویی

خواص روغن پنبه دانه دارویی و خوراکی

روغن پنبه دانه برای پوست

روغن پنبه دانه دارویی حاوی مقادیر زیادی ویتامین E و انواع اسیدهای چرب ضروری می‌باشد. این مواد فواید بی شماری از جمله مرطوب‌کنندگی، ضد پیری، ضد التهاب و التیام زخم برای پوست به همراه دارد.

این روغن حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است که وجود آن ها برای سلامتی ضروری می باشد. همچنین سرشار از ویتامین E است که مانند آنتی‌اکسیدان‌ها در مبارزه با رادیکال‌های آزاد موثر است. روغن پنبه حاوی مقادیر کمی کلسترول است، بنابراین برای کسانی که می‌خواهند سطح کلسترول خود را کاهش دهند؛ انتخاب خوبی است.

بافت سبک این روغن آن را برای استفاده در مواد آرایشی مناسب کرده است. از این رو در بسیاری از محصولاتی که برای پوست و مو به کار گرفته می شوند، می توان ردپای این محصول را دید. همچنین از نظر خوراکی دارای طعمی سبک و خنثی است.

یکی از بهترین ویتامین‌هایی که درون این محصول به وفور یافت می‌شود؛ ویتامین E است. این ویتامین تاثیر به سزایی در بهبود زخم‌های سطحی دارد. از سوی دیگر در پوست‌های جوان به مقادیر گسترده‌‌ای دیده می‌شود. از این رو دانشمندان تصور می‌کنند، وجود این روغن می‌تواند روی خواص ضد پیری کرم‌ها و لوسیون‌ها موثر باشد.

لکه های تیره پوستی به دلیل افزایش سن یا قرار گیری بیش از اندازه در معرض نور خورشید به وجود می آیند. با استفاده از روغن پنبه دانه و اسید لینولئیک درون آن می‌توان انتظار داشت، این لکه‌ها به مرور زمان کمتر شوند. همچنین این روغن را می‌توان در محصولات خود مراقبتی به منظور بهبود شفافیت پوست استفاده کرد. دانشمندان تصور می‌کنند اسید پالمیک یکی دیگر از اسیدهایی است که میزان اثرگذاری این خواص را بهبود می بخشد.

روغن پنبه دانه برای مو

همانطور که اشاره کردیم این محصول حاوی مقادیر زیادی از ویتامین E می‌باشد. این ویتامین می‌تواند زخم‌های پوست سر را بهبود داده و پوست سر را قوی‌تر کند. لازم به ذکر است که قوی بودن پوست سر می‌تواند موجب کاهش ریزش مو شود. البته نوع ویتامین E درون این محصول شبیه به روغن آفتابگردان نیست!

اسید لینولئیک یکی دیگر از موادی است که در این روغن طبیعی دیده می‌شود. بسیاری از دانشمندان تصور می‌کنند، این اسید می‌تواند روی کیفیت موها تاثیر گذار باشد. همچنین از پوست سر و مو در برابر آلودگی هوا محافظت می‌کند. بسیاری از تولید کنندگان شامپو‌ها از این ماده استفاده می‌کنند تا حساسیت ناشی از مواد دیگر را کاهش دهند. چرا که تحقیقات نشان داده است، روغن پنبه دانه دارویی می‌تواند، حساسیت‌ها و خارش کف سر را کاهش دهد.

حواس شناختی و روغن پنبه دانه

اسیدهای چرب غیر اشباع زیادی در روغن پنبه دانه یافت می‌شوند که به صورت تک زنجیری هستند. این اسیدها فواید بسیاری برای بدن ما به خصوص عضوهای حیاتی همچون قلب و مغز دارد. یکی از اصلی‌ترین فواید این روغن برای مغز، تقویت حواس شناختی می‌باشد.

تحقیقاتی که روی روغن پنبه دانه صورت گرفته است، نشان می‌دهد که استفاده از این روغن می‌تواند از بیماری‌های نورولوژیک جلوگیری کند. از جمله این بیماری‌ها می‌توان به آلزایمر، پارکینسون و … اشاره کرد. از سوی دیگر، از آنجا که این محصول به کاهش التهاب کمک می‌کند؛ می‌توان انتظار داشت التهاب اعصاب را نیز از میان بردارد.

روغن پنبه دانه دارویی و سرطان پروستات

سرطان پروستات یکی از سرطان‌های شایع در میان آقایان است. البته از روغن پنبه دانه بیشتر به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری استفاده می‌شود. با این حال دانشمندان معتقدند، استفاده از این روغن می‌تواند در کنار دیگر درمان‌های این سرطان سودمند باشد. آنتی اکسیدان‌های بسیاری در روغن پنبه دانه یافت می‌شود. این آنتی اکسیدان‌ها نه تنها برای پوست و مو، بلکه برای جلوگیری از جهش‌های سلولی پروستات نیز مفید هستند. تحقیقاتی هم که در ترکیه صورت گرفته است، نشان می‌دهد استفاده از این روغن می‌تواند اندازه تومورهای پروستات را کاهش دهد.

ضد التهابی قوی

اسیدهای چرب تک زنجیره‌‌ای موجود در این روغن، کاربردهای گسترده‌‌ای دارد. یکی از مهم‌ترین این کاربردها، خواص ضد التهابی است که به این محصول بخشیده اند. «التهاب» یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد بسیاری از بیماری‌های مزمن در دنیا شناخته می‌شود. از این رو استفاده از محصولاتی که موجب برطرف کردن التهاب شوند؛ از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیماری‌هایی همچون آرتریت و آرتروز به طور مستقیم با التهاب در ارتباط هستند. بیماری‌های التهابی و مفصلی معمولاً در سنین بالای ۳۰ سال بروز می‌کند. مصرف روغن پنبه دانه در کنار دیگر روغن‌های کاهنده التهاب می‌تواند از بروز این بیماری‌ها جلوگیری کند.

روغن پنبه دانه دارویی برای قلب

کاهش موثر کلسترول بد خون می‌تواند منجر به بهبود شرایط قلب و عروق شود. کلسترول بد، رگ‌های خونی را مسدود و شما را با مشکل مواجه می‌کند. گاما لینولیک اسید یکی از اسیدهای عالی تک زنجیره‌‌ای موجود در این محصول است. این اسید می‌تواند میزان کلسترول بد خون را کاهش دهد. کاهش کلسترول بد خون می‌تواند رگ‌های قلبی را رسوب زدایی کند؛ منجر به بهبود شرایط قلب و عروق شود و سلامت عمومی شما را بهبود بخشد.

متعادل نگه داشتن فشار خون نیز یکی از مهم‌ترین مواردی است که برای سلامت قلب باید رعایت شود. فشار خون کم یا زیاد می‌تواند عضلات و به خصوص عضلات قلب را تحت فشار قرار دهد. دانشمندان معتقدند، استفاده از اسیدهای چرب غیر اشباع که تک زنجیره‌‌ای باشند؛ تاثیر به سزایی در کنترل فشار خون دارد.

درمان سرطان و بیماری های خود ایمنی

سرطان پروستات یکی از سرطان‌هایی است که هنوز درمان مناسبی برای آن پیدا نشده است. این سرطان سالانه جان هزاران مرد را در سراسر دنیا می‌گیرد. سلول‌های سرطانی این بیماری به سرعت رشد کرده و دردناک می‌شوند. برای پیشگیری از ابتلا به این سرطان توصیه می‌شود، از محصولاتی استفاده کنید که حاوی آنتی اکسیدان باشد. در بسیاری از داروهای ضد سرطان‌ نیز از محصولات حاوی آنتی اکسیدان استفاده می‌شود.

ویتامین E یکی از ویتامین‌هایی است که علاوه بر ویتامین بودن، آنتی اکسیدان نیز می‌باشد. این ویتامین تاثیر بسیاری روی درمان سرطان‌ها دارد. از سوی دیگر توجه داشته باشید که ویتامین E روی ایمنی بدن نیز موثر است. بهبود وضعیت ایمنی بدن می‌تواند شما را در برابر بیماری‌هایی که حمله ایمنی ندارند، محافظت کند.

خرید روغن پنبه دانه دارویی

روغن پنبه دانه در انواع دارویی و غیر دارویی به صورت گالن‌های ۲۰ کیلویی و بشکه‌های ۱۸۵ کیلویی آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می‌باشد. شما می‌توانید برای خرید روغن پنبه دانه دارویی با کارشناسان پیشگامان شیمی تماس بگیرید. همچنین این کارشناسان آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان می‌باشند. کافی است با آن‌ها تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست